• صراط نامه
  • تماس با ما
  • آرشیو
  • پیوندها
  • اشتراک خبری
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نسخه موبایل
به‌روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۲
  • صفحه نخست
  • ورزش
  • وبلاگ
کد خبر: ۵۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
تعداد نظرات: ۹۴ نظر
» فرهنگ
طرح های برتر مانتو!

استفاده ابزاری از چادر در حاشیه یک همایش!

در همین راستا اعتراض هایی توسط مسئولین و بازدید کنندگان نمایشگاه در مورد استفاده ابزای از حجاب برتر صورت گرفت که ظاهرا طراح محترم نپذیرفته و در این بین کش و قوس هایی بوجود آمد.

"صراط" - در نشست سراسری دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور که در تالار پیامبر اکرم (ص) وزارت کشور برگزار شد از ۱۰ طرح برگزیده مد و لباس رونمایی شد.

به گزارش سرویس اجتماعی صراط، این طرح ها که حاصل صرف ساعت ها وقت طراحان برگزیده این مرکز بودند شامل 10 طرح مانتو بود.

نکته تاسف آور اینجاست که طراح این لباس ها برای بهتر نشان دادن مدل طراحی اش! چادر بر سر دو عدد از مانکن ها پوشاند تا آستین مانتوهای طراحی شده اش از زیر چادر زیباتر به نمایش در بیاید! .

در همین راستا اعتراض هایی توسط مسئولین و بازدید کنندگان نمایشگاه در مورد استفاده ابزای از حجاب برتر  صورت گرفت که ظاهرا طراح محترم نپذیرفته و در این بین کش و قوس هایی بوجود آمد.

سوق دادن جامعه به سمت طرح هایی غیر از "حجاب برتر" اصولا نباید در دستور کار دولت باشد و این که بودجه کار فرهنگی صرف طرح های فوق الذکر که اتفاقا هزینه بر هم هستند، می شود جای بحث دارد.

علاوه بر آن اگر طرح های معرفی شده توسط نهادهای دولتی نیز مانند برخی حجاب های طراحی شده در کشورهای همسایه یا شوهای لباس مسلمانان در اروپا و آمریکا، به منظور "جلب توجه" بیشتر جنس مخالف فارغ از توجه ضروری به مولفه زیبایی که لازمه امر طراحی است، صورت بگیرد، جای تاسف دارد.

برچسب ها: طرح های برتر ، حجاب ، وزارت کشور ، امور زنان ، استانداری
Bookmark and Share
X Share
Google Reader Stumble Upon Delicious Cloob
Facebook Twitter Digg
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۹۴
حسین
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
67
34
پاسخ
اکثریت چادری نیستند. حتی بیشتر با حجاب ها هم مانتو می پوشند. اصلا این حجاب برتر چه صیغه ای است که بستید به چادر؟ وقتی مانتو هم بدن را بپوشاند میشود حجاب دیگر. ضمنا چادر خیلی بی ریخت است . زشت کردن زن به بهانه ی جلب توجه نکردن !
پاسخ ها
مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
البته این صحبت شماست،حرف امام خمینی در توصیه به خانم صباغ و دیگران چیز دیگریست،شما که حاضر به پذیرفتن حرف خوبان نیستید و دنبال شهوتید هر دلیلی می آورید تا شهوت خود را کنار نگذارید.اگر یک مرجع تقلید یا یک مومن نماز شب خوان پیدا کردی که زنش مانتویی باشد،یا اگر کور نبودی شهدا که بندگان خاص خدایند و حق شفاعت دارند توصیه به چادر کردند.چادر حجاب برتر است چون حجم بدن زن را می پوشاند و برجستگیهای بدن خانمها از مانتو نمایانتر است.خواه پند گیر خواه ملال.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
بی ریخت خودتی.
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
شما در حرف من شهوت دیدید؟ من گفتم مانتو هم اگر پوشیده باشد حجاب است. برای من مهم نیست که شهدا چه گفتند و امام چه گفت.
