۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵

تاکید عراقی ها بر اخراج فوری منافقین

کد خبر : ۵۱۷۲۱

شخصیتهای سیاسی، مراکز مطالعاتی و گروههای مقاومت مردمی عراق بار دیگر بر مخالفت خود با ادامه حضور گروهک تروریستی منافقین در خاک کشورشان تاکید کردند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه النهرین، "حبیب الطرفی" عضو فراکسیون المواطن عراق گفت : هر کس فکر می کند حتی یک نفر از شخصیتهای سیاسی عراقی از منافقین حمایت می کند، سخت در اشتباه است.

وی افزود: گروهک منافقین مجری طرحهای خارجی در عراق و هدفش ضربه زدن به روند سیاسی و بی ثباتی کشور است و کسانی که از آنها حمایت می کنند در واقع از اقدامات این گروهک حمایت می کنند.

الطرفی اظهار داشت : نقش گروهک منافقین بر همگان آشکار است و به همین دلیل ماندن آنها در عراق تحت هر بهانه غیر ممکن است.

از سوی دیگر "فوزی اکرم" عضو ائتلاف ملی عراق نیز تاکید کرد: برخی گروههای سیاسی داخلی با این توجیه که مسائل مهمتری از موضوع گروهک منافقین وجود دارد مانع پرداختن به این مسئله شده اند.

وی اظهار داشت : علاوه بر فشارهای داخلی فشارهای خارجی زیادی نیز برای نگه داشتن گروهک منافقین در عراق به بهانه اینکه آنها پناهنده هستند وجود دارد این در حالی است که این گروهک اقدامات وحشیانه ای انجام می دهند.

از سوی دیگر مرکز مطالعات عراق که کتابی با عنوان "مجاهدین خلق و نقش تروریستی آن در عراق" منتشر کرده است با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما از تصمیم دولت عراق برای اخراج گروهک منافقین حمایت می کنیم، زیرا این گروهک جنایات زیادی علیه مردم عراق مرتکب شده است.

در این بیانیه آمده است : اخراج گروهک منافقین وظیفه شرعی و ملی است و همگان براین موضوع که این گروهک مزدوران صهیونیستها هستند صحه گذاشته اند.

گروه موسوم به مقاومت اسلامی عراق نیز با صدور بیانیه ای خواستار خروج گروهک منافقین از عراق و پاکسازی نهادهای عراقی از بعثی ها شد.

در این بیانیه آمده است : مردم عراق هنوز از آثار و جنایات حزب بعث صدامی رنج می برد، اما هنوز بسیاری از آنها در مراکز تصمیم گیری عراق حضور دارند.

مقاومت اسلامی عراق بیان کرد: گروهک منافقین نیز همانند بعثی ها از در عراق دست به ترور می زنند و همه افراد غیور باید در راستای اخراج منافقین تلاش کنند.