۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب

با همه وجود از مردم عزیز تشکر می‌کنم

در نظام مردم‌سالاری دینی، چارچوب‌هایی كاملاً متفاوت با چارچوب‌های مردم‌سالاری غربی وجود دارد زیرا چارچوب‌های مردم‌سالاری غربی، ظالمانه است.
کد خبر : ۵۵۷۳۴
"صراط" - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه)  در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، ضمن سپاس و تجلیل بی‌دریغ از حركت عظیم، به هنگام، هوشمندانه و همراه با بصیرت مردم در انتخابات 12 اسفند، به تبیین تأثیرها و پیام‌های این حضور پرشكوه پرداختند و تأكید كردند: رأی اكثریت قاطع مردم در انتخابات مجلس نهم، در واقع رأی به اصل نظام اسلامی و نشان‌دهنده اعتماد كامل آنان به نظام بود و همچون سیلی هوشیاركننده، افرادی را كه درخصوص اصل نظام و آینده آن و مردم، در توهم و خیال‌پردازی بسر می‌بردند، بیدار، و حقیقت را آشكار كرد.
به گزارش سرویس سیاسی صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه حقیقتاً مردم عزیز كشور در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند، افزودند: مردم در انتخابات 12 اسفند و در عرصه رویارویی با جبهه مخالفان، قدرت ناشی از ایمان و بصیرت خود را به میدان آوردند و با این حركت عظیم، طراحی‌های چندین ماهه معاندان را برای انتخاباتی بی‌رونق، نقش بر آب كردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع جاری شدن رحمت الهی در كشور بود كه به همین دلیل باید شكرگزار خداوند متعال بود و پیشانی سپاس را در مقابل این رحمت الهی، بر خاك سائید.
ایشان لازمه نزول رحمت الهی را فراهم كردن موجبات رحمت الهی دانستند و افزودند: ملت ایران با حضور در صحنه، بصیرت و ایستادگی خود، موجبات رحمت الهی را فراهم كرد كه برای این توفیق نیز باید شكرگزاری كرد.
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر تأكید  كردند: با همه وجود از مردم عزیز ایران تشكر می‌كنم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از همه دست‌اندركاران انتخابات مجلس نهم، بویژه شورای نگهبان كه وظیفه‌ای سنگین و دقیق بر عهده دارد، قدردانی كردند و افزودند: در این انتخابات، دولت، وزارت كشور، مسئولان و دستگاه‌های امنیتی، دستگاه‌های تبلیغاتی و صداوسیما واقعاً كار بزرگ و برجسته‌ای انجام دادند و توانستند این موضوع بسیار حیاتی را به بهترین وجه به سرانجام برسانند.
ایشان سپس با اشاره به الگوی نظام مردم‌سالاری دینی و جایگاه انتخابات در این الگو خاطرنشان كردند: انتخابات یك ركن مهم نظام است و مردم‌سالاری دینی متكی به انتخابات است، بنابراین هر فردی كه به نظام اسلامی اعتقاد دارد، شركت در انتخابات را وظیفه خود می‌داند، حتی اگر انتقادهایی هم به برخی موارد داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه كسانی كه در انتخابات روز جمعه شركت كردند، در واقع ضمن عمل به واجب، فهم صحیح خود را نشان دادند، زیرا در نظام مردم‌سالاری دینی، نمی‌توان از شركت در انتخابات، به بهانه برخی انتقادها، انصراف داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به تبیین آثار انتخابات 12 اسفند پرداختند و تأكید كردند: این انتخابات همچون سیلی بیداركننده، برخی را كه در توهمات خود در خصوص نظام و مردم خیال‌پردازی می‌كردند، هوشیار كرد و حقیقت را مقابل چشمان آنان قرار داد.
ایشان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور امریكا مبنی بر اینكه وی به جنگ با ایران فكر نمی‌كند، افزودند: این سخن، سخن خوبی است و نشان‌دهنده خروج از توهم است اما رئیس‌جمهور امریكا در ادامه گفته است  می‌خواهیم با تحریم، مردم ایران را به زانو درآوریم، كه این بخش از سخنان وی نشان‌دهنده ادامه توهم در این موضوع است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: ادامه این توهم، به مقامات امریكا ضربه خواهد زد و محاسبات آنها را به شكست  خواهد كشاند زیرا، جبهه معاندان بویژه امریكا از 33 سال پیش با تحریم ملت ایران بویژه تشدید آن در این  یك سال قصد داشتند  مردم را از نظام اسلامی جدا كنند ولی همه، در روز 12 اسفند، رأی و دلبستگی مردم به نظام اسلامی را دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، یكی دیگر از نكات مهم انتخابات روز جمعه را، اعتماد مردم به نظام اسلامی دانستند و افزودند: بعد از انتخابات پرهیاهوی سال 88، برخی پیش بینی می كردند كه اعتماد مردم به نظام اسلامی سلب شده است اما انتخابات 12 اسفند پاسخی قاطع و روشن به این استنتاج غلط و گمانه‌زنی خطا بود.
