۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۸

مرگ دلخراش خانواده دکل بند گلوگاهی

کد خبر : ۵۵۹۹۹

فرماندار گلوگاه در حاشیه بیست و هشتمین نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران که در مرکز تحقیقات و پژوهش دخانیات تیرتاش برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر اظهار داشت: 98 درصد دکل‌بندان ایران از دیار گلوگاه هستند و در آخرین خبری که داریم دو تن از این افراد به‌دلیل برق گرفتگی و سقوط از دکل جان خود را از دست دادند.

سمیع‌الله مظفری با اشاره به مرگ یک خانواده دکل‌بند، تصریح کرد: از آنجا که مرد خانه پس از چند ماه کار در یک پروژه دکل‌بندی واقع در استان یزد نتوانسته بود طلب خود را بگیرد، مدتی پس از آمدن به منزل تصمیم گرفت به اتفاق خانواده به محل کارش برود تا شاید بتواند طلب خود را از پیمانکار بگیرد، اما در جاده سمنان به دامغان بر اثر تصادفی دلخراش هر پنج سرنشین خودرو متشکل از یک فرزند، زن، شوهر، پدرخانم و مادرخانم جان خود را از دست می‌دهند و اکنون در یکی از سردخانه‌های دامغان هستند که امروز یکشنبه 21 اسفند به شهرستان گلوگاه منتقل می‌شوند.

وی افزود: با اینکه گلوگاه در صنعت برق کشور متحمل هزینه‌های جبران‌ناپذیری می‌شود که همان کشته‌شدن جوانان و بی‌سر و سامانی خانواده‌های آنها است، اما آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

نماینده دولت در گلوگاه از مسئولان خواست تا بحث اشتغال جوانان گلوگاه را که خیلی از آنها تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیل هستند، جدی بگیرند.

مظفری در پایان متذکر شد: این جوانان سرمایه‌های ما هستند و باید کاری کنیم تا مجبور نباشند به‌خاطر حقوق‌های اندک با جان خود بازی کنند.

به گزارش فارس، هر چند تعداد کشته‌های دکل‌بند گلوگاهی که در سراسر ایران کار می‌کنند و از آنها به نام « مجاهدان صنعت برق ایران» یاد می‌شود به 130 تن رسید و از طرفی بیش از 60 درصد معلولان ضایعه نخاعی از دکل‌بندان هستند اما این افراد یا بیمه نیستند، یا حداقل دستمزد را هم نمی‌گیرند و یا تنها سالی سه بار حقوق آنها پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
اگه به اینا حقوق و بیمه بدن امثال ........... چطوری زندگی کنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۳
۰
واقعا از خواندن این خبر متاسف شدم. چنین کار سخت و پر خطری اما دکل بند بیمه نباشد. مسئولان باید خجالت بکشند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
به جاش آقا زاده ها هر روز مفه تر و فربه تر می شوند این به آن در.دمت گرم صراط نیوز