۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳

جوان فکر به لبنان رفت

'علی اكبر جوانفكر' مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به دعوت وزیر اطلاع رسانی لبنان صبح امروز دوشنبه وارد بیروت شد.
کد خبر : ۵۶۱۵۱
به گزارش ایرنا جوانفكر در سفر سه روزه به لبنان علاوه بر افتتاح دفتر جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بیروت، با برخی مسئولان بلندپایه لبنان دیدار خواهد داشت.

'لورا سلیمان' رییس خبرگزاری ملی لبنان و 'غضنفر ركن آبادی' سفیر ایران در لبنان در فرودگاه بیروت از جوانفكر استقبال كردند.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور در بدو ورود به بیروت در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های لبنانی، ایران و لبنان را دو كشور نزدیك و برادر خواند كه در تمامی زمینه ها با یكدیگر همكاری می كنند.

وی با اشاره به اینكه از نظر خبری لبنان برای خبرگزاری جمهوری اسلامی اولویت خاصی دارد، گفت: یكی از مهم ترین دفاتر خارجی ایرنا، دفتر بیروت است كه بالاترین سابقه فعالیت را در بین دفاتر ما دارد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: لبنان برای ما اهمیت زیادی دارد و به همین منظور اخیرا با سرمایه گذاری كه داشتیم، دفتر جدیدی را در این كشور فعال كرده ایم كه فردا سه شنبه طی مراسمی افتتاح خواهد شد.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور با اشاره به اینكه 'حامل پیام دوستی و مودت و همكاری از جانب رییس جمهور ایران برای مقامات ارشد لبنان هستم' گفت: ملاقات هایی در این سفر پیش بینی شده كه از آنها برای انتقال پیام صلح، دوستی و برادری و همچنین برداشتن گام های جدید برای تحكیم مناسبات فی ما بین استفاده خواهیم كرد.

وی درخصوص توافق نامه همكاری ایرنا با خبرگزاری ملی لبنان كه در زمان سفر محمود احمدی نژاد به بیروت به امضا رسید، گفت: ما از ارتقای روابط خبری با لبنان بویژه در زمینه همكاری های چند رسانه ای بین دو خبرگزاری رسمی ایران و لبنان استقبال می كنیم.

دیدار با 'نبیه بری' رییس مجلس و بازدید از شبكه تلویزیونی المنار از جمله برنامه های امروز مدیرعامل ایرنا است.

دفتر جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیروت كه قرار است فردا سه شنبه طی مراسمی افتتاح شود، به نام جاوید الاثر 'كاظم اخوان' عكاس ربوده شده ایرنا در بیروت نام گذاری شده است.

اخوان در چهاردهم تیر 1361برابر با چهارم ژوئیه 1982، در خلال تجاوز واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان و اشغال بیروت، به همراه 'سیدمحسن موسوی' رایزن و كاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، 'احمد متوسلیان' وابسته سفارت جمهوری اسلامی ایران و 'تقی رستگار مقدم' مشاور فنی سفارت به دست شبه نظامیان مسیحی موسوم به نیروهای فالانژیست كه تحت كنترل و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی عمل می‌كردند، متوقف و دستگیر شدند و تاكنون خبر دقیقی از سرنوشت این افراد در دست نیست.
نظرات بینندگان
ممل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
فقط یه لبنان بود که ..................... رفت اونجام ..... !!!!