ایشان خاطرنشان كردند: اگرچه انتخابات روز جمعه، انتخابات مجلس بود اما هر رأی مردم، در واقع رأی به نظام اسلامی بود و حضور اكثریت قاطع در پای صندوق‌های رأی و بدست آمدن یكی از نصاب‌های بالای حضور در انتخابات، در 33 سال گذشته، نشان‌دهنده اعتماد كامل مردم به نظام اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی، بصیرت و تعالی فكری مردم را یكی دیگر از نكات برجسته انتخابات مجلس نهم برشمردند و تأكید كردند: همه مردم اعم از رأی اولی‌ها تا افراد كهنسال، برای حضور در پای صندوق رأی، تحلیل و دلیل داشتند كه عمده آن هم مربوط به كمین دشمن و هدف‌گذاری‌های جبهه معاند بود و این موضوع، نشان‌دهنده بصیرت مردم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: یكی دیگر از نكات مربوط به این انتخابات، مسئولیت بسیار سنگین مجلس برآمده از چنین انتخاباتی است كه منتخبان آن باید وظایف خود از جمله تصویب قوانین راهگشا را با خردمندی و تدبیر انجام دهند.
ایشان با اشاره به وظیفه مجلس در گزینش وزرا و تشكیل دولت‌ها خاطرنشان كردند: مجلس در انجام این وظیفه نیز، هم دقت و هم انصاف را مد نظر قرار دهد و نباید دقت منجر به بی‌انصافی شود.
رهبر انقلاب اسلامی مجلس را به حركت هوشمندانه و همراه با اخلاص توصیه كردند و افزودند: اخلاص و عمل به تكلیف باید سرلوحه كار همه مسئولان در سه قوه و همچنین  مناصب روحانی و نظامی باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با تأكید بر اینكه چارچوب و روش كار در نظام مردم‌سالاری دینی، انتخابات و رأی مردم است، تأكید كردند: ماده اصلی نظام مردم‌سالاری دینی، اسلام است كه به هیچ وجه نباید از آن تخطی شود.
ایشان افزودند: اسلام می‌تواند به یك كشور عزت، سربلندی، پیشرفت‌های علمی و فناوری، پیشرفت اخلاقی، اهداف متعالی و راه‌های مناسب رسیدن به این اهداف را اعطاء كند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مردم‌سالاری در نظام مردم‌سالاری دینی را نشأت گرفته از اسلام دانستند و خاطرنشان كردند: اینكه برخی تصور می‌كنند، مردم‌سالاری، از غرب گرفته شده، خطا است زیرا اگرچه شكل مردم‌سالاری در نظام اسلامی و نظام‌های غربی، یكسان است اما منبع و سرچشمه آنها متفاوت است.
ایشان با تأكید بر اینكه نظام مردم‌سالاری دینی برای رأی مردم، ارزش و كرامت قائل است، افزودند: در نظام مردم‌سالاری دینی، چارچوب‌هایی كاملاً متفاوت با چارچوب‌های مردم‌سالاری غربی وجود دارد زیرا چارچوب‌های مردم‌سالاری غربی، ظالمانه است.
رهبر انقلاب اسلامی، جرم بودن انكار و یا تردید در افسانه هولوكاست در غرب، در كنار نبود حق اعتراض به اهانت صریح به پیامبر اعظم (ص) را نمونه‌ای از چارچوب‌های غلط و ظالمانه مردم‌سالاری غربی برشمردند و خاطرنشان كردند: یكی دیگر از این نمونه ها، جرم بودن حضور زنان محجبه در محل كار است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه در نظام مردم‌سالاری دینی، شرع و دین و احكام الهی لازم‌الاجرا و چارچوب زندگی فردی و اجتماعی است، افزودند: در چنین نظامی، همه امور اعم از انتخاب قانون‌گذاران و یا مجریان، با رأی مردم است و نظام جمهوری اسلامی تلاش دارد تا این چارچوب را بصورت كامل و همانگونه كه در اسلام ترسیم شده، پیاده كند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان در سخنانی ضمن قدردانی از حضور با شكوه مردم در انتخابات 12 اسفند، راهنمایی‌های رهبر انقلاب اسلامی را در شكل‌گیری این حضور حماسی بسیار مؤثر دانست و گفت: یكی از اركان انقلاب و نظام، حضور مردم در صحنه است كه امام (ره) بارها بر آن تأكید می‌كردند.
آیت‌الله مهدوی كنی با تأكید بر اینكه حفظ و استمرار نظام اسلامی منوط به حفظ ستون آن یعنی ولایت و رهبری است، افزود: نمایندگان مجلس خبرگان بر عهدی كه با رهبری بسته‌اند، باقی هستند و حراست از جایگاه رهبری و ولایت فقیه را وظیفه خود می دانند.
در این دیدار همچنین آیت‌الله یزدی نایب رئیس مجلس خبرگان، گزارشی از مباحث مطرح شده در اجلاس دو روزه خبرگان ارائه كرد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۵
۱۸
الهی امین.الحمدالله
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۱۹
۶
يعني واقعا در كشور ما مردم سالاري ديني وجود دارد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
با اجازه بزرگترها بله
جلالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۷
۱۷
فدای تو رهبر تیز بین و روشن روان.
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۶
۱۶
ای ایران: دیدیم که صلابت تو پا بر جا ماند.
انگشت تحیر به لب دنیا ماند.
ولله به تاریخ نخواهند نوشت.
سید علی خامنه ای تنها ماند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۷
۱۵
کربلا یعنی که یاد رهبری .
از حسین عصر خود فرمانبری .

حقا که تو از سلاله فاطمه ای . با خنده خود به درد ما خاتمه ای .
زیباتر از این نام ندیدم به جهان .
سید علی الحسینی الخامنه ای
جلالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
۲
۶
روزگاری، سخنی، نجوایی
دل ما را که کند دریایی
دل ما را به جوینی نخرند
تا ندانند که تو با مایی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
۲
۳
اقاجون خرابتم خراباتی