۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷

دفاع سنگر به سنگر هاشمی از جاسبی

حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد منتظر امضا و ابلاغ آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی است و این‌بار ضرب‌الاجل شورای عالی انقلاب فرهنگی لزوم اجرای قانون را مورد تاکید قرار داده است.
کد خبر : ۵۱۶۸۶

 
به گزارش صراط به نقل از فارس، در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه بود که اعضا رای به انتخاب فرهاد دانشجو و جایگزینی وی به جای عبدالله جعفرعلی جاسبی دادند.

جلسه‌ای که تمامی نگاه‌ها را متوجه خود کرده بود و همگان منتظر آن بودند که هیئت امنای دانشگاه آزاد با توجه به اساسنامه اصلاحی و مطالبه 5 ساله جنبش دانشجویی برای تغییر رئیس این دانشگاه، اقدام قانونی و انتخابی کارآمد را برای تعیین جانشین جاسبی اجرایی کنند.

*جاسبی رفت

در نهایت دومین جلسه هیئت امنا نزدیک به 3 ساعت به طول انجامید و فرهاد دانشجو با ۵ رأی موافق به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد برای معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد.

* مخالفت اولیه هاشمی با رای‌گیری برای ریاست دانشجو

هرچند گام اول برای انتخاب جانشین جاسبی حواشی‌ای برای جلسه هیئت امنا به وجود آورد اما این حواشی مدیریت شد و جلسه به روال عادی خود بازگشت.

ماجرا از این قرار بود که درحین برگزاری جلسه جمعی از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد فرهاد دانشجو را به عنوان گزینه جایگزینی جاسبی مطرح کردند که پس از رای‌گیری 5 نفر به ریاست وی رای مثبت دادند.

پس از این رای‌گیری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مخالفت خود را با این رای‌گیری اعلام کرده و خاطرنشان کرد که باید سایر گزینه‌ها هم مطرح شود که این سخن هاشمی رفسنجانی با مخالفت جمعی از اعضای اهیئت امنا روبرو شد و همین مسائل منجر به متشنج شدن جو جلسه شد.

پس از این واقعه جمعی از اعضا با خروج از جلسه اعتراض خود را اعلام داشتند که با میانجیگری تعداد دیگری از اعضای هیئت امنا، به جلسه بازگشتند و جلسه به روال عادی خود بازگشت.

این حاشیه، مقدمه آغاز داستانی جدید در سریال "رفتن جاسبی" بود تا به گفته فعالان جنبش دانشجویی برای همگان نمایان شود که بزرگان دانشگاه آزاد قصد ندارند جانشینی برای جاسبی متصور شوند!

* پایان عصر جاسبی با مدیریتی 10838 روزه

براساس این گزارش، در نهایت فرهاد دانشجو از سوی هیئت امنای دانشگاه آزاد به عنوان جانشین جاسبی انتخاب شد و همین اقدام مدیریت جاسبی بر دانشگاه آزاد را پس از 10838 روز متوقف کرد.

البته بعد از اتمام این جلسه اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران حضور یافته و طی سخنانی خبر از قطعی شدن انتخاب فرهاد دانشجو به ریاست دانشگاه آزاد دادند.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان، فرهاد دانشجو و فریدون عزیزی از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد بودند که پس از پایان دومین جلسه هیئت امنا طی سخنانی از انتخاب فرهاد دانشجو به جانشینی جاسبی خبر دادند.

* جاسبی: جلسه هیئت امنا مصوبه نداشت/خودم پیشنهاد استعفا دادم

هرچند 3 عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد از انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان جانشین جاسبی خبردادند اما عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد و عضو هیئت امنای این دانشگاه پس از پایان دومین جلسه هیئت امنا در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت که این جلسه بدون نتیجه و مصوبه قانونی پایان یافت.

* تناقضاتی همیشگی در سخنان رئیس بزرگ

البته جاسبی پس از جلسه ۳۱ آذرماه هیئت امنای دانشگاه آزاد با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که جلسه قبلی نیز هیچ مصوبه‌ای نداشته و تاریخ جلسه بعدی هیئت امنا مشخص نشده که این سخن وی با سخنان دیگر اعضای هیئت امنا مبنی بر مشخص شدن تاریخ ۲۱ دی‌ماه به عنوان زمان برگزاری جلسه و اعلام کارنامه علمی و اجرایی کاندیداها تا تاریخ ۱۰ دی‌ماه در تناقض بود.

همچنین در جلسه قبلی هیئت امنا تصویب شده بود که جلسه ۲۱ دی‌ماه تنها یک دستور جلسه و آن هم تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد و معرفی وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد.

* صندلی ریاست جاسبی را رها کرد!

براساس این گزارش، هرچند آخرین اقدام برای انتخاب جانشین جاسبی هم بدون حاشیه نبود، اما در نهایت هیئت امنای دانشگاه آزاد با نظر اکثریت اعضا فرهاد دانشجو را برگزید تا وی سکان هدایت دانشگاه آزاداسلامی را به دست بگیرد تا به گفته فعالان دانشجویی "زین پس شاهد اوج‌گیری دانشگاه آزاد باشیم." دانشگاهی که جاسبی در پاسخ به برخی منتقدان خود که می‌گفتند جاسبی به میز ریاست چسبیده است می‌گفت "من بارها گفته‌ام؛ من به صندلی نچسبیدم و این صندلی است که به من چسبیده"

*سریال ادامه‌دار تلاش برای "بقای جاسبی"

البته حاشیه‌های انتخاب جانشین جاسبی به همان جلسه محدود نشد و بعد از آن هم شاهد وقوع مسائلی پیرامون این موضوع بودیم.

در واقع بعد از اتمام این جلسه و انتخاب دانشجو، دانشگاهیان و افکار عمومی تصور می‌کردند که داستان چند ساله تغییر رئیس دانشگاه آزاد که به یک سریال با داستان‌های مختلف تبدیل شده بود به قسمت پایانی خود رسیده است اما گویا برای قضاوت در این زمینه کمی زود بود.

هرچند اکثریت اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد فرهاد دانشجو را به عنوان رئیس جدید این دانشگاه برگزیدند اما مابقی اعضا حاضر به پذیرش این موضوع نشدند و نه تنها در سخنان بعد از جلسه این موضوع را اعلام کردند بلکه طی اطلاعیه‌ای نحوه انتخاب رئیس جدید دانشگاه آزاد را مورد انتقاد قرار دادند و تاکید کردند که دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد بدون هیچ مصوبه قانونی پایان یافته است.

برخی اعضای هیئت امنا آیت‌الله هاشمی را رئیس دومین جلسه معرفی می‌کردند و با استناد به همین گفته رای به دانشجو را غیرقانونی عنوان می‌کردند و این درحالی بود که اکثریت هیئت امنا اعلام می‌کردند که کامران دانشجو وزیر علوم با دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس این جلسه بود.

البته بعد از اتمام جلسه حجت‌الاسلام محمد محمدیان نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی رأی فرهاد دانشجو را قطعی و قانونی برشمرد و وزیر علوم را رئیس جلسه دوم هیئت امنا معرفی کرده و بر لزوم اجرای قانون در این زمینه تاکید کرد.

* جزئیات دومین جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد از زبان یک عضو

همچنین کامران دانشجو رئیس دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد هم به تشریح جزئیات ۲ جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و چگونگی انتخاب فرهاد دانشجو پرداخت و این انتخاب را کاملا قانونی توصیف کرد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهریورماه گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهریورماه به بنده به عنوان مسئول آموزش عالی ابلاغ شد که جلسه تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد را برگزار کنم و این جلسه با مسئولیت بنده برای انتخاب رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد برگزار شود.

به گفته وزیر علوم، مکان برگزاری جلسه و افراد صاحب رأی از شبهات ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود؛ در نتیجه در جلسه 701 ضمن تأکید بر مسئولیت اداره جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد توسط وزیر علوم تبصره‌ای نیز به اساسنامه دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه رئیس وقت این دانشگاه درباره بررسی و تائید رئیس پیشنهادی جدید حق رأی نخواهد داشت، اضافه شد.

وزیر علوم ادامه داد: در جلسه 30 آذر علیرغم اینکه دستور جلسه انتخاب رئیس دانشگاه بود، برای اینکه همراهی خودمان را نشان دهیم، رئیس انتخاب نشد؛ یکی از اعضای هیئت امنا بسته پیشنهادی با سه مؤلفه ارائه داد که انتخاب رئیس هیئت امنا در جلسه 30 آذر، برگزاری جلسه بعدی در تاریخ 21 دی و انتخاب رئیس جدید دانشگاه و مسئولیت اداره جلسه 21 دی با وزیر علوم از جمله مؤلفه‌های وی بود؛ در نهایت این بسته پیشنهادی با رأی اکثریت اعضا تصویب شد؛ هرچند که 4 نفر از اعضای هیئت امنا مخالف بودند اما در نهایت آنان نیز همراهی کردند. 

