۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹

جزئیات دیدار جبهه پایداری با آیت الله مصباح

کد خبر : ۵۱۵۴۵

دکتر کامران باقری لنکرانی با تائید دیدار اعضای جبهه پایداری با آیت الله مصباح یزدی، گفت: ایشان با اشاره به رقابت های گروه های قدرت در فضای سیاسی، خاطرنشان کردند که جبهه پایداری باید تلاش کند تا فضای رقابت های سیاسی را مومنانه کند.
 
به گزارش صراط به نقل از مشرق اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری شب گذشته با آیت الله مصباح یزدی دیدار و گفت‌ و گو کردند.

بنابر این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری، دکتر کامران باقری لنکرانی را به عنوان سخنگوی این جبهه معرفی کرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مشرق در رابطه با دیدار شب گذشته اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح گفت: مساله ای که در این دیدار مورد تاکید ایشان قرار گرفت این موضوع بود که حافظ انقلاب اسلامی در آینده، پا فشاری بر اصول است.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: آیت الله مصباح تاکید داشتند که جبهه پایداری در روش ها نیز شباهتی با روش های مرسوم در گروه های قدرت سیاسی غرب نداشته باشد و از این روش ها استفاده نکند.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح همچنین فرمودند که؛ فضای رقابت های سیاسی فضایی است که گروه های قدرت و احزاب سیاسی به گونه ای کار می کنند تا افراد از احزاب و گروه های نزدیک به خودشان در منصب قدرت قرار بگیرند ولی جبهه پایداری باید تلاش کند تا فضای رقابت های سیاسی را مومنانه کند.

لنکرانی با اشاره به تاکید آیت الله مصباح بر عدم استفاده جبهه پایداری از روش های معمول در رقابت های سیاسی غربی، تصریح کرد: آیت الله مصباح خاطرنشان کردند که این جبهه حتی در روش ها نیز ماننده گروه های قدرت غربی حرکت نکند و این نوع روش ها را در راهبرد خود قرار ندهد.
 
بر اساس این گزارش، آيت‌الله مصباح كه در ديدار قبل با يادآوري استقامت و پايداري رسول خدا و مؤمنان در صدر اسلام و عالم‌گير شدن دين مبين اسلام در عصر كنوني، تأكيد كرده بود "چنانچه هر كاري در مسير الهي و توأم با استقامت باشد، آثار آن محدود به همان زمان نخواهد ماند و در آينده نيز اثراتي خواهد داشت كه شايد حتي بانيان آن حركت نيز نتوانند تصور آن را بكنند"، در ديدار شب گذشته نيز بار ديگر خلوص و جهت الهي در كارها را مورد تأكيد قرار داد.

رئيس مؤسسه امام خميني ابتدا جريان‌هاي سياسي فعال در انقلاب اسلامي را به سه دسته تقسيم كرد و در توضيح هر يك گفت: برخي معتقدند كه اسلام يك برنامه فردي است و محتوا و برنامه‌ي اجتماعي براي اداره‌ي كشور ندارد، بنابراين، بايد صرفاً به علوم روز اتكا كرد و دين را در عرصه‌هاي اجتماعي مانند سياست و اقتصاد دخالت نداد.

وي در تبيين نگرش گروه دوم خاطرنشان كرد: عده‌ي ديگر اگرچه به اسلام معتقد هستند اما به بهانه‌ي "مصلحت" مي‌گويند براي پيشرفت كشور نياز است كه نگاه‌هاي ليبرالي و افراد تكنوكرات به‌كار گرفته شوند و با نگاه فن‌سالارانه در اقتصاد و مديريت حركت كرد.

آيت‎الله مصباح با يكي دانستن نتيجه‌ي هر دو نگاه فوق، به نگرش ديگري نيز اشاره كرد كه نگاه نيروهاي جبهه‌ي انقلاب و ولايت براي اداره كشور است كه بر مبناي اين نگاه، با اعتقاد كامل به اسلام و ايمان به اينكه اسلام براي تمام حوزه‌ها و شئون برنامه دارد، بايد به سمت استخراج و فهم اين برنامه‌ها حركت كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري اينكه "امام خميني به همه‌ي ما ياد داد كه خداوند قبل از هر جا در ميدان سياست است"، افزود: من اين باور را از گذشته داشته‌ام و هر روز نيز نشانه‌هاي بيشتري براي آن يافته‌ام كه خداي جبهه‌هاي دفاع مقدس، همان خداي دانشگاه‌ها، همان خداي حوزه‌هاي علميه و همان خداي عرصه‌هاي سياست و اقتصاد است.

آیت الله مصباح با يادآوري شرايط مسلمين در جنگ بدر و پيروزي آن‌ها در شرايطي كه به تعبير قرآن كريم مؤمنين خوار شده و در حالت ذلت بودند، بيان داشت: قرآن كريم مي‌فرمايد "انتم اذلة" اما خداوند دعاي پيامبر اكرم را كه عرضه داشت خدايا اگر مي‌خواهي در روي زمين مؤمناني بمانند كه بندگي‌ات را كنند، اجابت فرمود و با ملائكه‌اش آن‌ها را ياري و نصرت كرد.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: همان خدايي كه در جبهه‌ها آن معجزات را آفريد و آن پيروزي‌ها را براي ما رقم زد، مي‎تواند به ذهن جوانان دانشگاهي ما مسائلي را بياندازد كه دانشمندان جهان متحير بمانند.

وي با انتقاد از رواج سياست‌ورزي غيرمؤمنانه و بي‌توجهي به نقش خداوند در عرصه سياست تأكيد كرد: خداي سياست نيز همان خداي جبهه‌ها و دانشگاه‌ها است اما متأسفانه حتي برخي از افراد متدين ما به‌ويژه در عرصه سياست تصور مي‌كنند كه براي پيروزي و جلوگيري از شكست‌هاي ظاهري مجبور هستند كه از همان روش‌ها و ابزارهاي غيرمؤمنانه غربي‌ها استفاده كنند و هر جا پول باشد، بُرد با آن‌هاست.

علامه مصباح يزدي افزود: در اين نوع از سياست ورزي، قدرت و ثروت اصل است و بر همين اساس، فلان آقا از يك كشور اروپايي براي تبليغات و تنظيم روش‌ها و شعارهاي تبليغي‌اش مشاور استخدام مي‌كند و به ايران مي‌آورد.

وي با بيان اينكه، اين افراد عمدتاً و حتي بر اساس همين محاسبات مادي نيز ناكام هستند، اضافه كرد: برخي از آن‌ها از اول انقلاب تاكنون دارند هزينه‌هاي سنگين مي‌كنند اما حتي نتوانسته‌اند، به‌عنوان نماينده به مجلس بروند.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني در تبيين وظيفه‌ي سربازان جبهه‌ي حق خاطرنشان كرد: بايد به وعده‌ي خداوند مطمئن بود و براي خدا كار كرد كه اگر جهت كار الهي و براي خدا شد، خداوند نيز بر اساس وعده‌ي "ان تنصروا الله ينصركم" حتماً ياري مي‌كند.

وي با تأكيد بر شناخت صحيح وظيفه و عمل به آن، گفت: بايد وظيفه را به درست شناخت و سپس بر روي آن ايستاد و پايداري كرد.

آيت‌الله مصباح يزدي افزود: اكنون در امتحان بزرگي قرار داريم كه بايد اخلاص و ايمان خود را به ولايت فقيه اثبات كنيم و بر اساس اين نگاه چه در ظاهر شكست بخوريد، چه پيروز شويد و چه حتي آبروي‌تان برود، پيروز هستيد، چرا كه مهم عمل به تكليف و وظيفه است.

وي با بيان اينكه هجمه‌ي كنوني به ولايت فقيه در طول تاريخ در مقايسه با ساير هجمه‌هاي تبليغاتي بي‎سابقه است، اظهار داشت: تمام جبهه كفار و مشركين با تمام قدرت و ابزارهاي تكنولوژيك، اقتصادي و سياسي خود همين يك نقطه را هدف‌گيري كرده‌اند اما خداوند هر روز مقام ولايت را عزيزتر مي‌كند.

علامه مصباح با يادآوري آيه‌ي شريفه‌ي "و الله غالب علي امره" افزود: امر و اراده‌ي خدا هيچ‌گاه شكست نمي‌خورد و اگر فرد و جرياني نيز در مسير اين اراده و امر قرار گرفت، غالب و پيروز است.

وي در خصوص انتخابات مجلس نهم نيز تأكيد كرد كه مسئله عمده و وظيفه‌ي اصلي شناخت افراد اصلح و مفيد براي اسلام و انقلاب به‌منظور ورود به مجلس است كه اگر اين كار به‌درستي انجام شود، هيچ شكستي در آن نيست.

رئيس مؤسسه امام خميني خطاب به اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري تصريح كرد: از كانديداهاي اصلح با امكانات و ابزارهاي مشروع حمايت و آن‌ها را در هر نقطه از كشور ترويج و تبليغ كنيد.


گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام آقا تهرانی و برخی دیگر از اعضای جبهه پایداری با ارائه گزارشی از روند فعالیت های جبهه پایداری، اظهاراتی درباره اوضاع سیاسی کشور داشته اند.

همچنین باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری قرار است روز دوشنبه با رسانه ها نشستی را برگزار کند.

نظرات بینندگان
دوست ممل2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۲
۲
علمدار بصیرت رو عشقه!!!
نوکر آقای مصباح هستیم...