مهدیه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
منم باهات موافقم البته مانتویی که گشاد باشه تو بازار وجود نداره باید بری بدوزی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
داش حسین حرف شما هم برای خودت محترمه و بس!! اظهار نظر این روزها زیاده، گلشیفته هم یکیشه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
تو آمریکای شما که همه لختن پس دیگه چته!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باراک حسین اوباما تو از امریکا برامون نطق میکنی؟!
ناشناس
| MALAYSIA |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من چادری نیستم اما محجبه هستم ! اشکالی داره؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حسین
اکثریت محل شما چادری نیستند بهتره دیدت رو گسترده تر کنی
حرف شما هیچ اهمیتی نداره و کسی هم به حرفت گوش نمیده چون مردم یا تابع دین هستند یا تابع جامعه نه جنابعالی
ضمنا شما زن را زیبا به خیابان میاری که سوء استفاده کنی به بهانه اینکه چادر زشته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مگه قراره تو خوشت بیاد؟
پارسا کمانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
برادر مجتبی گرامی
آنچه که در نظر حضرت عالی به عنوان حجاب برگزیده آمده برگرفته از نظرات شهدا گرامی و امام راحل است . لکن استنادی به دستورات اسلام نداشته اید .
شخصا تحقیقات فراوانی در خصوص نوع پوشش داشته ام و در جایی سراغی از موکد بودن چادر برای حجاب نیافته ام.
استدعا دارم در مقام پاسخ به هموطنان از مسلمات فقهی از جمله آیات و روایات متقن استفاده نمایید.
با سپاس از شما
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چه نیازی هست زن بیرون خونه زیبا به نظر بیاد؟ یه وقت بحث آراستگی و تمیزی مطرحه که چادر مخل اون نیست. ولی اون چیزی که با چادر پوشیده میشه آراستگی نیست. چادر هم زنو زشت نمیکنه فقط برخی زیبایی ها و جذابیت های اونو میپوشونه. من نمیفهم مرد مسلمان که توصیه به حفظ نگاهش شده چرا باید از اینکه زیبایی های زن نادیدنی شده ناراحت باشه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
منظور از حجاب برتر بهترین حجاب است نه متداولترین حجاب! وقتی میگن اینا دانشجوهای برتر این دانشگاه هستن یعنی اونا اکثریت دانشجوهارو تشکیل میدن؟ خدایا عقل مارو ازمون نگیر!
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
جناب ناشناس اکثریت زنان خانواده شما چادری هستند نه اکثریت زنان جامعه. اثباتش خیلی سخت نیست . الان که فصل خرید عید است یه سری به خیابان ها بزنید تا حقیقت را ببینید. یا بین دانشجویان. یا دختر های دبیرستانی . یا حتی کارمندان زن ادارات. ضمنا من نگفتم زن زیبا در خیابان بیاد تا ازش سو استفاده کنیم ، گفتم حجاب فقط چادر آن هم از نوع مشکی آن نیست .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
جناب حسین برای شمردن تعداد خانم های چادری، اصولآ خیابان گزینه مناسبی نیست. چون این افرادی که در خیابانها راه می روند و می گردند اصولآ چادری نیستند و خانم های چادری هم زیاد در خیابان و معابر ظاهر نمی شوند. ضمن اینکه اگه بیست تا خانم چادری ببینی و سه تا مانتویی و یا کم حجاب، اون سه تا بیشتر جلب توجه می کنند و شما تصور می کنی اونها زیادتر بودند.
جمعیت میلیونی بانوانی که در مراسم ملی و مذهبی مثل راهپیمایی ها ظاهر می شوند، اکثرآ حجاب کامل (چادر) دارند. هرچند بانوان محجبه مانتویی هم حضور دارند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
وقتی در جلوی بانک نگهبان می ایستد، هیچ کس به حضور او اعتراض نمی کند و نمی گوید حضور نگهبان بانک، توهین به همه مراجعین به بانک است! . در عین حال، اولین کسی که به حضور نگهبان بانک اعتراض می کند، همون آقا دزده است!!