وزیر علوم با بیان اینکه قرار نبود به غیر از اعضای هیئت امنا کسی در آن جلسه حضور داشته باشد، گفت: آقایان زنگ زده بودند و تعدادی از کاندیداها را دعوت کرده بودند. مواردی داشتیم که سه ساعت مانده به برگزاری جلسه به کاندیدای مورد نظر زنگ زده و از وی خواسته بودند در جلسه حضور یابد و برنامه کاری ارائه دهد؛ متأسفانه تعدادی به رأی جلسه قبلی هیئت امنا احترام نگذاشتند.

به گفته دانشجو در جلسه دوم اعلام شد که گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد بیایند و برنامه کاری خود را ارائه دهند و با این پیشنهاد به سه دلیل مخالفت شد، اول اینکه این موضوع در جلسه قبل مطرح و به تصویب نرسیده بود، دوم اینکه ارائه برنامه نیازمند اشراف به مسئله است و سوم اینکه ارائه برنامه نیازمند دانستن سیاست‌های هیئت امنا است.

وی افزود: با این حال به علت اصرار عده‌ای این موضوع به رأی گذاشته شد اما رأی نیاورد؛ قرار شد تا قبل از اذان مغرب و عشاء افراد در برگه‌های اخذ رأی کاندیدا مورد نظر خود را معرفی کنند اما گفتند همه افراد باید بیایند و برنامه‌های خود را ارائه کنند. اگر کسی نیاید، معذوریتی دارد.

دانشجو اظهار داشت: با این موضوع نیز موافقت کردیم فقط به خاطر اینکه احترام حفظ شود و جلسه به چالش کشیده نشود لذا گفتیم با کاندیداهایی که نیامده‌اند تماس بگیرند تا زمانی که افراد حاضر دارند ارائه گزارش می‌دهند آنها نیز برسند که گفتند طول می‌کشد؛ ما تأکید کردیم این جلسه، ‌جلسه نهایی است اما گفتند نه و در این جلسه رئیس نباید انتخاب شود.

وی ادامه داد: دیدیم استدلال‌ها به نتیجه نمی‌رسد لذا این موضوع را به رأی گذاشتیم که آنها قبول نکردند و گفتند اجازه رأی‌گیری ندارید؛ این دستور است و باید اجرا شود. ما نیز قبول نکردیم و بنده تأکید کردم تا نماز مغرب و عشا باید رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شود لذا رأی‌گیری صورت پذیرفت و 5 نفر رأی را تحویل دادند؛ تأکید کردم که مابقی افراد نیز رأی خود را ارائه دهند اما فقط همین 5 نفر رأی دادند و فرهاد دانشجو با رأی اکثریت به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.

* رای شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهاد دانشجو

بعد از انتخاب فرهاد دانشجو از سوی هیئت امنای دانشگاه آزاد شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در جلسه‌ای با 24 رأی موافق به ریاست فرهاد دانشجو رای مثبت داد.

این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تأیید ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد به ریاست محمود احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و طی آن فرهاد دانشجو با رأی قاطع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد.

در همین زمینه یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که از ۲۸ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در جلسه رای گیری برای ریاست فرهاد دانشجو برای دانشگاه آزاد حضور داشتند، از ۲۸ رأی مأخوذه، ۲۴ رأی موافق، ۲ رأی ممتنع و ۲ رأی هم مخالف بودند.

* عدم امضای حکم دانشجو از سوی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد

بعد از تایید فرهاد دانشجو در شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد درانتظار امضاء و ابلاغ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد بود که برخی منابع آگاه اعلام کردند که رئیس هیئت امنا قصد امضای حکم دانشجو را ندارد.

البته برخی شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از این بود که آیت‌الله هاشمی نسبت به امضا و ابلاغ حکم ریاست فرهاد دانشجو تمایلی نداشته و همچنین جمعی از اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه سعی دارند آیت‌الله هاشمی را در این موضع نگه دارند.

اما گویا نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در امضای حکم دانشجو طی روزهای اخیر تغییر کرده و با نظر جاسبی و تعدادی دیگر از اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه متفاوت است و با توجه به تأیید شدن حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی قصد دارد تا حکم دانشجو را امضا و ابلاغ کند که البته این خبر از سوی دانشگاه آزاد تکذیب شد.

*دانشجویان وارد شدند/ آغاز فاز جدید مطالبات این بار برای امضای حکم رئیس جدید

حواشی رخ داده در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و مسائل بعد از آن و پخش شایعاتی درباره عدم امضای حکم دانشجو از سوی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، فعالان جنبش دانشجویی را وادار به اظهارنظرهایی در این زمینه کرد.
 
