۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۷

شوك جدید مردم مصر به رژيم صهيونيستي

راديو اسرائيل از قول شوراي نظامي غيرقانوني مصر اعلام كرد: پيروزي اسلامگراياني نظير اخوان المسلمين در انتخابات مصر، در تضاد با خواسته ملت مصر است!
کد خبر : ۴۶۷۱۷

به گزارش صراط به نقل از کیهان، راديو اسرائيل گفت: يك ژنرال عضو شوراي نظامي با اشاره به پيروزي اسلامگرايان در انتخابات پارلماني مصر گفته است، قانون اساسي كه بايد تهيه شود، تحت نظر شوراي نظامي خواهد بود تا منافع و امنيت مصر به خطر نيفتد. مردم مصر هرگز نمي خواهند كساني بر آنها حكومت كنند كه منافع و اقتصاد آنها را به خطر بيندازند(!)
راديو اسرائيل مي گويد «از هفته پيش كه نتايج انتخابات پارلماني مشخص شد، شوراي نظامي و سكولارهاي مصر از اين نتايج سرخورده شده اند. تحليل گران راديو اسرائيل مي گويند وضعيت به وجود آمده، ثابت كننده درستي ارزيابي هاي آقاي حسني مبارك است كه از مسلط شدن اسلام گرايان و بر باد دادن دستاوردهايي كه مصر تاكنون داشته، عميقا نگران بود.»
در همين حال در پي انتشار برخي اخبار مبني بر توافق اخوان المسلمين با آمريكا براي به رسميت شناختن معاهده سازش كمپ ديويد، محمود حسين دبيركل اخوان المسلمين اين خبر را تكذيب كرد و گفت: هيچ توافقي دراين باره با آمريكا و اسرائيل وجود ندارد و هر ملت و مجلسي حق دارد در معاهدات بازنگري كند. از معاهده كمپ ديويد زمان بسياري سپري شده و اين معاهده بايد سرفرصت بازنگري شود.
يديعوت آحارونوت اخيرا به نقل از جفري فلتمن مشاور ارشد وزير خارجه آمريكا ادعا كرده بود با اخوان المسلمين بر سر حفظ پيمان كمپ ديويد به توافق رسيده است!
همزمان ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي، از تحكيم روابط جنبش حماس و اخوان المسلمين مصر ابراز نگراني كرد. به نقل از فلسطين اينفو، ايهود باراك پس از اعلام نتايج انتخابات پارلماني در مصر و پيروزي قاطع اسلام گرايان اعلام كرد ما از پارلمان جديد مصر انتظار داريم بر معاهده كمپ ديويد پايبند باشد.
باراك تاكيد كرد: بيشترين هراس اسرائيل از برقراري روابط مستحكم ميان اخوان المسلمين مصر و حماس به عنوان طرف حاكم بر نوار غزه است.
يادآور مي شود روزنامه صهيونيستي ها آرتص اخيرا در گزارشي تاكيد كرد از معاهده سازش كمپ ديويد فقط نامي باقي مانده و اين قرارداد عملا از اعتبار ساقط شده است.
هاآرتص مي نويسد: اسرائيل ديگر نمي تواند با تكيه بر قراردادهاي صلحي كه طي دهه هاي گذشته و پيش از انقلاب مصر امضا شده اند، به حيات خود ادامه دهد.
هاآرتص مي افزايد:پس از گذشت 32 سال از امضاي قرارداد صلح كمپ ديويد اكنون تنها اسمي از آن باقي است و پس از تحولات مصر اين قرارداد بجز يك توهم، چيز ديگري نيست.
اين روزنامه با اشاره به پيروزي احزاب اسلام گرا در مراحل اوليه انتخابات پارلمان مصر مي نويسد: اين مسئله به نگراني ها در داخل اسرائيل دامن زده و مصر را تبديل به يك دشمن براي اسرائيل مي كند. اكنون با توجه به تحولات پيش آمده، جلوگيري از وخيم تر شدن اوضاع بسيار سخت است.