۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲

محمد علی فردین روی آنتن سیما

کد خبر : ۵۱۵۸۷
وقتی فریدون جیرانی از مخاطبان برنامه «هفت» خواست تا گزارشی از افتتاح شبکه نمایش ببینند، خیلی‌ها انتظار نداشتند شاهد پخش صحبت‌های محمدعلی فردین در سال 1357 باشند.
 
به گزارش صراط به نقل از خبر‌آنلاين، اين اتفاق اما رخ‌داد تا بينندگان «هفت» روايت تصويري صحبت‌هاي عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما را ببينند.

مراسم افتتاح شبكه نمايش چهارشنبه هفته گذشته در محل رياست جمهوري برگزار شد. در اين مراسم عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما طي سخناني به وضعيت بحراني سينماي ايران در سال‌ پاياني حكو‌مت پهلوي اشاره كرد و از سخنان امام (ره) در روز 12 فروردين سال 1357 به عنوان سرآغازي براي شروع تازه حيات سينماي ايران نام برد.

تهيه كنندگان گزارش برنامه‌ «هفت» نيز كوشيده بودند با مستند نگاري وقايع رخ داده وضعيتي را كه ضرغامي توضيح داده بود به تصوير بكشند. به همين خاطر گزارش افتتاح شبكه نمايش با ميز‌گردي آغاز شد كه در سال 1357 برگزار شده‌بود و در آن تعدادي از عوامل پخش و توليد سينما دلايل نارضايتي خود از وضعيت سينماي ايران را بازگو مي‌كردند.

در اين ميزگرد افرادي چون محمدعلي فردين بازيگر، كارگردان و سينمادار، عباس شباويز تهيه كننده سينما، انوري رئيس انجمن سينماداران و ...حضور داشتند.

فردين در اين ميزگرد وضعيت سينما و رابطه آن با دولت وقت را شبيه رابطه پدر و فرزندي دانست كه در آن پدر هيچ يك از وظايف خود را در قبال فرزند انجام نمي‌دهد و از فرزندش هم تقاضا دارد كه هر چه مي‌گويد گوش كند و به فكر آبروي او هم باشد.

اين ميزگرد به دنبال بحران سينما در آن سال برگزار شده بود، بحراني كه به گفته جيراني بر سر افزايش قيمت بليط‌ها رخ داد و حتي در دو مقطع باعث تعطيلي سينما‌ها هم شد.

پس از پخش اين ميزگرد، گزارش‌هاي مردمي مربوط به بحران سينما در سال 1357 روي آنتن رفت.

مخاطبان آن موقع سينما هم در صحبت‌هاي خود به پايين آمدن كيفيت فيلم‌هاي چه ايرانيو چه خارجي اشاره داشتند.

در ادامه اين گزارش صحبت‌هاي امام (ره ) در زمان ورود به ايران پخش شد، سحناني كه طي ان بنيانگذار انقلاب اسلامي گفتند كه ما با سينما مخالف نيستم بلكه با فحشاء مخالفيم.

پس از اين سير تاريخي صحبت‌هاي رئيس سازمان صدا و سيما در حضور رئيس جمهور پخش شد.
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

برچسب ها: علی فردین سیما