دانشجویان خداحافظی جاسبی از دانشگاه آزاد را به نفع آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد دانستند و عدم امضای حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد را مورد انتقاد شدید قراردادند و از رئیس هیئت امنای این دانشگاه خواستند که به تلاش برای ابقای جاسبی پایان دهد.

* برخی‌ها به دنبال ادامه امپراطوری ۳۰ ساله جاسبی هستند

در همین زمینه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز طی بیانیه‌ای بر این نکته تاکید کرد که برخی اعضای هیئت امنا دانشگاه آزاد به دنبال ادامه امپراطوری 30 ساله جاسبی هستند.

نویسندگاه این بیانیه همچنین اعلام کردند "آقای هاشمی و جاسبی به دنبال طولانی کردن زمان انتخاب رئیس جدید و ایجاد فضایی برای انتخاب کاندیدای موردنظر خود بودند تا همان مسیر امپراطوری 30 ساله جاسبی ادامه یابد."

این تشکل دانشجویی همچنین نسبت به ایستادگی اقلیت مقابل رأی اکثریت هیئت امنای دانشگاه آزاد اعتراض کرد.

* حضوری: مدیری که ۳۰ سال در یک سمت بوده حاضر به کنار رفتن نیست

مصطفی حضوری مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با اشاره به انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان ریاست دانشگاه آزاد گفت: واضح است مدیریتی که بیش از 30 سال در یک سمت حضور داشته هیچ‌گاه حاضر به کنار رفتن نیست و از همین رو دست به هر کاری می‌زند تا در این سیستم باقی بماند.

وی افزود: متأسفانه این مدیریت برای بقای خود دست به تخریب، سیاه نمایی، پایین آوردن شخصیت افراد و وارد شدن به جریانات سیاسی می زند و در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد شاهد این قضایا بودیم و امروز که قرار است حکم ریاست فرهاد دانشجو صادر شود چهره علمی وی را تخریب می‌کنند.

* شمسایی: جاسبی و هاشمی رفسنجانی قانون‌گریزی را کنار بگذارند

شمسایی دیگر فعال دانشجویی بود که در این زمینه اظهارنظر کرد و با اشاره به اینکه جاسبی و نزدیکانش پس از برگزاری دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد جرزنی سیاسی را کلید زده‌اند، گفت: جنبش دانشجویی به آقایان جاسبی و هاشمی رفسنجانی توصیه می‌کند که قانون‌گریزی را کنار بگذارند و اگر فکر می‌کنند در خصوص انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اعتراضی دارند از مجاری قانونی پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی با هیچ کس اعم از عبدالله جاسبی و فرهاد دانشجو عقد اخوت نبسته است، گفت: از رئیس جدید دانشگاه آزاد می‌خواهیم که به مقابله با وام‌گیری‌ها و وام‌دهی‌ها در دانشگاه آزاد بپردازد.

*جمشیدی: مجلس تحقیق‌وتفحص از دانشگاه آزاد را آغاز کند

در همین راستا، علی جمشیدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور گفت "دانشگاه آزاد طی 30 سال گذشته قانون‌گرا نبوده و نظارت ناپذیر هم بوده است و مسئولان این دانشگاه اجازه ندادند تا هیچ ارگان و مرجع قانونی بر این دانشگاه نظارت داشته باشد و موجب یاس و ناامیدی دلسوزان انقلاب اسلامی شدند."

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اکنون که فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد از سوی هیئت امنای این دانشگاه تعیین شده، ناخشنودی‌هایی برای برخی اعضای هیئت امنا و مسئولان دانشگاه آزاد ایجاد شده و این قشر سعی دارند به جای انجام فعالیت‌های علمی در دانشگاه آزاد دست به اقدامات دیگر بزنند.

وی افزود: امحای اسناد و مدارک دانشگاه آزاد مانند اسنادی که نشان می‌داد مهدی هاشمی در زد و بندهای سیاسی و اقتصادی این دانشگاه دخیل بوده از دغدغه‌های اصلی جنبش دانشجویی است و گویا برخی مسئولان دانشگاه آزاد سعی دارند با امحای این اسناد ردی از خود بر جای نگذارند.

* امیریان: اقلیت هیئت امنای دانشگاه آزاد به قانونی پای‌بند نبودند

مهدی امیریان دبیرتشکیلات دفتر تحکیم هم ابراز تاسف کرد که اعضای اقلیت هیئت امنای دانشگاه آزاد که جریان فکری نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی هستند به قانون و دموکراسی که مدعی آن هستند، پایبند نبودند.

