۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
زهرا طباخی

دوست دولت یا دشمن احمدی نژاد؟

کد خبر : ۵۲۰۵۰

آیا ما با احمدی نژاد مشکل شخصی داریم؟ آیا کارشناسان اقتصادی مجلس یا مردمی که منتقد عملکرد دولت در برخورد با بحران اقتصادی اخیر هستند، طرفدار آمریکا و صهیونیسم هستند؟ زاکانی، توکلی، شریعتمداری و ... آیا این افراد شوالیه های دشمن هستند؟

متاسفانه نحوه تعامل دولت با دلسوزان نظام که در برهه های مختلف انقلاب خیرخواهی شان به اثبات دوست و دشمن رسیده است، اصلا جالب نیست. این که ما فردی مثل شریعتمداری را که فارغ از سلایق سیاسی اش از دولت خاتمی تا دولت احمدی نژاد را به یک چشم نگاه می کند و هرگز منافع شخصی را بر مصالح نظام ترجیح نمی دهد، دشنام بدهیم حتما از کج سلیقگی مشاوران مان است.

یا مثلا یک منتقد اقتصادی دلسوز که در اوج بحران به جای انتقاد صرف به ارائه راهکار هایی برای حل مسئله اقدام می کند از خود برانیم یعنی هنوز در تشخیص منتقد خیراندیش و منتقد بدخواه با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.

اگر بخواهیم در مقام مقایسه برآییم می توانیم رفتار رهبر انقلاب را به عنوان الگویی تاریخی ملاک قرار دهیم. همه ما افرادی را می شناسیم که عملکرد مناسبی در ایام فتنه نداشتند یا بعضا در مقاطعی همراهی با فتنه گران نیز در کارنامه شان ثبت شده است یا اصلا سلیقه سیاسی ایشان را نمی پسندیم با این وجود وقتی صحبت از امور علمی راهبردی مانند طراحی نقشه راه بیست سال آینده عرصه فن آوری و علم کشور می شود، همه این افراد فارغ از سلایق سیاسی یا حتی مذهبی شان مورد مشورت قرار می گیرند و با احترام کامل به نظرات علمی، سیاسی و اجتماعی ایشان توجه می شود.

کاملا طبیعی است که مدیر یک مجموعه یا دستگاه، نظرات تعدادی از کارشناسان را رد و باقی را مورد تایید قرار دهد اما این موضوع نباید دست مایه تمسخر، دشمن خطاب کردن یا احیانا شک کردن در خیر خواهی دانشمند یا منتقد مورد نظر قرار گیرد.

کسانی که نحوه تعامل با جامعه در مواقع حساس و بحرانی را نیاموخته اند بی شک از قدرت مدیریتی کافی و وافی برخوردار نیستند چرا که یکی از مهمترین مولفه های اداره جامعه، استفاده از همه ظرفیت های موجود است نه راندن جمع کثیری از خیرخواهان به تیغ دشمن تراشی و بدخواهی!

بارها این موضوع از جانب افراد مختلف با سلایق گوناگون به رئیس جمهور محترم گوشزد شده است که خالی کردن حلقه نزدیکان ایشان از خیرخواهان مومن و انقلابی نقشه دشمن است و این انزوا نه تنها شخص ایشان بلکه دولت جمهوری اسلامی را دچار مشکل خواهد کرد.

گاهی این تصور در میان مردم ایجاد می شود که رئیس جمهور فراموش کرده اند در این جایگاه با رای میلیون ها انسان قرار گرفته اند تا امور جامعه را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند. اگر اینطور نیست چطور از مردم و منتقدین متوقع هستید که در برابر کاستی ها، قهر و آشتی های پر سر و صدا و امتیاز خواهی های علنی اطرافیان احمدی نژاد و بعضا شخص رئیس جمهور محترم و مردمی سکوت کنند؟

تعریف یک منتقد خیرخواه احتمالا از جانب سکان داران روزنامه دولت این است که "خفه کار کند و چشم گفتن اش قطع نشود" اما آیا نظر رئیس جمهور محترم هم همین است؟

سکوت در برابر سقوط ارزش هایی که با اتکا به آنها دولت احمدی نژاد، رایی بی سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران آورد و به حق بر سکان مدیریت کشور تکیه زد یعنی همکاری با دشمن ارزش های احمدی نژاد!

پس لطفا از دوستداران احمدی نژاد نخواهید که در برابر ذبح ارزش های دولت خدوم، فساد با هزینه بیت المال مسلمینِ، همکاری با دشمنِ، گردن کلفتی در برابر قانون و بازی با آتش انحرافیون، سکوت کنند. هزینه از احمدی نژاد برای توجیه فساد اقتصادی، سیاسی و حزبی یعنی اقدام جهت شاد کردن دل دشمن! یک رسانه اسرائیلی برای شاد کردن دل دشمن اسلام "هورا" می کشد و منتقد چنین رفتاری را بدخواه می نامد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
۱۷
۱۳
اح..... حد و اندازه اش حتي به اندازه همان شهرداري هم نبوده است حالا كه راي داديد تحملش كنيد تا نفس تان ....
emad
|
Iran (Islamic Republic of)
آره جون عمت
اگه تو این شرایط میر یزید میشد یه چند سانت از مانتو و روسریو پاچه شلوارو ........... خانومای طرفدارش کم میکرد مشکل اقتصادی کشور حل میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیر مردم مجبور بودن در سال 84 به احمدی نژاد رای بدن. من هم همین کارو کردم. رقیبش کسی بود که چند ده سال خون مردم رو تو شیشه کرده بود. یه آدم معلوم الحال بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
۷
۱۲
لیاقت شما در حد احمدی نژاد بوده والا به هاشمی رای می دادید حالا ببینید بی بصیرت کی.
emad
|
Iran (Islamic Republic of)
آره
راست میگی
لا اقلش خیالمون هر کی هر کی پول مردومو بالا نمیکشه
میدونستیم بازم آقازاده های عمو اکبر میبرندو جای دوری نرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیزمون راست میگن. در دوران هاشمی بود که بالا شهر و پایین شهر بوجود اومد. یکی سوار پیکان 47 و دیگری ماشین 250 میلیونی. معلمان شریف با حقوق ماهیانه 40هزار تومان و بازاری ها و دلالان و رانت خواران با ماهیانه میلیونها تومان. باید هم بعضی ها ناراحت باشند که چرا الان این گرگها دیگه دندوناشون کشیده شده. کاش احمدی نژاد نمیذاشت در دوران خودش هم سو استفاده اتفاق بیافتد. الان همه دوستدارش بودن. چون پوزه بعضی خونخواران را به خاک مالید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
۱۳
۳
جالبه هنوز هم سعی می کنید ایشان را از نتایج اعمالش و تیمی که انتخاب کردند و بارها تطهیرشان کردند تفکیک کنید.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۹:۲۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
۷
۱۴
احمدی نژاد عامل اصلی این مشکلات نیست بلکه فتنه و انحراف دشمن عامل اصلی این مشکلات است و البته احمدی نژاد هم باید این چندسال خسارت و بی بصیرتی را جبران کند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
۶
۹
پنج تا صراطی گاگول فدای مشایی جون فکر نکنم 5 تا گاگول بیشتر باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
۵
۵
ايشون كه اين مطلب رو نوشته با يك سري كلمات احساسي و ادبيات وبلاگي سعي كرده تحليل! كنه. خانم محترم حتما تو فضاي مسائل سياسي نيستي و بهانه هاي بني اسرائيلي شريعتمداري و توكلي رو نمي بيني. توكلي هنرش در تناقض گويي بوده و بارها پيش بيني هاي متناقض نموده است. از تناقضاتش در پيش بيني تورم ناشي از هدفمندي گرفته تا تناقضش در مورد جمعيت 150ميليوني. تذكر رهبر انقلاب به ايشان بسيار جالب بود.
