۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵

پیگیری جدی مشکلات بیمه زنان خانه‌دار

کد خبر : ۵۱۶۱۵

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از پیگیری مشکلات اجرایی بیمه زنان خانه دار و انجام مکاتبات برای رفع مشکلات مربوطه با دفتر ریاست جمهوری خبر داد.
به گزارش صراط به نقل از مهر، مریم مجتهد زاده به شرایط و ضوابط بخشنامه اجرایی بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و افزود: پس از اجرای بخشنامه ابلاغی سازمان تامین اجتماعی و تعیین شرایط و ضوابط  بیمه شدن زنان خانه دار در چارچوب بیمه حرف و مشاغل آزاد با مراجعات و پیگیری بانوان متقاضی، در عمل به دلیل بالا بودن سهم بیمه گذار و درصد پایین کمک دولت، افراد مشمول چندان تمایلی به اجرای این طرح نداشته اند.

به گفته وی، از سوی دیگر نیز زنان خانه دار به دلیل داشتن سن 45 سال به بالا مشمول قانون تامین اجتماعی برای استفاده از مزایای بازنشستگی نبوده و سوابق بیمه ای آنان مربوط به سازمان بهزیستی لحاظ نمی شود که این موارد مشکلاتی را در اجرا ایجاد کرده است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد رفع مشکلات طرح بیمه زنان خانه دار تاکید کرد: در خصوص رفع مشکلات مربوطه با دفتر رئیس جمهور مکاتبه شد که به وزارت رفاه جهت پیگیری ارجاع گردید.

مجتهد زاده افزود: بر اساس مکاتبه اخیر، وزارت رفاه اعلام کرده که این طرح در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد تعریف شده و کاهش یا افزایش سن بیمه شدگان بر اساس قوانین موجود امکان پذیر است. همچنین احتساب سنوات مشمولین سازمان بهزیستی قابل انجام برای سازمان تامین اجتماعی نیست.