۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۳

چند نفر به بازدید مناطق جنگی رفتند؟

کد خبر : ۵۵۹۹۳
فارس: علی فضلی امشب در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی در سالن جمهوری اسلامی اظهار کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق هشت سال دفاع مقدس تاثیرگذارترین اقدام در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ارزیابی می‌شود که توانسته است نتایج بسیار خوبی به ارمغان بیاورد.

وی تصریح کرد: مقابله با جنگ نرم مستلزم شناخت درست و عمیق از جبهه دشمن توسط همگان است و نباید اجازه داد که تلفات سنگینی از این ناحیه متوجه نظام شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور در ادامه با اشاره به اعزام کاروان‌های مختلف به مناطق جنگی گفت: طی هفت سال گذشته براساس آمارهای موجود می‌توان گفت که سالانه ۴۰۰ هزار نفر به بازدید از مناطق جنگی در قالب کاروان راهیان‌نور رفتند که با توجه به برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده امید است که در سال‌های آتی با افزایش‌های خوبی مواجه شویم.

وی گفت: در این مدت اعزام کاروان‌ها از رشد کیفی مناسبی برخوردار بودند که این امر در دو سال گذشته بیشتر ملموس بوده است.

سردار فضلی گفت: تاکنون ۷۴۰ هزار دانش‌آموز پایه دوم دبیرستان به این مناطق اعزام شدند که استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان میهن اسلامی ارزیابی می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر ۱۷۰ هزار دانشجو و فرهنگی در سطح کشور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب تاکنون سفر کردند.

سردار فضلی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ هزار استاد دانشگاه‌های کشور به همراه خانواده‌های خود به مناطق غرب و جنوب کشور سفر کردند که این میزان رقمی حدود ۳۶ هزار نفر را شامل می‌شود که در قالب کاروان‌های راهیان‌نور از مناطق دیدن کردند.

وی در زمینه همکاری صورت گرفته برای اعزام کاروان‌ها گفت: از سال ۸۸ جلسات مختلفی با دولت و چند وزارتخانه تشکیل شد تا به این وسیله هماهنگی‌های لازم برای اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان صورت گیرد.

سردار فضلی اظهار داشت: از آذرماه ۹۰ روند اعزام کاروان‌ها شکل متنوع و تازه‌ای به خود گرفته که از نظر کیفی و کمی می‌توان ادعا کرد دارای رشد خوبی بوده است.

وی افزود: در سال ۸۸ و ۸۹ یک میلیون و ۸۶۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در قالب کاروران‌های راهیان‌نور اعزام شدند و این در حالیست که در سال ۸۹ تا ۹۰ این رقم ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۶۲ نفر را شامل می‌شود که روند رو به رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای است.

سردار فضلی گفت: امید است با روند رو به رشد اعزام‌ها، از تاثیرات معنوی این سفرها نیز بتوان استفاده خوبی برد و ضمن زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز نهادینه شود.