۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶

نفروختن طلا به مشتری، غیرقانونی است

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی خانم دلال طلا شده‌اند، عنوان کرد: اگر مشتریان خواهان خرید طلا با قیمت روز باشند، مشکلی نیست.
کد خبر : ۵۱۵۱۷
فارس: رئیس اتحادیه طلای همدان گفت: نفروختن طلا به مشتری، غیرقانونی است.
با وجود اینکه رئیس اتحادیه طلای همدان در مصاحبه قبلی خود با خبرنگار فارس، اعلام کرده بود افزایش قیمت طلا به ضرر زرگرها است، چرا که مردم با ادامه روند افزایش قیمت رغبتی به خرید طلا نداشته و بر این اساس، تقاضا کم می‌شود، باخبر شدیم طلافروشان همدان از فروش طلا به مشتریان خودداری کرده و برخی نیز مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

در این ارتباط با جواد اکبری رئیس اتحادیه طلای همدان به صحبت نشستیم.

وی با بیان اینکه از صحت این موضوع بی‌اطلاع است، گفت: نفروختن طلا به مشتریانی که تقاضای خرید دارند، غیرقانونی است.

رئیس اتحادیه طلای همدان با تأکید بر رعایت قانون برای اتحادیه زرگران همدان ابراز کرد: بعید می‌دانم اعضای اتحادیه و فروشندگان طلا از فروش خودداری کرده باشند مگر اینکه مشتری‌هایی به آنها مراجعه کرده باشند که درصدد خرید طلای شکسته هستند.

وی با بیان اینکه مغازه خود من در بازار باز بوده و به مشتریانی که درخواست طلای نو داشته باشند، طلا می‌فروشد، تصریح کرد: این بحث را قبول ندارم که زرگران از فروش طلا خودداری کرده باشند اما اگر این بحث باشد یا مغازه‌ای گفته باشد که فروش ندارد، مشتریان می‌توانند از مغازه من خرید کنند!

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی خانم دلال طلا شده‌اند، عنوان کرد: اگر مشتریان خواهان خرید طلا با قیمت روز باشند، مشکلی نیست.

رئیس اتحادیه طلای همدان با بیان اینکه دلالان یا واسطه‌گران، اغلب به دنبال طلای شکسته یا دست دوم هستند که این مورد نظر فروشندگان این صنف نیست، تأکید کرد: نامه اتحادیه کشوری طلا مبنی بر این است که زرگرها، طلای دست دوم به مردم نفروشند چون تعدادی از فروش‌های طلای دست دوم به مشکل خورده‌اند.