۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰

افزایش قیمت طلا برای چهارمین روز

طبق آخرین داده ها قیمت طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش به 1705.40 دلار در هر اونس رسیده و این در حالی است که روز گذشته قیمت این فلز گرانبها به دنبال افزایش ناگهانی ارزش دلاربا 0.7 درصد کاهش همراه شده بود .
کد خبر : ۵۶۲۹۰
 پانا: گمانه زنی ها از بهبود وضعیت اقتصادی اروپا در حالی که یونان خود را برای دریافت دومین کمک مالی آماده می کند موجب شد که قیمت طلا برای چهارمین بار در پنج روز اخیر افزایش یابد.

 طبق آخرین داده ها قیمت طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش به 1705.40 دلار در هر اونس رسیده و این در حالی است که روز گذشته قیمت این فلز گرانبها  به دنبال افزایش ناگهانی ارزش دلاربا 0.7 درصد کاهش همراه شده بود.

از سوی دیگر به دنبال افزایش قیمت طلا و گمانه زنی ها از کاهش تولیدات آفریقای جنوبی موجب شد که قیمت فلز پلاتین نیز برای پنجمین روز متوالی افزایش یابد که این بیشترین دوره افزایش قیمت این فلز از ماه اکتبر بوده است.

طبق آخرین داده ها، قیمت این فلز با 0.5 درصد افزایش به 1703 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت این فلز از آغاز سال 2012 رشدی 21.3 درصدی داشته است.

گفتنی است: قیمت فلز نقره نیز با 0.2 درصد افزایش به 33.71 دلار در هر اونسی رسیده که این به معنای رشد 21 درصدی قیمت آن در سال جاری است.