۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹

اوباما برای دیکتاتور بحرین نامه نوشت

کد خبر : ۵۱۵۲۳

اوباما در این نامه به تمجید از دیکتاتور بحرین به سبب تشکیل کمیته فرمایشی موسوم به حقیقت یاب پرداخته است.
مهر: نامه رئیس جمهوری آمریکا برای دیکتاتور بحرین و دعوت وزیر امور خارجه روسیه از همتای بحرینی خود برای سفر به مسکو از جمله خبرهای مربوط به بحرین است.

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین نامه ای با دست خط باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرد.

اوباما در این نامه به تمجید از دیکتاتور بحرین به سبب تشکیل کمیته فرمایشی موسوم به حقیقت یاب پرداخته است.

رئیس جمهوری آمریکا در این نامه خواستار ادامه روند اصلاحات فرمایشی شده است که آن را برای ادامه ثبات رژیم آل خلیفه مهم خوانده است.

بااوباما در این نامه مدعی شده است پادشاهی بحرین در ارتباط با اصلاحات و انعطاف پذیری پرچمدار است و این امر پایه محکمی را قرار می دهد که پیشرفت و ثبات و آینده شکوفا محقق می کند.

 وجود ادعای اوباما درباره روند اصلاحات در بحرین، اکثریت مردم این کشور همچنان با برگزاری تظاهرات و اعتراضات در مناطق مختلف خواهان اصلاحات اساسی در کشورشان هستند که سرنگونی آل خلیفه به عنوان مهمترین گام در این زمینه به شمار می رود، اما این اعتراضات مسالمت آمیز با اقدامات سرکوبگرانه نیروهای رژیم بحرین و حامیان سعودی آنها روبرو شده است که در تازه ترین جنایت خود یک جوان هفده ساله را با به کارگیری گازهای سمی به شهادت رسانده اند.

تاکید بر گسترش روابط دوستانه آل خلیفه و کاخ سفید

از سوی دیگر، روز گذشته شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر امور خارجه رژیم بحرین، توماس کراژسکی سفیر آمریکا در منامه را به حضور پذیرفت.

در این دیدار، روابط دوستانه میان آل خلیفه و کاخ سفید و راههای تقویت آن در زمینه های مختلف و نیز برخی مسائل مورد علاقه دو طرف بررسی شد.

دعوت لاوروف از وزیر امور خارجه رژیم بحرین برای سفر به مسکو

خبر دیگر اینکه وزیر امور خارجه بحرین همچنین نامه ای از سرگئی لاوروف همتای روسی خود دریافت کرد که در این نامه از وی برای سفر به مسکو دعوت به عمل آمده است.

شیخ خالد که این نامه را از سفیر روسیه در منامه دریافت کرد، بر تمایل بحرین برای تقویت روابط با روسیه در تمام زمینه ها تاکید کرد.

سفیر روسیه نیز از گسترش روابط مسکو و منامه در زمینه های مختلف ابراز خرسندی کرد.