حالا ببینید چه کسی به حجاب بانوان بعنوان نگهبان ارزشهای آنها اعتراض می کند؟
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
من الان را مثال زدم که فصل خرید عید است . حتما خانم های چادری به عید و خرید هم اعتقادی ندارند. نه فقط ظاهر خیابان ها ، گفتم حتی تعداد دختران دانشجوی غیر چادری یا دخترهای دبیرستانی غیرچادری بیشتر از محجبه هاست. حالا در روز 22 بهمن حداکثر از میدان آزادی و چند تا خیایان دور و برش شلوغ میشه ، اونم نه متراکم و فشرده توهم اکثریت بودن نداشته باشید. حداقل در شهر های بزرگ که مدت هاست اکثریت نیستید. هر وقت جمعیت راهپیمایی 22 بهمن از آزادی تا امام حسین و یا از آزادی تا 7 تیر متراکم و فشرده بود معلوم میشود که اکثریت هستید .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
حسین آقا میشه بفرمائید این آمارها را دقیقآ از کجا در می آورید؟!!
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
برای اوناییکه میگن چادری کم داریم :
می خواستید بیاین راهپیمایی تاریخی9دی تا تعداد چادریای پایتختو ببینید
امت حزب الله اهل "عفاف" و"حجاب برتر"اند
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
20
39
پاسخ
وقتي هي چادر چادر ميكنيد .ابزار ميشه .
شهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
20
33
پاسخ
چادر را ولش گروني را بگو.............
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
چادرم گرون شده.......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
20
31
پاسخ
چادر ابزاره دیگه ! ابزار اسلامی نشان دادن ظاهر کشوری که نه اقتصادش اسلامیه نه سیاستش نه اجتماعش !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
هم نظر های شما هستن که وضعیت ما الان اینجوریه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ربط چادر به اقتصاد؟!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اگه مملکت دست هم نظرهای من بود ظاهر و باطن افراد یکی بود و جایی برای آدمهای ظاهرساز و دورویی مثل تو باقی نمیموند !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اون وقت میشه بگین چرا بیشتر از چند صد ساله ملت از چادر استفاده میکنن؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
صراط اگه عمداً نظرمو سانسور کردی که دست از سانسور بردار و جواب منو منو منتشر کن تا برادران از خواب غفلت بیدار بشن . با سانسور به کجا میرسی آخه !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
ملت چند صد سال هم از الاغ و یابو برای رفت و آمد استفاده میکردن ولی الان با ماشین میرن ربطی نداره که !
زنان قدیم که نمیرفتن تو ادارات سرکار !!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
آدم بی ادب که چادر رو با ا.. و ی .. مقایسه کردی! چند صد سالو در جواب به این حرفش نوشتم که میگه چادر فقط یه ابزار برای لاپوشونیه. در ضمن الان هم این همه خانم چادری شاغل و دانشجو داریم که هیچ مشکلی هم ندارن. کار پشت میز نشینی چه خدشه ای بهش وارد میشه با چادر؟ الحمدلله هرچی هم که میخواین خودتونو مودب نشون بدین اینجور مواقع که دهنتونو باز میکنین و ... خوب ذاتتونو رو میکنین.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
من با انواع ادارات در یکی از کلان شهرها سر و کار دارم اکثر کارمندان چادری هستند و کمی هم مانتویی. ملی ندیدم یه چادری از چادر خودش ناراحت باشه- سخت تر از مانتو که هست ولی کسی که یکسره باهاش باشه عادت میکنه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
3
1
پاسخ
این یعنی چه ؟؟؟
یعنی ...............................................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
6
7
پاسخ
فقط منتظر آتو هستيد . فرض كنيد كه چنين بوده چه اتفاقي مي يوفتد بلاخره مي خواهيد مد را خودتون ابداع كنيد يا نه ؟ چه با چادر چه با مانتو
سيد علي مقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
10
7
پاسخ
آقاي بهرام خان وقتي همه سطح فكرشون مثل تو اينقدر پايين باشه همين ميشه ديگه!!
پاسخ ها
نورا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
دو کلام از مادر عروس!!!
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ایشون پدر عروس هستند مادر عروس رو که همه میشناسن
نی نی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
دو کلام از خود عروس یکی!
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
بازم اشتباه گفتی!!!
من دامادم- عروس رفته گل بچینه تا چند سال دیگه برمیگرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
7
8
پاسخ
حالا چرا اینقدر آقایون نسبت به چادر حساس شدن؟ مگه اونا چادر سرشون می ذارن یا قضیه چیز دیگست؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
قضیه غیرته که شما فکر کنم نسبت بهش بی تفاوتید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
پناشناس دوم پس لابد شوهر همه خانمهای مانتویی بی غیرتن !؟
پ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
پناشناس سوم
پ لابد کسی که اجازه میده صد تا ماشین جلوی خانمش بوق بزنن باغیرته؟
پ لابد کسی که براش مسئله ای نیست مردها به زنش چطوری نگاه کنن با غیرته؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
جناب پ عزیز و محترم شما منظور منو برای اینکه بتونی تخریب کنی وارونه جلوه دادی . غیر از ده درصد بقیه آشنایان ما چادری هستند ولی این دلیل نمیشه بگیم هرکسی مانتویی بی غیرته !
یعنی اگر کسی مانتویی باشه و حجابش مشکل نداشته باشه بعد ماشینها براش بوق بزنن خودش فاسده و شوهرش بی غیرت !؟
اتفاقاً عزیزانی که به امر شریف بوق زنی اشتغال دارند بنا به تجارب قبلی خود هیچ استثنایی بین چادری و غیر چادری قایل نیستند ، اینو تو خیابونها خودم به چشم دیدم که میگم !
پ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
ظاهرا سوء تفاهم شده-قصد بی ادبی یا تخریب نبوده عزیز دل
هر دو مطلب شما مورد تایید است
اما شما که خود واقف به مسئله هستید بفرمائید بیشتر برای کدام دسته بوق زده میشود؟
درسته که عده ای از مانتوییها بسیار پاک و بی غرض هستند اما ایا همه مانتوییها وشوهرانشان پاک و باغیرت هستند ؟
چند درصد مانتوییها حجاب کامل دارند؟
حق را بپذیریم
غریب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
12
15
پاسخ
حجاب برتر بودن چادر رو حسین آقا شما باید بهتر از ما دخترها بفهمید که
می شه بفرمایید چرا میگید زن زشت میشه باچادر؟چون توجهی بهش جلب نمیشه چون هیچ مردی (البته چادری واقعی منظورمه)تحریک نمیشه ؟باید هم اینها از نظر شما زشت باشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اره دیگه
ایشون به فکر تامین غذای چشم خودشان هستند دلشان که بحال من و شما نسوخته اگه سوخته بود که وقتی دید و خوشش آمد و جواب رد شنید اسید نمی پاشید!!!!!! با این کارها کلی هم خودشون رو باکلاس و فهیم میدونن!!!!!!! دور از انسانیت
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من گفتم وقتی با مانتو هم بشود پوشیده بود می شود حجاب. حجاب برتر و غیر برتر نداریم. اگر من به فکر غذای چشم !! بودم کل حجاب را زیر سوال می بردم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
حسین خان اتفاقآ حجاب برتر و غیر برتر داریم. همانطور که نماز برتر و غیر برتر داریم. قطعآ یک نماز سریع و معمولی هم مقبول خداوند است ولی نماز مطلوب و مورد پسند خدا، نمازی با حضور قلب کامل و توجه ویژه به خداست.
همه چیز، برتر و غیر برتر دارد و حجاب برتر، چادری است که از بزرگان دین به بانوان ما رسیده است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
حجاب برتر از نظر شما یعنی اینکه زن اصلاً از تو خونه در نیاد تا کسی را رفتن و حرف زدنشو نبینه و مرد هم خیالش راحت باشه !
جوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
5
14
پاسخ
بااین مانتو های جذبی که می پوشن ذهن من بیشتر درگیر می شه . اون وقته که ....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مواظبت کن عزیزم :)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
من خودم مردم ولی اگه قراره حجاب برای زنها اجباری باشه باید برای مردان چشم چران هم اجباری بشه همونطوری که تو قرآن اومده بدون تبعیض !
باید براشون چشم بند اجباری بشه !
جوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
7
12
پاسخ
بااین مانتو های جذبی که می پوشن ذهن من بیشتر درگیر می شه . اون وقته که ....
پاسخ ها
نورا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
آهای بچه جون:
حدیث داریم
نگاه به نامحرم تیری زهر آلود از شیطان است.
پس چشم های هیزتو درویش کن!!!
مهدیه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
توچشاتو درویش کن مرتیکه...
برهنه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
لنز درویشی رسید /
مهدیه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
برهنه جان اگه پول نداری من یه چندتا لباس دارم برات بیارم ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
مهدیه و نورا یکی هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
5
10
پاسخ
همین چادر چاادر کردن شماها ملت رو عقده ای کرد دیگه .آخه مگه کجای دین تو این کشور عمل میشه که 2 تا آیه که اون هم به زنان پیامبر و زنان مومن گفته و اجباری نکرده عمل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آخه اینها مجبورن برای ظاهر سازی هرکاری بکنن و به قدری خلوص نیت دارم که کهرهای مستحب را هم اجباری میکنند . فکرشو بکن کل دنیا مال اینها بود میخواستن سر همه چادر کنن !
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
از این به بعد میدیم شما قران رو تفسیر کنی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
اگربه همين آيه ي قرآن كه حجاب روهم براي زنان وهم براي مردان واجب كرده عمل ميشدكلي ازمشكلات جامعه حل ميشد.......
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
7
10
پاسخ
چادری هایی هست که دست هر چی مانکن از پشت بستن!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خب خبر صراط هم برای مخالفت با همین رویه است دیگه مهندس جان!
بانوی ایرانی محجبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
6
6
پاسخ
باغیرتهای وطنی
نمیدانم غیرت را از کجا به دست فراموشی سپردید
اما چادر لباس محترم سرور زنان عالم است و در قرآن با تشریح شکل آن ابتدا زنان پیامبر را به آن امر کرده اند و بعد سایر زنان را
اگر بیغیرتهای وطن افتخارشان حراج ناموس است انشالله که موفق و خداوند اجرشان را هرچه سریعتر مرحمت فرماید انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
ترجمه و اصل آیه ای که بهش استناد میکنی و میگه حجاب به معنی پوشاندن موها و اجباری بودنش برای همه زنان مسلمان را بگو تا بدونیم !
هرچن تو همونم حرفی از چادر زده نشده !
گذشت اون زمانیکه هرچی میگفتید مردم دربست قبول میکردن الان باید سند بیاری برای حرفت !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
3
3
پاسخ
دوست بیسواد عزیز که خبر را تنظیم کرده اید! چادر اصولا و ذاتا یک ابزار است و تنها مورد استفاده اش هم طبعا استفاده ابزاری است. شما باید می نوشتید: «سوء استفاده از چادر». استفاده ابزاری آنجایی قباحت دارد که مورد استفاده موجودی باشد که ذاتا ابزار نیست مثل انسان که خودش غایت و هدف فی نفسه است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مته به خشخاش نذارین دیگه! معلومه منظورش چی بوده!
سمانه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
چادر ابزار نیست...چادر یک گفتمان است. برای همین هم حجاب برتر مورد تاکید قرآن و ائمه اطهار است. اشکال نداره؛ الان یاد گرفتید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
آقا یا خانم سمانه! شما که حتما به تصور خودتون خیلی حرف باسوادانه ای زدید، لطفا بفرمایید «گفتمان» یعنی چی؟ و بفرمایید که نظریه پست مدرن «گفتمان» که میشل فوکو آن را مطرح کرده است چگونه با اصول اعتقادی شما ساز گار است؟ شما میدانید که یک ویژگی اساسی گفتمان «انسان ساز» بودن آن است؟ میدانید که طبق نظریه «گفتمان» تعیین قاعده توسط خدا برای انسان یک امر مضحک است؟ ممنون میشم که بگید ما یاد بگیریم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
سمانه کجای قرآن گفته چادر حجاب برتره !؟
البته درباره خود حجاب هم در قرآن جای بحث داریم !
مهرآذین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
1
0
پاسخ
من با نظر آقا مجتبی موافقم همچنین غریب گل گفتید
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
6
7
پاسخ
چادر برترین حجاب برای خانمهاست
لزومی ندارد من خانم برای نامحرمها خوشگل به نظر برسم
تمیز مرتب بودن برای حضور در مجامع کافی هست
مهم اینه که فکر زیبایی داشته باشم
مگر معمولا آقایون چقدر زیبا هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
به نظرت کسی که به چادر اعتقاد نداره هم به اندازه شما راحته با چادر !؟
k
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
1
5
پاسخ
حسین تو چرا پرچمهات با هم فرق داره؟؟؟؟؟
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
اولی با وی پی ان بود. بعدیش بدون وی پی ان.
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
به این میگن صداقت
مهدیه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
افرین از صداقتت خوشم اومد
ای کاش همه مثل تو بودن
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
3
5
پاسخ
حجاب مخصوص زنان پیامبر بوده نه قانونی برای کل زنان این که الان رایجه از ابداعات شیخ طوسی است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
شما خود آیه حجاب تو قرآن رو بخون تابدونی این نظری که دادی از ابداعات حضرت خودته!
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
اگه میخوند که اینو نمیگفت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
قابل توجه ناشناس از ایران
شان نزول آيه افك در سوره نور و قضیه همسر پیامبر ماریه‏ قبطیه را بخوان تا بفهمی اصل قضیه چی بوده .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
ناشناس دوم عزیز!
من هم اون آیاتو خوندم هم آیات حجابو! خدا وکیلی ماجرای افک چه ربطی به حجاب داشت؟ شما برو تفسیر المیزان ( یا حتی منابع خواهرا و برادرای اهل سنت که شان نزول آیات افک رو راجع به عایشه میدونن) بخون تا بفهمی اصل اصلی! قضیه چیه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
اصلا اینهمه بحث برا چی؟ " یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن..." این عین آیه است که هر کس ... نباشه میبینه از کل زنان مومن اسم برده و هیچ اختصاصی به زنان پیامبر نداره!
در ضمن قابل توجه بعضیها! دروغ بستن به خدا پیغمبر شاخ و دم نداره!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
آیا منظور از زنان مومن که خدا به آنها حجاب را توصیه کرده و نه اجبار ، زنان با ایمان نیستند ؟ وقتی کسی اعتقادی به انجام فرایض اسلام نداره و فقط اسمش مسلمونه با این کار فقط ظاهرش میشه مثل مومنان .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
مگرپيامبراسلام وقرآن فقط براي زنان پيامبرنازل شده است مگرنه اين است كه آيات قرآن براي رهنموني تمامي انسانهاي آزاده ااست
نوری ریکا
|
POLAND
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
2
1
پاسخ
بدبختی ما اینه که هممون مرجع تقلید ومفسر قرانیم من حاضرم از گرسنگی بمیرم ویا خونم ریخته بشود ولی کسی به ناموسم نگاه بد نکند چادر زینت زن است
علی جون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
2
2
پاسخ
با سلام خدمت برادران و خواهران محترم
1- می بینم که خوب کامنت می گذارید و بحث می کنید. ولی اگر به همدیگر توهین نکنید بهتر می شد.

2- در قرآن هم از حجاب برتر (چادر) آمده با عنوان «جلباب» (که معنی تحت اللفظی آن چادر نمی شود و پوششی بوده است که از سر تا پا را در بر می گرفته است، درست مثل چادر امروزی)

3- ضمناً چادر در دیگر کشورها هم بوده و هست که متأسفانه کم کم منسوخ شده و الآن در برخی کشورهای عربی و نیز افغانستان چیزی مثل چادر را هنوز می پوشند که البته پوشیه نیز دارد.

4- قرار نیست که همه زیبایی خانم ها را همه ببینید. فکر کنم خیلی از این زیبایی ها را باید نگه دارند برای شوهرشان.

