۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰

واگذاری 4 شرکت گروه آریا به سه بانک

یک مقام آگاه از ارزشگذاری 4 شرکت واگذار شده به گروه امیرمنصور آریا از سوی سازمان خصوصی سازی و فروش نقد یا واگذاری آنها به سه بانک ملی ، صادرات و مسکن خبر داد.
کد خبر : ۵۵۴۸۳
رئیس سازمان حسابرسی درحالی اوایل آذر سال جاری از تشکیل کمیته سه نفره نظارت بر ارزیابی دارایی های گروه امیر منصور آریا (از قرار معلوم شامل 38 شرکت) به فارس خبر داده بود که نخستین تصمیم گیری های این کمیته بعد از گذشت حدود سه ماه با تعیین ارزشگذاری 4 شرکت دولتی واگذار شده از سوی سازمان خصوصی سازی به این گروه همراه است.

به گزارش صراط  در این رابطه یک مقام آگاه در گفت و گو با فارس، با اشاره به نتایج بررسی گروه بیش از 100 نفره کارشناسان خبره دادگستری ، اظهار داشت:در جریان برگزاری جلسه ای در هفته گذشته ، مقرر شد 4 شرکت واگذار شده توسط سازمان خصوصی سازی به گروه امیر منصور ارزش گذاری شوند تا در مرحله بعد وکیل این گروه در مهلتی 40 روزه به فروش نقدی این دارایی ها حتی با قیمت های بیشتر از نرخ های تعیین شده اقدام کرده و وجه نقد فروش این چهار شرکت را به سه بانک بابت بدهی و تسویه حساب بدهد.

وی ادامه داد: این شرکت ها شامل تراورس ، گروه صنعتی فولاد ایران ، فولاد اکسین خوزستان و ماشین سازی لرستان هستند که در گذشته به عنوان شرکت های دولتی به گروه امیرمنصور آریا واگذار شده اند. از میان این شرکت ها، ارزشگذاری فولاد اکسین نهایی و به وکیل گروه ارایه شده تا در مهلت مقرر نسبت به فروش اقدام کند. در صورتی که وکیل مربوطه موفق به فروش فولاد اکسین نشود ، این شرکت و همچنین تراورس به بانک ملی واگذار خواهد شد.

به گفته وی فولاد اکسین خوزستان بدهی 250 میلیون دلاری دارد که اگر با دلار مرجع بانک مرکزی محاسبه شود بیش از هزار و 150 میلیارد تومان ارزش خواهد داشت اما اگر با دلار 1800 تومانی برآورد شود ، ارزش این شرکت در حد صفر خواهد بود.

این مقام آگاه در مورد دو شرکت دیگر هم گفت: شرکت های گروه صنعتی فولاد ایران و ماشین سازی لرستان هم به صورت فروش نقد توسط وکیل گروه امیرمنصورآریا یا به صورت بلوکی به دو بانک صادرات و مسکن واگذار خواهند شد. ارزشگذاری این دو شرکت به همراه تراورس در حال انجام است و در روزهای آینده نهایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه به دلیل غلط بودن اکثر صورت های مالی و گزارش های سایر شرکت ها ، امکان اتمام ارزشگذاری آنها در سال جاری وجود ندارد ، ادامه داد: علاوه بر این 4 شرکت ، مقرر شده شرکت حمل و نقل آریا که شرکتی کوچکی است هم در نوبت فروش قرار گیرد. در مورد باشگاه داماش هم قرار است " برند " آن به متقاضیان از جمله عابدینی یا هدایتی واگذار شود تا این تیم و بازیکنان آن به مشکلی برنخورند.


آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.