احمدي نژاد اشتباه دارد ولي انحراف ندارد. اين مساله انحراف يك كليد واژه جهت حمله به دولت است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب خوشت نمی آید از توکلی ایرادی ندارد ولی دلیل نمی شود طرفداران محمود بهش بگن دشمن که!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر دقت بفرمایید متوجه میشوید که پیش بینی آقای دکتر توکلی در خصوص تورم خیلی هم بیراه نبوده. در مجموع از آغاز طرح شاید تورم به اندازه 55 درصد نبوده ولی هر شهروند ایرانی تورم بالای 40 درصد را در کشور درک نموده است. مضافا اینکه ارزش پول ملی هم تقریبا به اندازه نصف کاهش یافته. بنابراین در مجموع تورم افسار گسیخته ای تا پایان مرحله اول حاکم بوده است
emad
|
Iran (Islamic Republic of)
به بعضیها عجب تعطیلنا
آخه ببو خان
فکر کردی با این اوضاع اقتصاد جهانی و تحریمهای مدل به مدل علیه ایران پیش بینی مشکلات اقتصادی توکلی اعجازه؟
ناشکرای غربزده یکم دورو برشونو نگاه کنن
یه کشور اسم ببرن که ثبات اقتصادی ایرانو تو این بحران جهانی اقتصاد داشته باشه
جون میر یزید فقط یکی
.
.
.
هااااا
موندین
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱
این همون ساندیس خوره نیست که توی همه ی مطالبش اسم صراطو میاره
مدیر مسئولتونه؟
توی وبلاگش که یه جوری مینویسه انگار همه کارست
واستون سرمقاله هم که مینویسه
سایتی که یه زن ادارش کنه از این بهتر نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
۲
۲
براي اينكه مدعي شديد آقايان توكلي و زاكاني و... انتقاداتشان دلسوزانه است لازم ديدم كه بخشي از بيانات رهبري معظم انقلاب در ديدار با مؤثرين مجلس هشتم و توبيخ آنان به‌دليل توهين به رئيس‌جمهور در جلسه علني مجلس اشاره كنم:
«مخالفت با مسئولان عيب ندارد. دو نوع است؛ منطقي و مثبت، يك روش آن است كه بياييد نظر كارشناسي خود را بدهيد و [نظر دولت را] رد كنيد. نوع دوم آن كينه‌جويانه است... آقاي توكلي! انتقادات شما از نوع دوم و كينه‌جويانه است.»
من واون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۳
۲
حالا دیگه بهش رای دادید ولی واقعا حقش نبود از وقتی اومده شده یک رییس جمهور ................. حال همه رو گرفته تحملشم سخته ولی ای کاش همو ن دوره اول به هاشمی رای می دادیم ما ازاین همه مسول فقط هاشمی وخا منه ای رو قبول داریم ولی احمدی نزاد ............افسوس.........حیف رای ها.
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
تازمانیکه شخصی خوب است بایدازاوحمایت کنیم وهروقت رفتارناشایست ازاودیدیم انتقادکنیم چون باهیچ کس عقداخوت نبسته ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
سلام کامنتی که دربالا آمده و به رهبرانقلاب نسبت داده که به توکلی گفته اند انتقاد کینه جویانه کرده کاملا نادرست است و تهمت به رهبری است ایشان هرگز چنین حرفی نزده اند بلکه این .............ها هستند که از لج توکلی ، این حرف را به رهبری نسبت می دهند.
emad
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز شما اطلاعاتت پائینه
اون مسئله کاملا صحت داره
منبعشم میتونی تو آرشیو سخنان رهبری در سایت خودشون همچنین سایت راسخون تصویری ببینی
آدم زمینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
چه توجیهات مسخره ای .
حالا دیگه نوک همه پیکانهای تخریب بسوی خود رییس جمهور گرفته شده!!
مجلسی که در تصور تقدیم دانشگاه آزاد به هاشمی و عواملش بود ،و مجلسی که 18 ماه پیشنهاد رهبر برطرح نظارت بر نمایندگان مجلس رو روی زمین گزاشته بویی جز خیانت به رای ملت نمیده .
زنده باد دولت ولایی و خادم..........