۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
با ساخت پالایشگاه نفت در کشور بلغارستان صورت می گیرد

ایران ناجی اقتصاد بحرانی اروپا می‌شود

احداث پالایشگاه در بلغارستان با ظرفیت پالایش روزانه 300 هزار بشکه نفت که قابل افزایش تا میزان 500 هزار بشکه نفت خام است در دریای سرخ از سرمایه گزاری های مناسب ایران محسوب می گردد . . .
کد خبر : ۵۶۱۱۹

بزرگ ترین پالایشگاه منطقه اروپای شرقی به زودی توسط مهندسین جوان جمهوری اسلامی ایران در خاک بلغارستان ساخته می شود .

به گزارش خبرنگار ساخت بزرگ ترین پالایشگاه منطقه بالتیک در حالی قرار است توسط کشورمان صورت پذیرد که اتحادیه اروپا با تهدید نفتی ایران تنها خود را در مخمصه بیشتر بحران اقتصادی انداخته است و ایران نه تنها در این زمینه عقب نشینی نکرده است بلکه در خاک کشوری اروپایی یک پالایشگاه مهم خواهد ساخت .ایران و بلغارستان اکنون در حالی نهایی کردن قرار داد ساخت پالایشگاه نفت در منطقه "وارنا" در نزدیکی دریای سیاه در بلغارستان هستند .

در همین زمینه خبرگزاری نوینیت در صوفیا پایتخت بلغارستان گزارش داده است غلامرضا باقری مقدم سفیر ایران تاکید کرده است که ایران در زمینه علم و تکنولوژی و سرمایه به راحتی توانایی انجام و احداث یک پالایشگاه نفت در دریای سیاه را دارد . بلغارستان که یکی از مشتریان اصلی نفت سنگین ایران است بیش از چندین دهه است که نفت ایران را برای پالایشگاه های خود خریداری می کند و پالایشگاه های خود را با آن تطبیق داده اند و پالایشگاه جدید ساخت ایران نیز قرار است با ظرفیت نفت کشورمان تطبیق داده شود .

این گزارش می افزاید که احداث پالایشگاه در بلغارستان با ظرفیت پالایش روزانه 300 هزار بشکه نفت که قابل افزایش تا میزان 500 هزار بشکه نفت خام است در دریای سرخ از سرمایه گزاری های مناسب ایران محسوب می گردد که ایران نه تنها نفت این پالایشگاه را تامین می کند بلکه می توانند فرآورده های نفتی این پالایشگاه را در دریای مدیترانه بفروش بگذارد و از منابع فروش فرآورده ارزش اضافی لازم برای برگشت سرمایه مورد نظر را بدست آورد.

به نظر می رسد تلاش های غرب و به ویژه متحدان آمریکا برای منزوی ساختن ایران در عرصه های اقتصادی نتیجه ای عکس در پی داشته است و ایران اکنون به عنوان یک قدرت منطقه ای می تواند نقش مناسبی را در اقتصاد بحران زده اروپا ایفا کند .


آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.



برچسب ها: اقتصاد اروپا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز