۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

بیانیه جالب گروهک تروریستی علیه ایران

یک گروهک مسلح تروریستی که اقدام به ربودن چندین ایرانی از جمله چند زائر در سوریه کرده است، در بیانیه‌ای باز هم ادعای خود مبنی بر نظامی بودن مهندسان برق ایرانی را تکرار کرد.
کد خبر : ۵۱۷۷۶

به گزارش صراط به نقل از فارس، گروهک مسلح تروریستی که خود را «گردان الفاروق» وابسته به شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش آزاد سوریه» که متشکل از افراد مسلح با ملیت‌های مختلف از جمله افغانستانی، پاکستانی، لیبایی، عراقی و سوری است می‌داند، بار دیگر با صدور بیانیه‌ای ادعای خود را درباره ایرانیانی که در سوریه ربوده است تکرار کرد.

تاکنون ۵ مهندس برق نیروگاه جندر سوریه و ۱۱ زائر ایرانی به دست این گروهک‌ها در سوریه در شهر حمص و در راه حلب-دمشق ربوده شده‌اند.

این گروهک ادعا می‌کند که برخی از این اشخاص نظامیان ایرانی هستند و دلیل این ادعای آنان کارت پایان خدمت یکی از این افراد است که در یک قطعه فیلم کوتاهی، شبکه الجزیره قطر آن را به نمایش گذاشته بود.

در حالی که این افراد با حمله به مردم خود در سوریه به کشتار و ارعاب مردم اقدام می‌کنند و تاکنون صدها سوری و بیش از 1200 نیروی ارتش و امنیتی سوریه را کشته‌اند، در این بیانیه مدعی شدند: «ما گردان الفاروق وابسته به ارتش آزاد سوریه دوست ملت ایران هستیم. ما نه طایفه‌گراییم نه به این کار دعوت می‌کنیم. به هیچ وجه علیه برادران شیعه‌مان نیز نیستیم».

این افراد تروریست مدعی شدند که نظامیان ایران در سوریه هستند و باید تا 28 ژانویه سوریه را ترک کنند و «پس از این کار، ما آمادگی کامل داریم تا بدون قید و شرط، اسرای ایرانی را آزاد کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: « 7 ایرانی بازداشت شده نزد ما، در 2 مرحله و در 2 زمان و 2 مکان در شهر حمص دستگیر شده‌اند».

ین گروهک به غیرنظامی بودن دو نفر از این افراد اذعان و اعلام کرد که «گذرنامه‌هایشان دارای ویزا و اجازه کار است... که در طی سال‌های اخیر، چند بار [به طور کاملا قانونی و شفاف] به سوریه تردد کرده‌اند»... «پس از اثبات این نکته که... غیر نظامی هستند، بزودی راه حل امنی را برای بازگرداندن آنان نزد خانواده هایشان پیدا خواهیم کرد».

این گروهک تروریستی تلاش می‌کند برای انحراف اذهان عمومی از حضور ماموران اطلاعاتی کشورهایی مانند قطر و ترکیه که به نیابت از آمریکا در سوریه فعال شده‌اند، با ربودن زائران و مهندسان ایرانی، جنگ روانی را علیه ایران در سطح رسانه‌ها زنده نگاه دارد.

در روزهای اخیر برخی منابع از جمله هفته نامه ایدنلیک ترکیه فاش کرد که 49 مامور اطلاعاتی ترکیه در خاک سوریه در ماه‌های اخیر بازداشت شده‌اند و سفر یک هیئت اطلاعات نظامی ترکیه به سوریه برای آزادی آنان نتیجه‌بخش نبوده است.

پیش از این نیز منابع سوری اعلام کردند که دستگاه اطلاعاتی سوریه چندین افسر امنیتی قطری را در سوریه بازداشت کرده‌اند و سوریه قصد دارد آن را برای کاستن از فشارهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی قطر بر خود به کار بگیرد.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

برچسب ها: تروریست ایران