۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۹

خوش خدمتی وزیر هلند به صهیونیست ها

کد خبر : ۵۱۷۲۷

ایرنا به نقل از رسانه های هلندی، 'اوری روزنتال' كه یك یهودی است و همسری صهیونیست دارد، نهایت تلاش خود را به كار بست تا این بیانیه بر علیه رژیم صهیونیستی تصویب و صادر نشود.

براساس این گزارش، روزنتال با تحت فشار قرار دادن همتایان خود در اتحادیه اروپا، آنها را قانع كرد تا بخش هایی از این بیانیه كه سیاست های رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار می داد، تغییر دهند.

روزنامه ( NRC) هلند درخبر خود در این رابطه بدون ذكر نام به منابعی در بروكسل و دیگر پایتخت ها در اتحادیه اروپایی اشاره و از آنها نقل قول كرده است.

به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه هلند نمی خواست كه در اعلامیه اتحادیه اروپا در مورد شهرك سازی صهیونیست ها به گزارش بسیار حساس نمایندگی دیپلماتیك اتحادیه اروپا در اسرائیل استناد شود.

نمایندگی اتحادیه اروپا در رژیم صهیونیستی چندی پیش در گزارشی بشدت نسبت به سیاست های این رژیم در سرزمین های اشغالی اعتراض كرده و خاطرنشان كرده بوده كه ادامه شهرك سازی ها و افزایش حضور صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی،فلسطینی ها را مجبور به ترك سرزمینشان می كند.

رسانه های هلند همچنین گزارش داده اند، اعضای حزب چپ ها در پارلمان هلند در پی این اقدام روزنتال، خواستار برگزاری یك نشست اضطراری با وزیر خارجه شدند و اعلام كردند وی باید پاسخ دهد كه چرا نمایندگان را بصورت كامل از دیدگاه هایش در رابطه با اسرائیل مطلع نساخته است .

هلند در كنار آلمان نزدیكترین متحد رژیم صهیونیستی است و در واقع این دو كشور از مخالفان سرسخت عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد به شمار رفته و همچنین جزو معدود كشورهایی بودند كه در تلاش برای ممانعت از عضویت فلسطین در سازمان بین المللی یونسكو، ناكام ماندند.

اتحادیه اروپا مهرماه امسال نیز تصمیم داشت قطعنامه ای در زمینه نقض حقوق بشر علیه رژیم صهیونیستی تصویب كند كه هلند با آن مخالفت كرد.

'اولی روزنتال' كه در رسانه های هلند به عنوان بهترین دوست اسرائیل در اروپا لقب گرفته است ، حدود دو سال قبل در كنفرانسی كه در تل آویو برگزار شد بر این نكته تاكید كرد كه هیچكس نباید از اسرائیل انتقاد كند .

وی قبل از اینكه وزیر خارجه هلند شود به پارلمان این كشور اعلام كرده بود كه اولویت وی پایان دادن به انتقاد از اسرائیل است.

روزنتال همچنین نهادهای غیردولتی فعال در زمینه مبارزه با نقض حقوق بشر در اسرائیل را به قطع كمك های مالی وزارت خارجه تهدید كرده بود.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز