۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰

قيمت ميوه‌هاي شب عيد اعلام شد

مجتبي شادلو اظهار كرد: با توجه به توليد بالاي انواع محصولات باغي در سال جاري از ابتداي پاييز تاكنون از يك بازار پايدار و آرامي برخوردار بوديم و اكنون هم قيمت انواع ميوه در بازار تغيير جدي با قيمت عرضه محصولات در پاييز ندارد.
کد خبر : ۵۶۱۷۷
به گزارش صراط به نقل از ايسنا: رييس هيات مديره اتحاديه باغداران از تزريق بيش از ۶۰۰ هزار تن سيب و پرتقال در بازار مصرف شب عيد خبرداد و گفت: سيب، پرتقال، كيوي، خيار و موز سبد ميوه‌هاي شب عيد مردم هستند كه هر كيلو سيب در قالب ميوه‌هاي لوكس و با كيفيت ذخيره‌سازي شده هزار و ۶۰۰ تومان، هر كيلو پرتقال هزار و ۲۵۰ تومان، كيوي كيلويي هزار و ۳۰۰ تومان، موز كيلويي هزار و ۵۰۰ تومان و خيار به طور متوسط كيلويي هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه‌هاي سطح شهر و خرده‌فروشي‌ها به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد.

 مجتبي شادلو اظهار كرد: با توجه به توليد بالاي انواع محصولات باغي در سال جاري از ابتداي پاييز تاكنون از يك بازار پايدار و آرامي برخوردار بوديم و اكنون هم قيمت انواع ميوه در بازار تغيير جدي با قيمت عرضه محصولات در پاييز ندارد.

وي تصريح كرد: در حالي كه ۸۰ درصد زمان مصرف ميوه‌هاي انباري را پست سر گذاشته‌ايم، محصولات باغي زيادي در انبارها به دليل نبود تقاضا و كشش در بازار مصرف باقي مانده است.

رييس مجمع ملي خبرگان كشاورزي از ارسال ميوه‌هاي ذخيره‌سازي شده از قطب‌هاي توليد به استان‌ها و شهرستان‌هاي مصرف خبر داد و گفت: ارسال محصولات ذخيره شده از قطب‌هاي توليدي از اسفند‌ماه صورت گرفته است كه با مشكل ترافيك و حمل‌ونقل جاده‌اي و نوسان قيمت در بازار مصرف مواجه نشود لذا از فردا براي مصرف شب عيد در بازار تمام استان‌هاي كشور عرضه مي‌شود.

شادلو با تاكيد بر نبود هيچ گونه كمبود ميوه براي ايام عيد، اظهار كرد: سيب، پرتقال، كيوي، خيار و موز در سبد ميوه‌هاي شب عيد مردم عرضه مي‌شوند.

وي افزود: قيمت محصولات باغي بسيار مناسب است و علي‌رغم هزينه‌هاي توليد نصف قيمت سال گذشته به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد.

رييس هيات مديره اتحاديه باغداران گفت: هر كيلو سيب در قالب ميوه‌هاي لوكس و با كيفيت ذخيره‌سازي شده هزار و ۶۰۰ تومان، هر كيلو پرتقال هزار و ۲۵۰ تومان، كيوي كيلويي هزار و ۳۰۰ تومان و خيار به طور متوسط كيلويي هزار و ۵۰۰ تومان و موز كيلويي هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه‌ها و سطح خرده‌فروشي‌ها به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد.

وي با اشاره به ذخيره‌سازي ۱۰۰ هزار تن سيب و پرتقال در قالب طرح دولتي، تصريح كرد: بيش از ۵۰۰ هزار تن سيب و پرتقال با كيفيت بالا و ظاهري مناسب توسط بخش خصوصي ذخيره‌سازي شده است و در مجموع امسال بيش از ۶۰۰ هزار تن ميوه براي شب عيد مردم در بازار مصرف تزريق مي‌شود.

شادلو خاطرنشان كرد: موز به اندازه‌ي نياز كشور وارد خواهد شد و هم اكنون هم سردخانه‌هاي ذخيره‌ي موز مملو از اين ميوه براي شب عيد است. هم‌چنين انگور هم در سردخانه‌ها وجود دارد، البته فراواني چنداني ندارد.