۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵

توزيع سيگار نزديک مدارس با طرح پاک‌کن

وحيد صائب با اشاره به توزيع برخي سيگارها در نزديکي مدارس در طرح‌هايي از قبيل پاک کن و لواشک افزود: آنها با اين کار براي سال هاي اينده برنامه ريزي مي کنند تا قبح کشيدن سيگار را از بين ببرند.
کد خبر : ۴۶۷۱۰

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، مصطفي کربلايي در همايش آموزشي مبارزه با قاچاق کالاي دخاني در خراسان شمالي بيان کرد: افرادي که اقدام به انجام اين کار مي‌کنند به طور يقين مي توانند کارهاي ديگري را نيز در اين زمينه انجام دهند.

وي با تاکيد بر ساماندهي دست فروشان ادامه داد: بايد براي اين موضوع در خراسان شمالي نيز چاره‌اي اساسي انديشيده شود.

کربلايي با بيان اينکه چرخه مالي که در کل سيگار است30 هزارميليارد ريال است اظهار كرد: در سال گذشته40 درصد از اين ميزان در چرخه قاچاق بوده است.

وي با ذکر اينکه در مهار قاچاق کالاي دخاني بايد کار را خوب بشناسيم ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا در تمام حوزه ها قطع نظر از اينکه تکليفي الهي است، يک تکليف شرعي نيز است.

کربلايي اضافه کرد: اين پديده بيش از 70 سال است که در اين کشور قدمت دارد.

وي افزود: در سال 2007 پنج هزار و 663 ميليارد نخ سيگار در دنيا مصرف شده است که از اين رقم 14 ميليارد نخ مربوط به کشور ايران بوده است.

کربلايي با اشاره به واردات سيگار به کشور در طرح هايي از قبيل آبنبات، پاکن و لواشک اظهار كرد: هدف از اجراي اين امر کسب سود بيشتر نيست بلکه به خطر انداختن امنيت مردم است.

وي توضيح داد: آنها با اين کار خود مي خواهند فرزندان ما را از زمان کودکي با اين پديده آشنا کنند.

کارشناس اداره مبارزه با شرکت دخانيات ايران نيز در اين همايش گفت: 80 درصد از کالاي قاچاق در کشور از نوع تقلبي و غيربهداشتي است.

وحيد صائب با اشاره به توزيع برخي سيگارها در نزديکي مدارس در طرح‌هايي از قبيل پاک کن و لواشک افزود: آنها با اين کار براي سال هاي اينده برنامه ريزي مي کنند تا قبح کشيدن سيگار را از بين ببرند.

وي ادامه داد: مجوز ورود "مارلبرو" در ايران نيز داده نشده است و همه اين نوع سيگارها قاچاقي است.

رييس اداره دخانيات خراسان شمالي نيز در اين مراسم بيان کرد: دخانيات يکي از بخش‌هاي مهم اقتصادي در کشور است و در حاليکه بايد از اين طريق درآمد بسياري نصيب نظام جمهوري اسلامي ايران شود، اين درامد به دست قاچاقچيان و افراد سودجو و معاندين مي افتد.

عليرضا دوانلو اضافه کرد: سيگار يکي از مافياي اصلي جهاني است و درآمد حاصل از فروش رسمي آن در دنيا معادل 20 سال فروش نفت در ايران است.

وي ادامه داد: در سال گذشته دولت مبلغ سه هزار ميليارد ريال را به اين شرکت اختصاص داد اما کمتر از يک سوم اين رقم محقق شد.

دوانلو گفت: با تحقق اين رقم، مي توانستيم در کشور مکان‌هايي مانند 400 خانه بهداشت و500 پايگاه امداد و نجات را احداث کنيم.

وي همچنين بيان کرد: اداره دخانيات استان موفق شد که بخش عمده‌اي از قاچاق را طي سال جاري در سطح عرضه مهار کند.

معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان شمالي نيز در اين جلسه اظهار كرد: قاچاق فرآيند پيچيده اي است که ممکن است ماهيت اقتصادي، سياسي، امنيتي و اجتماعي داشته باشد که بر اين اساس شکل گيري پديده قاچاق داراي ماهيت پيچيده است.

کريم سجادي با بيان اينکه تبعات اين پديده در اين حوزه ها بسيار زياد است افزود: قاچاق آسيب بزرگ اجتماعي براي ساختار اجتماعي نظام است.

نظرات بینندگان
په نه په
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
په نه په شبیه مداد باشه ؟ خب اگر شبیه مداد باشه که لو میره ! بعدشم شما سیگارو بیخیال باش فکر سایر مواد مخدر کن .