۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۲

عیدی مددجویان افزایش پیدا کرد

کد خبر : ۵۱۷۲۹
به گزارش صراط به نقل از فارس، همایون هاشمی در حاشیه همایش ملی توانمند‌سازی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در بخش مسکن و اشتغال اظهار داشت: برنامه‌های مسکن طبق روال گذشته در حال اجرا است به طوری که از ۲۰۰ هزار واحد مسکن نهضت تأمین مسکن معلولان و مددجویان نزدیک به ۱۳۰ هزار واحد در مرحله مختلف سفت‌کاری و نازک‌کاری قرار دارد.

وی تصریح کرد: در آستانه دهه فجر و با حضور رئیس‌جمهور ۲۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌هایی که متقاضی مسکن بودند تحویل داده شد ضمن اینکه تا پایان سال نیز حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در اختیار معلولان و مددجویان قرار خواهد گرفت.

هاشمی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بحث مسکن وجود داشت، سهم آورده مددجویان و معلولان بود که برخی از افراد توان پرداخت این سهم را نداشتند که با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مشکل نیز برطرف شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اشتغال مددجویان و معلولان نیز تأکید کرد: در سال جاری و براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود 48 هزار شغل ایجاد شود که با تعامل دستگاه‌ها تا به امروز 48 هزار فرصت شغلی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال عیدی مددجویان 24.5 درصد افزایش پیدا می‌کند و تمام افرادی که از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند نیز می‌توانند از این عیدی بهره ببرند.

هاشمی  تأکید کرد: بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان توسط کارشناسان شروع شده است به طوری که برخی از مفاد و تبصره‌های این قانون نیاز به تغییراتی است که در آینده و با تعامل مجلس و دولت این تغییرات صورت خواهد گرفت.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز