۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴

رديابي اهل قبور با ماهواره‌!

اين دستگاه‌ها كه تقريبا به اندازه يك توپ هاكي است و از باتري استفاده مي‌كنند، تا سالها قابل استفاده هستند.
کد خبر : ۵۱۵۷۶

به گزارش صراط به نقل از ایسنا: مديران مراسم تشييع جنازه در آمريكا از نخستين دستگاه «iGrave» رونمايي كرده‌اند كه به بستگان فرد مرحوم در پيگيري ماهواره‌يي وي در يك قبرستان كمك مي‌كند.

تمامي افرادي كه در گورستان 1.5 هكتاري Preserve در ايالت اينديانا به خاك سپرده مي‌شوند، به يك ديسک فرستنده جي‌پي‌اس در مركز تابوت خود يا درون قبر مجهز خواهند شد.

اين دستگاه‌ها كه تقريبا به اندازه يك توپ هاكي است و از باتري استفاده مي‌كنند، تا سالها قابل استفاده هستند.

اساس اين دستگاه‌ها مشابه سيستم‌هايي است كه معمولا براي شناسايي لوله‌هاي آب يا گاز مدفون در خاك به كار مي‌روند.

در حال حاضر نمونه‌هاي iGrave زيادي موجود بوده كه برخي از آنها از جي‌پي‌اس ماهواره‌يي و برخي ديگر از برچسب‌هاي الكترونيكي خاص موسوم به RFID(سامانه بازشناسي با امواج راديويي) استفاده مي‌كنند كه بيشتر در كارت‌هاي اعتباري و فروشگاههاي بزرگ براي رهگيري لباس‌ها كاربري دارند.

اين فناوري به اين منظور طراحي شده‌ كه بازماندگان بتوانند محل دقيق مردگان خود را كه نشانه آنها از بين رفته، پيدا كنند.

به خانواده‌هاي اين افراد دستگاههاي خوانش خاص براي راهنمايي آنها به منطقه صحيح ارائه مي‌شود. اين فرستنده‌هاي جي‌پي‌اس همچنين براي مردگاني كه اجساد آنها سوزانده شده نيز صادر مي‌شود.

اين مكان‌يابهاي جي‌پي‌اس قادر به شناسايي تا عمق 1.5 متر بوده و قرار است از اين دستگاهها در آينده پس از اينكه اين گورستان طبيعي با سبزه و گياه پوشانده شد، استفاده شود.

گورستان‌هاي طبيعي در سراسر دنيا پيش از اين به ارائه مختصات جي‌پي‌اس مردگان به بازماندگان پرداخته‌اند. با اين حال، گورستان Preserve براي اولين بار به ارائه دستگاه مكان‌ياب در هر تابوت پرداخته است.

گورستان‌هاي طبيعي كه در آن مردگان در بيشه‌زارهاي باز دفن مي‌شوند، در سالهاي اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در اين مراكز مي‌توان مردگان را دفن كرده يا خاكستر آنها را پخش يا زير درختان دفن كرد.

در اين مناطق از تابوت‌هاي تجزيه‌پذير با مصالحي مانند مقوا، چوب و ديگر مواد استفاده مي‌شود تا اجساد سريعتر تجزيه شوند.

 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

برچسب ها: ماهواره ردیابی