۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵

مایلی کهن خطاب به دایی: برای من خاله ای

کد خبر : ۴۸۹۳۷

سرمربی اسبق تیم ملی ایران که به صراحت لهجه شهرت دارد، اینبار نیز پیرامون اتفاقات روز فوتبال بویژه داستان دلالی انتقادات تند و تیزی را بر زبان آورد. 

این چهره ورزشی درباره اتفاقات باشگاه پرسپولیس و همچنین حضور مصطفی دنیزلی در راس کادر فنی این تیم موضوعات تازه ای را مطرح کرده که متن صحبت های وی با خبرنگار ورزشی جهان را در زیر می خوانید: 

مافیای فوتبال ما 

این روزها بحث فساد و دلالی در فوتبال ایران مطرح است که به نظر من عده ای با طرح این بحث تنها باعث شده اند تا این موضوع لوث شود و قبح قضیه بریزد.مافیایی که فوتبال ما را احاطه کرده است از مافیای فوتبال ایتالیا بدتر است اما تفاوت ما با آنها در نوع برخوردمان است.همگان شاهد بودند که پس از برملاشدن بحث فساد در فوتبال ایتالیا حتی شب فینال جام جهانی در حالیکه تیم ملی این کشور به این مرحله راه یافته بود آنها بدون مسامحه رای به سقوط یوونتوس وفیورنتینا و کسر ۱۶ امتیاز از آث میلان دادند؛ حالا شما نوع برخورد با فساد در فوتبال خودمان را با کشوری مثل ایتالیا مقایسه کنید. 

یک زمانی بنده این حرفها را می زدم و عده ای می گفتند مایلی کهن سیاهنمایی می کند و حرفهایش «زهر» است اما حالا که خودشان تازه به این حرفها می پردازند به به چه چه می کنند؛آنهم در شرایطی که اینها ریشه ای به مشکلات نمی پردازند. 

نقش عوامل رسانه ای در فساد 

بطور مثال، بنده می گویم همانطور که در ماجرای فساد، برخی از مدیران، مربیان ، بازیکنان و حتی داوران مقصر هستند،خب پای یک سری از عوامل رسانه ای هم وسط است.چرا در آن برنامه عدالت محور(منظور برنامه نود) اسمی از هیچ رسانه ای برده نمی شود؟ در صورتیکه نقش چنین افرادی در فساد فوتبال کاملا مشخص است کمااینکه سال گذشته تعدادی از همین افراد حاضر در رسانه ها دستگیر شدند.به نظر من اینها می خواهند به نوعی این قضیه را لوث کنند. حالا به قول اینها یکسری اتفاق افتاده ، خب بقیه اش چی؟!اینکه تنها مسایل مطرح شود و با آنها برخوردی صورت نگیرد چه فایده ای دارد؟

متاسفانه هیچ نهاد قانونی در کشور ما به موضوع ورود نمی کند و این برنامه ها نیز با طرح چنین موضوعاتی فقط به دنبال جذب مخاطب هستند.این درحالی است که در همین برنامه های تلویزیونی بعضا در آوردن و بردن مربیان نقش آفرینی شده است؛ خصوصا با گذاشتن نظرسنجی. 

برای شما یک مثال می زنم؛ مگر دو هفته قبل در همین برنامه عدالت محور سوال نظرسنجی این نبود که؛ آیا با رفتن استیلی پرسپولیس چه شرایطی پیدا می کند؟و مگر ۷۰،۸۰درصد رای ندادند که تغییری نمی کند؟پس چگونه است که دو هفته بعد در نظرسنجی دیگربرنامه مورد نظر درباره دنیزلی، ۸۰درصد رای به این گزینه می دهند که پرسپولیس با دنیزلی موفق می شود!! 

این موضوع نشان می دهد که چنین نظرسنجی هایی پفکی است و ملاک و معیار درستی برای قضاوت نیست.
نوع چنین نظرسنجی هایی نشان می دهد که آقایان در طراحی سوالات خط و خطوط خود را در نظر می گیرند و حتی با این روش برای تیم ملی خط و خطوط تعیین می کنند.مثلا می پرسند مربی داخلی به درد تیم ملی می خورد یا خارجی؟اینها که دایم می گویند کجای دنیا چنین اتفاقاتی می افتد، چرا نمی گویند کجای دنیا برای تیم ملی کشورشان با این نظرسنجی ها تعیین تکلیف می کنند؟!چنین نظرسنجی هایی احساسی است و نه منطقی . 

سفرهای فدراسیون نشینان و حق سفر دلاری 

آقایان در فدراسیون فوتبال قانون سقف قرارداد را وضع کردند اما چه اتفاقی افتاد؟مگر امسال که گفتند همه باید سقف را رعایت کنند این اتفاق افتاد؟ غیر از این است که یکی از مربیان لیگ در محل فدراسیون حاضر شد و گفت تحت هیچ شرایطی زیر برگه تعهدنامه را امضا نمی کنم؟مشکل فوتبال ما همین برخوردها است. یک عده از این آقایان که حالا از مبارزه با فساد در فوتبال حرف می زنند تا حالا کجا بوده اند؟غیر از این است که همه سفرهای خارجی را می روند؟

یادم هست که در روزهای اول کار این گروه در فدراسیون، یک روز آقای تاج گفت که در فدراسیون هیچکدام ما یک ریال هم حقوق نمی گیریم اما اخیرا همین آقا گفته که در فدراسیون فقط من حقوق نمی گیرم .اینها حتی نمی توانند قوانینی که خودشان وضع کرده اند را اجرا کنند و بیشتر نگران سفرهای خارجی شان هستند که مبادا قطع شود و ...

شما اگر پرس و جو کنید، متوجه می شوید که برخی از اینها چند دفعه به حج مشرف شده اند؛ ول هم نمی کنند.خب در کنار این سفرها، حق سفر، آنهم نه ریالی بلکه دلاری وجود دارد.در این چند سال کدام مربی در کنار زمین بیشترین اعتراض را به داوران و عوامل برگزاری داشته است؟چه کسی در مصاحبه های مطبوعاتی خود علیه دیگران و حتی علیه باشگاههایی که مسایل آنها به این آقا ارتباطی ندارد حرف زده است؟کدام برخورد با این فرد شده است؟چرا برخورد نمی کنند؟ 

یک هفته قبل سازمان لیگ گفت تیم هایی که بدهکار هستند حق ثبت قرارداد ندارند اما بعد از آنکه مدیر فلان باشگاه در تلویزیون گردن کلفتی کرد همه چیز عوض شد و قراردادها به ثبت رسید. 

افشاگری دو بازیکن سابق 

دو بازیکن سابق فوتبال در مصاحبه های خود گفته اند اگر چند سال قبل در بازی با آن تیم شهرستانی محکم بازی می کردیم تیم فلانی می افتاد و صراحتا به تبانی اشاره کرده اند. آنها را به سازمان لیگ می برند و می گویند با حرفی که شما زده اید مجبوریم فلان تیم را به دسته دوم ببریم اما اگر حرف تان را پس بگیرید اتفاقی نمی افتد و آنها همین کار را می کنند.مشکل فوتبال ما اینهاست ؛ سازمانی که باید برخورد کند خودش ماست مالی می کند و ...به نظر من دستگاههای نظارتی هم در خواب هستند. 

متاسفانه این پول هنگفتی که در فوتبال خرج می شود از بیت المال است و از جیب دولت بیرون می آید آنهم در شرایطی که این پول را می توان بهتر و برای مردم خرج کرد.بنده گاها به شمال و دهات های آنجا سر می زنم و شاهدم که جوانان زیادی در هر خانه یا بیکار هستند و یا دچار نا امیدی شده اند. جوانانی که حتی با ماهی صد هزار تومان البته در ازای کار کردن، به زندگی امیدوار می شوند و به آبادانی بیشتر کشور کمک می کنند. 

گیریم که آقای کاشانی در پرسپولیس خوب عمل نکردکه البته از دید من ایشان بهترین مدیر پرسپولیس بعد از انقلاب بوده است، البته نه اینکه عیبی در کارش نبوده و ...خب اگر او خوب نبوده و کنارش گذاشته ایم آیا نباید یکی بهتر از او را بیاوریم؟آیا نباید فردی آگاهتر از او را بیاوریم؟آیا نباید فردی با دانش تر از او را بیاوریم؟
آقای رویانیان که قبلا سه چهار تا شغل داشته، تخصصی هم که در فوتبال و ورزش نداشته، پس چرا به پرسپولیس آوردنش؟ 

آقای رویانیان شما چرا به پرسپولیس آمدی؟ حالا هم که آمدی باید سرت کلاه بگذارند.پرسپولیس مگر تیم کوچکی است؟ این تیم جزو پرطرفدارترین تیم های جهان است. آنوقت شما بعنوان مدیرعامل می روی ترکیه دنبال دنیزلی؟
 
آیا دنیزلی در بین مربیان درجه اول دنیا قرار دارد؟ درجه دوم چطور؟این مربی که التماس می کرد به ایران بیاید.در کل اروپا مشکلات اقتصادی بیداد می کند و در این شرایط دلال ها مربی ای که قیمتش نهایتا ۵۰۰ هزار دلار بود را بخاطر عدم آشنایی و شناخت آقای رویانیان با ۳،۴ میلیارد تومان به پرسپولیس فرستادند!آخر از جیب چه کسی؟کجای دنیا مدیر یک باشگاه بزرگ می رود به کشور دیگر و خواهش می کند فلان مربی به کشورش بیاید؟آن مربی هم کلاس می گذارد چون قطعا در ایران به او خبر داده اند که سایت باشگاه پرسپولیس نظرسنجی گذاشته و او در صدر قرار گرفته است. 

این روزها هم با آوردن دنیزلی حسابی شلوغ بازی در آورده اند اما من یک سوال از آقایان داشتم.مگر آقای رویانیان نگفته بودند که تیم بد بسته شده است؟مگر این آقا از تیم بستن چیزی می داند؟پس چرا ابتدا لوکا بوناچیچ و بعد دنیزلی گفتند پرسپولیس نفرات خوبی داردو با همین نفرات می توان موفق شد؟مشکل اصلی پرسپولیس درسالهای بعد از انقلاب این بوده که این تیم هویت خود را از دست داده است.در مقطعی تعدادی افراد تحصیلکرده بودند که اجازه نمی دادندیکسری حرکات در تیم صورت بگیرد اما بعدا ... 

شما همین حالا شخصیت اصلی تیم را به آن برگردان و ببین آیا تیمی حریف پرسپولیس می شود؟ریخت و پاش های آقای رویانیان از بیت المال ممکن است برای زمان کوتاهی جواب دهد اما در بلند مدت حاصلی نخواهد داشت.ایشان بعد از باخت به استقلال به بازیکنان پاداش می دهد؛ حالا گیریم که پول اهرمی باشد و در کوتاه مدت اثر کند اما در بلند مدت اینطوری نیست. 

نام این مربی در کتاب گینس ثبت شده است! 

آقای «پول پرستی»، اخیرا گفته است مایلی کهن چرندیات زیاد می گوید و اگر جرات دارد اسم مرا ببرد.
اولا: باید بگویم دلیل عمده ای که این آقا را «پول پرستی» نامیده ام این است که ادعا می کند پرسپولیسی است اما در جاده اتوبوس تیم پرسپولیس را برای پول متوقف می کند و می گوید تا چکم پاس نشود با تیم به رشت نمی روم و ... 

ثانیا: شما به من بگویید پارسال چند مربی برکنار شدند و چند نفر آنها به جز این آقا علیه مدیران باشگاه سابق خود حرف زدند؟ 

مگر ارث پدری است؟مگر خود بنده پارسال در سایپا نبودم و جدا شدم؟ 

آقای پول پرستی گفته که من (مایلی کهن) در نمایشگاه مطبوعات صاحب تیم شدم اما نگفته که دیگران تابعیت غیر ایرانی می گیرند و سرمربی تیم ملی ایران می شوند و سپس به نیمکت بهترین تیم کشور می رسند.بیشترین خدمت را آقای کاشانی به این فرد کرد .

پارسال سه اردوی خارجی برای تیم ترتیب دادند که در تاریخ باشگاه بی سابقه بود،اول در دورتمند اردو زدند، بعد در ترکیه و سپس در دوبی، که همانجا برای شیث رضایی مشکل درست کردند و ...در اغلب سفرهای داخلی و خارجی برای تیم پرواز چارتر گرفتند و ... امسال هم که بخاطر نتایج نیم فصل، اسمش را در کتاب گینس ثبت کردند. 

تیم «پول پرستی» ۱۳ بازی مساوی کرده در حالیکه نفرات خوبی در اختیار دارد و در مقایسه با تیمی مثل نفت تهران ،چیزی کمتر ندارد. کعبی، کاظمی،عباسفرد، زارع و .. . اینها نفرات بدی هستند؛ ضمنا نفرات قبلی این تیم هم حفظ شده اند.

طوری حرف می زند که انگار «آلن دلون» است! 

دیگر در برابر آقای «پول پرستی» کوتاه نمی آیم.در گذشته اینطور نبود اما این فرد به من ، به خانواده ام و به امواتم توهین کرده است. این فرد مرا تهدید کرده است!این فرد از من شکایت کرده است!اخیرا هم که باردیگر تهدید کرده اگر مایلی کهن جرات دارد اسم مرا ببردو ....در گذشته می گفتم خب این فرد شاگردم بوده و بعنوان معلم کوتاه می آمدم اما اگر از حالا حتی یک کلمه درباره پرسپولیس حرف بزند من هزار کلمه حرف می زنم.این آقا اخیرا در مصاحبه ای گفته که بروید و نوع لباس پوشیدن مایلی کهن را ببینید اما به ایشان می گویم که برود برنامه نود چند سال قبل که دو هفته پیش هم پخش شد را تماشا کند؛ آن برنامه که پلیورش را داخل شلوارش کرده بود.بنده حداقل توانسته ام اندام خودم را در حد نرمال نگه دارم؛ این فرد ظاهرا فکر کرده که «آلن دلون»است! 

بعضی ها خیال می کنند چون سوار بنز و پورشه می شوند شخصیت پیدا می کنند، در حالیکه این ماشین ها فقط یک هفته به آدم شخصیت می دهند و وقتی حرف بزنی چهره و شخصیت واقعی ات رو می شود.بنده در سایپا بوده ام و ایشان هم در این باشگاه کار کرده، بروید بپرسید بنده با افراد این باشگاه چگونه برخورد می کردم و ایشان چکار می کرده و ...آقای پول پرستی باید بداند که اگر برای همه «دایی» است برای من «خاله» است.این آقا باید بداند که مایلی کهن هرچه هست ۳۰سال قبل از او وارد شهر شده است.

نظرات بینندگان
سید شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۷
۵
سلام.زمانی که حق وباطل مخلوط شود مردم هم متحیر میشوند. هرچند حرفهای آقای مایلی کهن یقینا عین واقعیت هست اما ایشان هم در برخوردهایشان باید مسائلی را رعایت کنند. و نباید شخصیت خود را به خاطر افراد قدرت طلب و پول پرست خراب کند.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۲
۱
البته بیشتر حرفهای مایلی کهن درست است ،اما ایا شهری بودن یا غیر شهری بودن ملاک برتری است ؟
درمجموع مایلی کهن کسی است که حرف حق میزند.اما خودایشان هنگامی که تیم میگیرند هم مانند دیگران در این مافیای فوتبال هضم میشوند .نتیجه میگیریم که هرگاه ایشان تیم ندارند تازه یادشان میافتد که واقعیتها را بگویند. ازکجا معلوم شاید اگردایی هم تیم نداشته باشد حرف ار حقایق بزند؟
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۲
۳
خداییش مایلی مرده اقای دایی خجالت نمیکشی با مو و ریش سفیدت یقه لباست را مثل قرتیها باز میکنی تیم ملی را بدبخت میکنی با ز طلبکاری کاشانی ترا اورد نمکدان شکستی و......
ع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۳
۱
مایلی کهن هرچند از حرفای دایی ناراحت شده و جای ناراحتی هم دارد اما اگر سکوت میکرد برای خودش بهتر بود
بيطرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۲
۰
با سلام :ابتدا بايد عرض كنم كه متاسفانه در ورزش ما ارزشها از بين رفته وهركس خودرا مدعي العموم ميداند وبراحتي در مورد ديگران اظهار نظر نموده وحكم صادر ميكند . اگر آقاي دايي در مورد پرسپوليس اظهار نظر ميكند آقاي مايلي كهن هم ميتواند اظهار نظر نمايد نه اظهار عجز ،در سخنان آقاي مايلي كهن هيچ ملاحظه اي ديده نميشود كه نشان از ضعف اين بزرگوار ميباشد .آيا ميشود يك انسان تحمل اين همه توهين وناسزا را داشته باشد وفوتبال را رها نكند آيا جز اين است كه همه به دنبال پول هستند وهيچ كس از پول نمي گذرد .آيا تا بحال شده كه يك در صد از قرداد ميليوني خودتان را به فقرا اختصاص دهيد .آقاي مايلي كهن بهتر است به فكر خود باشيد وبراي چهره شدن از آبروي ديگران سرمايه نكنيد .
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۲
۱
............... . فقط میخواد حرف بزنه و خودشو مطرح کنه . بگه مثلا من هم هستم . .....
ابراهيم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۲
۱
بابا اين آقا اصلا در حد و اندازه هاي اقاي دايي نيست . مايلي كهن هر سال با يه مربي دعوا ميكنه آخه يكي نيست بهش بگه تو خودت توي هر تيمي بودي كه چه بلاهايي سرش مياوردي
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۱
۰
با سلام ؛ بفرموده حضرت امام رحمت اله علیه " ورزشکاران باید به علی ( ع ) اقتدا کنند " . متاسفانه در ورزش ایران اسلامی ، زیر آب زنی و تخریب شخصیت رقیب و طرف مقابل مدتهای مدیدی است که رواج نابجا و ناشایستی یافته و هر شخصی به خود این اجازه را میدهد که طرف مقابل را کاملاً تخریب کرده و شخصیت حقیقی و ورزشی وی را بعناوین مختلف دچار هجمه و اهانت نماید ، روی سخن بنده با شخص خاصی نبوده و از هیچ شخصی هم حمایت نمیکنم ، ولی شرط انصاف و اخلاق و مردانگی نیست که بواسطه امور دنیوی و فانی و گذران و با چشم بستن بر همه چیز و همه کس و مهمتر از همه اخلاقیات اسلامی و انسانی و با یکه تازی و تمامیت خواهی ، همه را تخریب و به تبع آن خود را تطهیر نمائیم. چراکه قاضی و شارع اصلی در مقام حق نشسته و خود عالم بر امور و علوم و نفوس بوده و میباشد . خداوند همه ما را به راه راست و نیکو هدایت فرماید .
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۲
۲
زنده باد مايلي كهن كه از هيجي نميترسه بابا مردم اگه علي دايي رو تو ورزشگاه تشويق ميكنن ميخوان يه جوري اعتراض كنن به خدا هيچ كسي دلش نميخواد دايي به پرسپليس برگرده
ابوالفضل ازبجنورد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۰
۰
۰
این مطالب دردی ازفوتبال مادوا نمیکنه فقط خوراکی میشه برای درامدروزی نامه ها
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
اقا اين اقا هرچند يك بار عليه يكي صحبت ميكنه.مردم همه چي رو ميدونن