5- به نظر این حقیر نیز کسانی که چادری و باایمان هستند از لحاظ روانی باثبات هستند و مایل نیستند که به همه زیبایی خود را نشان دهند تا مورد توجه واقع شوند.
پاسخ ها
یکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
افرین
این رو فقط و فقط برای کسانی مینویسم که بجای جر و بحث بیخودی میخواهند واقعا بفهمند جریان چیه:
کسی که چادر میپوشد و اخلاق و رفتارش هم مطابق با چادر است هویت استوار و راسخی دارد و ذاتا طوری تربیت شده که تابع عقل است نه احساس.
عده بسیار بسیار زیادی در کشور ما با چادر موافق هستند اما چون ان هویت و استواری در دین را ندارند نمیتوانند چادر را بپذیرند-تحقیق کنید (میدانی)
محمد.ک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
2
1
پاسخ
ضمنا اخویون و اخوات محترم و محترمه : در ایران باستان هم زنان حجاب داشتند ، البته به شکلی دیگر که بعد از اسلام کامل تر شد...
حتی تو کشورای اروپایی هم تا همین 100-150 سال پیش خانوما حجاب مخصوص خودشونو داشتن و همین جوری ... نبودن !!!
چون حجاب و حیا داشتن و عفیف بودن برای زنان یه امر فطریه...
یا حق
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
0
3
پاسخ
دروود بر همه ایرانیان پارسی زبان
اولا هر کس مسئول لباس پوشیدن خودشه به هیچ کس هم مربوط نیست دوما ترکیه یک کشور اسلامیه هر روز داره پیشرفت میکنه توی همه زمینه ها یکی از کشورهای بورس لباسه هم با حجاب داره هم بدونه حجاب اون وقت منو شما نشستیم در مورد حجاب حرف میزنیم بقول قدیمیا شوره نخور
میتونی نگاه نکن تا گناه نکنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
2
0
پاسخ
مشکل ما اینه که که هرکدوم مثلا نماز شب خوندیم خیال می کنیم شق القمر کردیم. اصلا چرا چسبیدین به چادر؟ خانمهای چادری قابل احترامن اما این همه بحث توهین مستقیم به خانمای متشخصیه که تو جامعه هستن، موقعیت و احترام اجتماعی دارن و وقتی با دیگران تعامل دارن تنها فکری که به ذهن کسی نمیرسه بود و نبود چادرشونه. هنوز وقتش نرسیده بفهمیم مشکل اصلی خیلی ها تو این مملکت فقر فرهنگه نه فقر پوشش؟ چادر اگه برای وقاره دیگه 18 مدل لازم نداره. معنیش توی جامعه امروز میشه پوششی که به مردهای مشکل دار بفهمونه : داداش اشتباه گرفتی.!!! حالا دوست داری چادر سر کن دوست نداری مانتو بپوش. فقط هرچی پوشیدی لطفا هوای رفتارت رو داشته باش. اگه روی آیه حجاب توافق ندارین قبول دارین که خدا به این موضوع اشاره مستقیم کرده: به زنان مومن بگو طوری سخن نگویند که مردانی که در دلشان بیماری است.... آقایون حاج آقا که اشراف کامل روی آیات دارد........!!!!!!!!!! به نظرم نمیرسه چادر عامل کنترل رفتار باشه. چیزی که هست اینه که این دوتا موضوع موازی همدیگه هستن. چادر شرط لازم نیست اما رفتار شرط کافیه.
مهدخت ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
0
0
پاسخ
با سلام به دوستان عزیز
1. من فکر میکنم مبحث حجاب امری شخصی و مختص به زنان است و هیچ مردی حق نداره جز در مورد همسرش در این باره اظهار نظر کنه.
2. شاید اکثریت زنان جامعه ما چادری باشند اما دلایل و ریشه های آن چیست؟ رسومات، شرایط جامعه، اعتقاد واقعی، منافع و...
3. بزرگترین اشتباه جکومت ما برتری دادن به حجاب چادر بوده که ما را از خجاب واقعی دور کرده و در نهایت بدحجابی و بی حجابی را در جامعه گسترش داده.
4. حجاب تبلیغ شده چادر در اسلام و نه در هیچ برهه تاریخ اسلام وجود نداشته است و حتی معصومین هم همچین حجابی نداشتند
5. پوشش در حد متعارف جامعه امری پسندیده است و حجاب مانتو از نظر من حجابی صحیح است.
6. به اقتضای زمان حجاب چادر بسیار دست و پاگیر و خسته کننده است و نسل جدید با آن مشکل خواهند داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
عکس/ احمدی نژاد در ماهشهر
حال ولیعهد عربستان وخیم شد
كيارستمي: فيلم جديدم سر و ته ندارد
عکس/بابانئل ضد صهیونیست
عکس/ انعطاف‌پذیری چوب اسکی
30% كشته هاي رانندگي زير30سال
فتوای‌رهبرانقلاب‌درموردسلاح هسته‌ای
كيارستمي: فيلم جديدم سر و ته ندارد
نگرانی برای همجنسگرایان ایرانی!
پیگیری درز اطلاعات از آژانس انرژي اتمی
لغو3پروازبه دلیل شدت گردوغباردرتبریز
عکس/ مسابقه زیباترین بز در عربستان !
اخراج کارمند متخلف سفارت ایران در برزیل
اخراج کارمندمتخلف سفارت ایران دربرزیل
مقایسه‌کرایه‌وسائل‌نفلیه‌عمومی90با91
پربازدید ها
عکس / دفن اموات در بهشت زهرا
از مجریان مسئله دار تا گویندگان ته ریشی!
عکس/فرق‌امروزاحمدی نژادبا5سال‌قبل
خوانندگی شاهین نجفی علیه حسین شریعتمداری
عکس/ فرزندان بشار اسد
عکس/ دست دادن وزیر سعودی با زنان !
عکس/خانم مامور چتر برای پوتین
عکس/برخورد با بدحجابي ‌در پايتخت
پدر خوانده ناپلی
عکس/رانندگان‌بدحجاب‌وسگ‌گردانی
مربیانی که یارانه می گیرند؟ +جدول
جمع آوری بدحجابان
جایزه یک‌خواننده‌ برای‌قاتل ‌نجفی+عکس
حمایت رسانه های اصلاح طلب از خواننده مرتد!
عکس/ 5 اسرائیلی و یک زن فلسطینی
پربحث ترین عناوین
عکس/رانندگان‌بدحجاب‌وسگ‌گردانی  (۸۹ نظر)
آنقدر پرونده ما سیاه است که هیچ راه بخشش و لطفی نیست  (۸۸ نظر)
جمع آوری بدحجابان  (۷۷ نظر)
عکس/دستفروشی دختران جوان در مترو  (۵۱ نظر)
تصاویری تکان دهنده از بحرین (25+)  (۴۵ نظر)
مشاور میرحسین از اوین به بیمارستان رفت!  (۳۵ نظر)
شعر دست کاری شده خوش آمد گویی به رئیس جمهور + عکس  (۳۲ نظر)
نطق‌مطهری‌درباره کاباره وکلوب شبانه!  (۲۸ نظر)
عکس/ کی از همه خاکی تره ؟  (۲۷ نظر)
دیدار رئیس جمهور با منتخبان مجلس نهم!  (۲۷ نظر)
مطهری تیتر یک رسانه های معاند+عکس  (۲۵ نظر)
مدعی دخالت سپاه در انتخابات مستندات خود را ارائه کند  (۲۳ نظر)
عکس/بازرسی‌زن‌عراقی‌توسط‌نظامی‌آمریکا  (۲۲ نظر)
هویدا هم ادعا می‌کرد به کشور خدمت کرده  (۱۸ نظر)
ترسی که آل خلیفه را دست به دامان آل سعود کرد  (۱۶ نظر)
  • صفحه نخست
  • |
  • تماس با ما
  • |
  • آرشیو
  • |
  • جستجو
  • |
  • پیوندها
  • |
  • RSS
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صراط نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: "ایران سامانه"
صراط را صفحه خانگی خود کنید