۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷

آیا کنکور از سال ۹۲ حذف خواهد شد؟

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد داوطلبان کنکور ۹۱ خانم‌ها هستند، گفت: کنکور تا سال ۹۲ وجود دارد و از این سال به بعد در صورت ابلاغ، مصوبه حذف کنکور که در حال پیگیری است اجرا می‌شود.
کد خبر : ۵۵۸۳۱
به گزارش صراط ،حسین توکلی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس در رشت درباره موضوع حذف کنکور اظهار داشت: برای حذف کنکور مصوبه‌ای مجلس شورای اسلامی دارد و توسط کارگروهی که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کند، پیگیری می‌شود.

وی افزود: در جلساتی که این کارگروه دارد در رابطه با چگونگی اجرای مصوبه مجلس پیگیری لازم را انجام می‌دهد و با توجه به تصمیماتی که در آنجا گرفته می‌شود و ابلاغ آن به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آموزش کشور، می‌توانیم بر اساس آن مصوبات موضوع را پیگیری کنیم.

پدر کنکور ایران، برای حذف کنکور بررسی سوابق تحصیلی را یکی از مصوبات دانست و تصریح کرد: سوابق تحصیلی نخستین مصوبه بوده که در حال اجرا است و در دراز مدت هر مصوبه‌ای در این زمینه باشد و ابلاغ شود آن را دنبال می‌کنیم.

وی، با اشاره به زمان نهایی برای حذف کنکور ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۹۲ کنکور وجود داشته باشد و از سال ۹۲ به بعد طبق مصوباتی که کمیته مذکور دارد و در راستای اجرای مصوبه مجلس ما می‌توانیم نظرات را دریافت کنیم البته یکی از مصوبات همین است که پیش‌بینی کردند اما هنوز اجرایی نشده است و اگر ابلاغ شود به طور یقین موضوع حذف کنکور اجرا می‌شود و دبیر این امر نیز رئیس سازمان سنجش آموزش کشور است.

توکلی با اشاره به داوطلبان کنکور سراسری ۹۱ بیان داشت: تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۰ داوطلب متقاضی شرکت در آزمون سراسری ۹۱ شدند که حدود ۶۰ درصد این داوطلبان خانم‌ها و ۴۰ درصد نیز آقایان هستند.

وی، اذعان داشت: داوطلبان طبق ضوابط می‌توانستند در یکی از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه علم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی شرکت کنند که با توجه به اعلام علاقه‌مندی داوطلبان برای شرکت در هر یک از پنج‌گروه‌ها تعداد ۲۰۶ هزار و ۸۷۲ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی فنی، ۴۵۱ هزار و ۲۸ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۲۵ هزار و ۸۳۲ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۸ هزار و ۶۴ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۱۴ هزار و ۴۵۳ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شرکت کردند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش کشور افزود: از آنجا که با توجه به سوابق داوطلبان می‌توانستند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی خود، در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی شرکت کنند، تعداد ۲۸ هزار و ۹۱۴ نفر گروه‌های دیگر علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه هنر و تعداد ۹۶ هزار و ۵۶۷ نفر علاقه‌مندی خود را به گروه آزمایشی زبان‌های خارجی اعلام کردند.

وی، با اشاره به اینکه آزمون هر گروه جداگانه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: داوطلب برای حضور در جلسه باید کارت ورود به جلسه داشته باشد به همین منظور تعداد یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۱ کارت ورود به جلسه امتحان برای آزمون سراسری ۹۱ صادر می‌شود که داوطلبان بر اساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی بیشتر باید در آزمون شرکت کنند.

توکلی با تصریح بر اینکه آزمون سراسری سال ۹۱ برای هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه در یک دروس به صورت تستی چهار گزینه‌ای برگزار می‌شود، یادآور شد: داوطلبان در یک جلسه سئوالات اختصاصی مربوطه را پاسخ می‌دهند و این امتحانات طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در نوبت صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه ۸، ۹ و ۱۰ تیرماه سال ۹۱ برگزار می‌شود و کارت ورود آزمون به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز از ۴ تا ۷ تیر ماه ۹۱ بر سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان ضرورت دارد بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه کارت خود را دریافت کنند و کسانی که در دو و یا سه گروه آزمایشی متقاضی شدند به ترتیب دو و یا سه کارت ورود باید داشته باشند.

وی، درباره اعلام نتیجه آزمون بیان داشت: نتیجه آزمون در مرداد ۹۱ به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و در سایت سازمان قرار می‌گیرد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید از روز ۱۷ تا ۲۳ مرداد نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند.

پدر کنکور ایران متذکر شد: نتایج نهایی آزمون کنکور سراسری ۹۱ در نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود و کسانی که پذیرفته می‌شوند به دانشگاه‌ها و موسسات عالی معرفی می‌شوند که برای رشته‌های متمرکز است و کسانی که علاقه‌مندی خود را به رشته‌های نیمه متمرکز اعلام می‌کنند فهرست اسامی معرفی شدگان این رشته برای شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش در هفته نخست مهر ماه ۹۱ اعلام می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده کارنامه نهایی داوطلبان در روز ۲۸ شهریور ۹۱ برای کسانی که مجاز به انتخاب رشته بودند بر سایت سازمان قرار داده می‌شود.

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.