۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴

رابطه ظاهر انسان با بیماری‌ها+عکس

ظاهر انسان همیشه نشان گر داخل بدن او همچنین شرایط سلامت او بوده است، ما نیز باید بدانیم که در هر لحظه بدن می خواهد چه چیزی را به نشان دهد.
کد خبر : ۵۱۶۹۵
به گزارش صراط به نقل مشرق همانطور که می دانید سلامتی همیشه با یک ظاهر سالم و جوان همراه است به همین دلیل چین و چروک ها و یا ریزش مو و غیره می توانند نشان از بیماری هایی باشند که باید به آن ها توجه کنیم وگرنه ممکن است باعث بروز مشکلاتی در دراز مدت بشوند.

در اینجا به تعدادی از این نشانه ها که در بدن ظاهر می شوند اشاره می کنیم:

چین و چروک ها:

همانطور که می دانید برخی از چین و چروک ها اجتناب ناپذیر هستند و شما در کنترل به وجود آمدن آن ها اصلا نقشی ندارید اما به تازگی تحقیقاتی به عمل آمده است که طبق آن محققان به این نتیجه رسیدند که چین و چروک ها با پوکی استخوان ها در ارتباط هستند. در این صورت به این نتیجه می رسیم که هرچه مقدار چین ها بیشتر باشد شما نیز بیشتر در خطر پوکی استخوان قرار دارید. بیشتر چروک ها کربوط به کهنسالی هستند اما مصرف بیش از اندازه سیگار نیز می توانند باعث ایجاد این مشکلات بشوند.



ورم پا:

در این مورد بیماری ها و مشکلات زیادی وجود دارند. برای مثال: رگ به رگ شدن، شکستگی، زخم و یا عفونت می تواند باعث ورم کردن پای شما بشود همچنین باید بدانید که چاقی، حاملگی می تواند باعث جمع شدن آب در قسمت پایینی بدن شما بشود. در ضمن این را نیز بدانید که مشکلات قلبی نیز می توانند باعث ایجاد ورم در پاهای شما بشوند.



حفره بر روی ناخن:

اگر ناخن های شما از حالت عادی خارج شده است، برای مثال: عوض شدن رنگ، خارج شدن از شکل عادی، یا به وجود آمدن حفره در ناخن ها می توانند نشان از مشکلات بسیار بد در سلامت باشند.



تغییرات در ناخن ها می توانند نشان از مشکلات پوستی، مشکلات مفصلی و یا بیماری هایی مربوط به کچلی های منطقه ای باشند. حفره دار شدن ناخن ها می تواند نشانی از مشکلات مفصلی و یا بیماری های پوستی ژنتیکی باشد.

دهان ودندان ناسالم:

دندان های خراب و یا مشکلاتی در لثه تنها به علت مسواک زدن نامناسب و یا اشتباهات دیگر در رعایت بهداشت دندان نیست بلکه می توانند نشانه هایی از مشکلات قلبی و استخوانی باشند.


در سال 2010 محققان اسکاتلندی به این نتیجه رسیدند که استفاده نکردن از مسواک می تواند باعث ایجاد بیماری های قلبی در افراد شود و همچنین افرادی که کمتر از دوبار در روز مسواک می زنند بیشتر در خطر مرگ به علت بیماری های قلبی هستند. همچنین ریزش دندان ها نیز به این موضوع اشاره می کند که استخوان های فک توانایی نگه داری دندان ها را ندارند.

سرخی صورت:

سرخی صورت چیزی نیست که بخواهید به علت آن خجالت زده بشوید. این مشکل به عنوان نشانه یک بیماری پوستی به نام روزاسه است. روزاسه باعث سرخ شدن صورت و ایجاد آکنه هایی بر روی پوست شما می شود اما هنوز دلیل اصلی به وجود آمدن آن مشخص نیست.



موهای زاید:

گاهی اوقات در برخی از قسمت های بدن شما موهایی رشد می کند که در کل نیازی به آن ندارید این به خودی خود باعث خجالت زدگی می شود ولی ممکن است در برخی مواقع نشان از مشکلات سلامتی باشد.

این مشکل بیشتر در بانوان اتفاق می افتد و باعث می شود تا موهایی بر روی صورت، شکم، پشت و غیره رشد کنندو دلیل این امر را می توان سندروم پلی کستیک در دوران حاملگی دانست.

ریزش مو:

یکی از مشکلاتی که عده زیادی را در سرتاسر جهان اذیت می کند ریزش موی سر است. در طی سال های متفاوت دلایل زیدی برای این مشکل شمارده شده است که از بین آن ها می توان به حاملگی، استرس، تغییرات هرمونی و غیره اشاره کرد.



دربین خانم ها  کم کاری یا پر کاری تیروئید نیز می تواند دلیلی برای ریزش مو باشد. برایاین کار تنها کافی است تا یک آزمایش خون بدهید تا میزان هورمون تیروئید را در بدن خود بسنجید.

ترک لب ها:

لب ها می توانند نشانه های خوبی از وضعیت سلامتی بدن شما باشند. ترک های موجود بر روی لب ممکن است از اثرات داروها باشند و یا اینکه آلرژی عفونت یا شرایط دیگر باعث به وجود آمدن آن ها شده باشند. ناهماهنگی در سیستم بدنی ممکن است باعث ایجاد ترک در اطاف لب های شما بشود همچنین پوست و چشمان شما را نیز خشک می کند.



زردی چشم:

به گفته پزشکان چشمان می توانند دریچه هایی بر سلامتی و وضعیت بدنی شما باشند. اگر قسمت سفید چشمان شما به رنگ زرد متمایل شوند نشان از شرایط بدی هستند.

در بزرگسالان این می تواند نشانه مشکلاتی در کبد باشند. با دید ناین مشکل باید سریعا به پزشک معالج مراجعه کنید.

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۴
۱
دکتر صراط تشکر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
غلط املایی زیاد داشتی:کربوط، کنندو ، دلایل زیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
عکس آخر شنی بود