۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱

احداث مونوریل در یکی از مناطق تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر مطالعات تکمیلی طرح جامع ترافیک مشخص کند که سیستم تفریحی و سبک مونوریل برای منطقه 22 تهران که قرار است به قطب گردشگری تهران تبدیل شود مناسب است مقاومتی برای اجرایی کردن آن نداریم.
کد خبر : ۵۶۳۴۵
به گزارش صراط ، مهر نوشت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر مطالعات تکمیلی طرح جامع ترافیک مشخص کند که سیستم تفریحی و سبک مونوریل برای منطقه 22 تهران که قرار است به قطب گردشگری تهران تبدیل شود مناسب است مقاومتی برای اجرایی کردن آن نداریم.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به این که طرح جامع ترافیک تهران براساس قانون بعد از پنج سال باید بارنگری شود گفت: بسیاری سیاستهای ما درخصوص معبرها ،پارکینگ، حمل و نقل غیر موتوری، ریلی باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد. ممکن است در برخی موارد همان مصوبات قبلی دوباره تایید شود و در موضوعات دیگر اصلاحاتی انجام شود.

وی درادامه در پاسخ به این پرسش که امکان بازنگری در یک خط مونوریل پیش بینی شده در طرح جامع نیز وجود دارد گفت: مادر طرح جامع ترافیک خط مونوریل و یا یک خط ترن هوایی نداشته ایم. در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک مجموعا 8 خط درون شهری مترو دیده شده است،4 خط اکسپرس حومه ای و 3 خط فیدر که می تواند این خطوط BRT، مونوریل و ترانوا باشد که این خطوط هم حتما مورد تجدید نظر قرار می گیرد به خصوص در منطقه 22 که گسترش خوبی را در این منطقه شاهد بودیم و بسیاری از کاربریهای تفریحی و تجاری شهر به این سمت سوق پیدا کرده است مانند پروژه "هزار و یک شب"،"چهار باغ" و فروشگاه های زنجیره ای بزرگی که در آینده در این محدوده ساخته می شود .

معاون شهردار تهران ادامه داد: برای این محدوده نیاز به امکان حمل و نقلی خوب داریم که مطالعات به ما می گوید که این نیاز از چه جنسی باشد، آیا یک سیستم تفریحی و توریستی مثل مونوریل باشد و یا سیستم سبک جا به جایی مانند ال آر تی و یا تراموا و یا سیستم سنگین جا به جایی.

تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که امکان دارد در منطقه 22 که در حال تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری است یک خط مونوریل تعریف شود گفت: مونوریل یک سیستم حمل و نقلی است که در فضاهای تفریحی و گردشگری و پارک ها مورد استفاده قرار می گیرد اگرنتیجه مطالعات این سیستم برای این منطقه مناسب تشخیص داده شود ما مقاومتی برای احداث آن نمی کنیم اما اگر این سیستم را مناسب ندیدیم حتما آن اجرا را نمی کنیم.

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.