۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲

طوفان خورشیدی به زمین رسید+عکس

این طوفان خورشیدی در حالی به زمین رسید که میدان مغناطیسی کره زمین را تکان داد؛ این در حالی است که کارشناسان می‌گویند اثرات این طوفان می‌تواند تغییر کند.
کد خبر : ۵۶۰۴۴
طوفان عظیم خورشیدی اخیر که در ابتدا انتظار می‌رفت در کاربرد بسیاری از وسایل الکترونیکی از جمله تلفن های همراه و پروازهای هواپیماها اختلال ایجاد کند، با اثرات کمی به زمین رسید.

به گزارش منابع اینترنتی، این طوفان خورشیدی در حالی به زمین رسید که میدان مغناطیسی کره زمین را تکان داد؛ این در حالی است که کارشناسان می‌گویند اثرات این طوفان می‌تواند تغییر کند.



در هر صورت، این طوفان در سیستم‌های ماهواره‌ای، جی پی اس (GPS)، شبکه های ارتباطی و نیرو اختلالی بوجود نیاورده است.

در همین زمینه، یک دانشمند سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، گفت: طوفان از جهتی به زمین برخورد کرده است که کمترین میزان مشکلات را بهمراه دارد. اما وی افزود جهت طوفان می‌تواند در ادامه آن تغییر یابد.

انتظار میرفت در تاثیرات مخرب ناشی از این طوفان، ذرات باردار با سرعت بیش از شش میلیون کیلومتر در ساعت به زمین برخورد کنند و باعث بروز اختلال در شبکه‌های ارتباطی، ماهوراره‌ای، ‌پرواز هواپیماها، سیسیتم‌های جی پی اس و شبکه‌های برق شود؛ اما در نهایت طوفان با ثبت کمترین شدت در مقیاس پنج درجه‌ای به زمین رسید.

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.


برچسب ها: طوفان خورشیدی