این فعال دانشجویی ادامه می‌دهد "چرا جریانی که طی سالیان اخیر داعیه‌دار قانونگرایی بودند در یک مجموعه ۱۰ نفره به عنوان هیئت امنای دانشگاه آزاد به اکثریت آرا تمکین نکردند و این امر نشان از تناقض میان گفتار و رفتار اعضای اقلیت هیئت امنای دانشگاه آزاد است."

* رضایتی: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای زمان ابلاغ حکم فرهاد دانشجو ضرب‌الاجل اعلام کند

اظهارنظرها و تاکید بر لزوم امضا و ابلاغ حکم فرهاد دانشجو ادامه پیدا کرد و دانشجویان بر لزوم اجرای قانون از سوی رئیس هیئت امنای دانشگاه ازاد تاکید کردند.
 
در همین راستا، محمد رضایتی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت "شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین نهاد علمی و فرهنگی کشور باید به منظور صیانت از آرای اعضای این شورا در تأیید رئیس جدید دانشگاه آزاد و همچنین ممانعت از بروز هر گونه خلل یا تخلفی در روند اجرای این مصوبات، زمان مشخصی را به عنوان فرصت نهایی برای امضا و ابلاغ حکم فرهاد دانشجو بر ریاست دانشگاه آزاد از سوی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اعلام کند."

* سلیمی: رأی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغییر جاسبی لازم‌الاجرا است/نباید جنجال‌آفرینی کرد

البته مطالبات درباره امضای حکم فرهاد دانشجو به فعالان دانشجویی محدود نشد و اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی هم طی اظهارنظرهایی خواستار امضای حکم دانشجو شدند.

حجت‌الاسلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رأی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغییر ریاست دانشگاه آزاد را لازم‌الاجر دانست و تأکید کرد که هیئت امنای دانشگاه آزاد حق اعتراض به آن را ندارد.

وی همچنین خواستار پایان یافتن جنجال آفرینی‌ها در این خصوص شد.

*صفایی: تغییر رئیس دانشگاه آزاد براساس مطالبات مردم صورت گرفت

طیبه صفایی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بود که به خبرنگار ما گفت که تغییر رئیس دانشگاه آزاد براساس مطالبات مردم صورت گرفت.

* حیدری: اگر حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد ابلاغ نشود، مجلس ورود می‌کند

در همین زمینه، نورالله حیدری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبرنگار فارس گفت: اگر بحث ریاست دانشگاه آزاد حل نشد و فضا به سمت چالش‌، بحران و تمرد از قانون رفت، قطع به یقین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

* ۱۱ بهمن؛ تعیین ضرب‌الأجل برای هاشمی رفسنجانی در ابلاغ حکم فرهاد دانشجو

براساس این گزارش، اعتراضات به عدم امضای حکم فرهاد دانشجو درحالی صورت می‌گیرد که در تمام این ایام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حاضر به امضای حکم ریاست فرهاد دانشجو نشده است و همین امر باعث شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضرب‌الاجلی برای رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد به منظور ابلاغ حکم ریاست فرهاد دانشجو بر این دانشگاه تا ۱۱ بهمن‌ماه تعیین کند.

حال جامعه دانشگاهی کشور و دانشگاه آزاد که به صبور بودن برای تغییر رئیس دانشگاه و اجرای قانون در این خصوص عادت کرده‌اند، این‌بار نیز بایستی صبر پیشه کرده و تا ۱۱ بهمن‌ماه منتظر امضاء و ابلاغ حکم ریاست دانشجو از سوی آیت‌الله هاشمی باشند تا شاید سریال "رفتن جاسبی" قسمت پایانی خود را روایت کند و شاهد اجرای قانون بدون هیچ حاشیه و ماجرایی جدید باشیم.

البته حمایت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جاسبی به موارد اخیر محدود نمی‌شود و این قبیل حمایت‌ها در برهه‌های مختلف در قالب‌های گوناگون اجرایی شده است که در آینده‌ای نزدیک ابعاد آن را به تفصیل بیان خواهیم کرد.


آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱
درصورت امضا نشدن حکم توسط رییس هیئت امنا همان اکثریت اول رییس هیئت امنا را عوض می کنند سپس رییس جدید حکم را امضا می کند به همین سادگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۲
۶
درود بر هاشمي . هر چه مشكلات جامعه بيشتر مي شود نقش بر جسته هاشمي عيان تر مي شود . گروهي سبك مغز بي خاصيت خود را علامه دهر مي پندارند و هر روز گندي جديد مي زنند . هاشمي زنده است تا ... مشكلات فراوان است تا احمدي نژاد است