۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶

پاسخ لاریجانی به گزارش احمد شهید

باید گزارشگر ویژه‌ای به ایران دعوت شود تا فارغ از وابستگی‌های نمایان به گروه‌های تروریستی منفور ملت ایران درباره غم و درد جانکاه آن‌ها در از دست دادن جوانان دانشمند و رشید خود که به دست تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به شهادت رسیده‌اند، گزارش تهیه کند.
کد خبر : ۵۶۱۵۳

به گزارش صراط به نقل از ایسنا: دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با انتقاد از مفاد گزارش ارائه شده توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل از وضعیت حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران، آن را ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی نسبت به کشورمان دانست.

محمدجواد لاریجانی روز دوشنبه در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو با بیان اینکه گزارشگر ویژه از وظایفی که به او در قوانین سازمان ملل واگذار شده تخطی کرده است، تصریح کرد: برای تهیه چنین گزارشی که مملو از اتهامات بی‌پایه و اساس است، گزارشگر محترم لازم نیست به خود زحمت سفر کردن به ایران را بدهد. بلکه کافی است درهمین ژنو یا نیویورک درحالیکه از مهمان‌نوازی واشنگتن، لندن و فرانسه بهره می‌برد به وب‌سایت‌های ضد انقلاب و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران رجوع کرده و این محتویات را از آن‌ها کپی پیست کند.

مشاور امور بین‌الملل رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ایران توانسته است مدل دموکراسی خود را بر پایه عقلانیت دینی به جای لیبرال دموکراسی دیکته‌شده از سوی غرب بر پا سازد و از این طریق الهام‌بخش سایر ملت‌های منطقه باشد، ادامه داد: باید گزارشگر ویژه‌ای به ایران دعوت شود که بدون نگاه به دستورات و برنامه ‌های کشورهای غربی از جمله آمریکا حقایق مربوط به ملت ایران و دستاورد‌ها و پیشرفت‌هایشان را به جهانیان گزارش کند.

لاریجانی افزود: باید گزارشگر ویژه‌ای به ایران دعوت شود تا فارغ از وابستگی‌های نمایان به گروه‌های تروریستی منفور ملت ایران درباره غم و درد جانکاه آن‌ها در از دست دادن جوانان دانشمند و رشید خود که به دست تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به شهادت رسیده‌اند، گزارش تهیه کند. باید گزارشگر ویژه‌ای به ایران فرستاد تا دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فوق‌العاده جوانان ایرانی را در ساخت ماهواره و ارسال آن به فضا برای مردم دنیا گزارش کند. باید گزارشگر ویژه‌ای به ایران دعوت شود تا از احساس غرور و افتخار مردم ایران از اینکه خانه‌های خود را با برقی که از طریق انرژی هسته‌یی ساخت خود روشن کرده‌اند، گزاش تهیه کند.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: متاسفانه ما با گزارشگر ویژه‌ای روبه‌رو هستیم که به جای بیان حقایق به جهانیان با شرور‌ترین گروه‌های تروریستی که دستشان به خون ملت ایران آغشته است همکاری نزدیک داشته و گزارش خود را بر پایه اظهارات افرادی تنظیم کرده است که دشمنی و عناد آنان با جمهوری اسلامی ایران بر همگان آشکار است.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام مشارکت بیش از ۶۴ درصدی مردم ایران در انتخابات اخیر، آن را نشان‌دهنده پایبندی و وفاداری آنان به انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن دانست و خاطرنشان کرد: گزارشگر ویژه در انجام وظیفه خود در ترسیم چهره‌ای واقعی از وضعیت ایران به جهانیان ناتوان بوده و به جای اینکه وظایف اصلی خود در این زمینه را به درستی انجام دهد، مانند ستارگان سینما اقدام به مصاحبه با رسانه‌های مختلف کرده است.

لاریجانی در ادامه با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای فعال در زمینه تشکیل شورای حقوق بشر در سازمان ملل بوده است، یادآور شد: ما افتخار می‌کنیم که در تشکیل این شورا خود را سهیم می‌دانیم و مفتخریم که اعلام کنیم کشور اسلامی ما داعیه‌دار حقوق بشر در جهان است و از هرگونه همکاری و تعامل بین‌المللی در این زمینه حمایت می‌کند اما در عین حال اجازه نمی‌دهیم مکانیزم‌های حقوق بشری سازمان ملل به ابزاری برای اعمال فشارهای سیاسی آمریکا و برخی کشورهای غربی به کشورهای مخالف آنان از جمله ایران تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: با وجود مخالفت شدیدمان با گزارش گزارشگر ویژه و روند طی شده تا کنون، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ارائه هرگونه همکاری فنی با دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه برای ارائه گزارشی منصفانه، حقیقی، قابل استناد و معتبر اعلام می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر در پایان سخنرانی خود در پاسخ به گزارشی که احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره ایران ارائه کرده بود، گفت: با وجود روند ناسالمی که علیه کشور ما در جریان است، جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش‌های خود برای ارتقای وضعیت حقوق بشر ادامه خواهد داد.