۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

در این سینمای فاسد را ببندید

برخی از نمایندگان مجلس در مقابله به مثل‌های سیاسی احساس تکلیف شرعی مضاعف می‌کنند اما در قبال تاراج ارزشهای اسلامی و لجن‌مال کردن پایه‌های حیثیت نظام جمهوری اسلامی بی‌تفاوت هستند.
کد خبر : ۵۶۳۵۰
به گزارش صراط، سایت خبری انصار حزب الله در واکنش به تصمیم سینمای ایران برای اکران دو فیلم مسئله‌دار در نوروز، گفت‌و گویی را منتشر کرد؛

مظاهر تمدن، ملعبه دست مفسده جوها

«کجای قرآن، کجای احکام قرآن، کجای احکامی که خود روحانیون [دارند] یک همچو کلمه‏ای ازشان صادر شده است که ما با مظاهر تجدد مخالفیم؟! ما با مظاهر انحرافات مخالفیم آقا؟! چیزهایی که مظاهر تمدن بوده وقتی که به دست این مفسده جوها و این استفاده گرها می‏افتد، از آن صورتی که داشته مسخش می‏کنند. یک سینمایی که ممکن است مربی یک طایفه‏ای، مربی یک ملتی باشد، به یک صورتی درمی آورند که بچه‏های ما را هرزه بار می‏آورند؛ بچه‏های ما را بد بار می‏آورند؛ بچه‏های ما را فاسد بار می‏آورند. خوب، ما با این مخالفیم. ما با اصل سینما، اگر چیزهایی را که انجام می‏دهد، کارهایی را که انجام می‏دهد کارهایی باشد که برای ملت مفید است، بچه ما را تربیت می‏کند؛ رشد می‏دهد؛ مخالف نیستیم.» (صحیفه امام، ج‏۴، ص ۴۲۷)

ماباسینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم

«ما با سینما مخالف نیستیم، ما با مرکز فحشا مخالفیم. ما با رادیو مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم. ما با تلویزیون مخالف نیستیم، ما با آن چیزی که در خدمت اجانب برای عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروی انسانی ماست، با آن مخالف هستیم.»، «اینها چیزهایی است که آموزشی است. رادیو و تلویزیون یک دستگاه آموزشی است، سینما یک دستگاه آموزشی است. باید دستگاه‌ها را به طور مسالمت، به طور صحیح، به طور سلیم اداره کرد.» (صحیفه امام، ج‏۶، ص ۱۵)

سینما دارالتبلیغ است

«سینما باید مربی باشد برای آنها [یی‏] که در سینما وارد می‏شوند. تئاتر هم همین طور. و تلویزیون و رادیو هم از همه بالاتر. اینها باید یک دارالتبلیغی، یک دستگاه سازنده باشد که به وسیله اینها یک مملکت، افرادش یک افراد امین صالح، یک افراد ملی- اسلامی بشود.» (صحیفه امام، ج‏۹، ص۱۵۵)

در سینمای فاسد را می‌بندیم

«فرض کنید در روحانیت یک‌وقت صحبت می‏شود که این سینماها چطور، این سینماهایی که الآن در ایران متعارف است، برای فاسد کردن نسل جوان است. اینها وقتی که رفتند یک چند وقتی در این سینما، فاسد می‏شوند. اینها را ما جلوگیری می‏کنیم. اگر یک سینمای اخلاقی باشد و علمی باشد، چه کسی جلویش را می‏گیرد؟ اما وقتی که ما می‏بینیم که مملکت ما از سینمایش گرفته تا مدرسه‏اش استعماری است؛ یعنی از خارج آوردند اینها را برای ما، تحفه‌هایی است که از آنجا آوردند برای فاسد کردن نسل جوان ما، همه چیزش را، اگر مسجد هم یک‌وقت اینطور شد، ما درِ آن را می‏بندیم. اگر مسجدی شد که این مسجد دعوتش دعوت فاسد شد، پیغمبر اکرم خراب کرد «مسجد ضِرار» را؛ مسجدی که درست کرده بودند در مقابل پیغمبر، و تبلیغات می‏کردند بر ضد اخلاق و بر ضد امثال ذلک؛ پیغمبر داد خرابش کردند.» ( صحیفه امام، ج‏۴، ص۵۴)

وصف ماضی؛ شرح حال

آنچه در سطور بالا ذکر شد؛ فرمایشاتی از بنیانگذار انقلاب اسلامی در سالهای پیش از پیروزی آن در رابطه با سینما و البته سایر رسانه‌های دیداری و شنیداری بود که محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه و از حاضرین در جشنواره فیلم فجر سال جاری و البته بیننده دو فیلم مستهجن و اهانت آمیز و البته بدعت آور «زندگی خصوصی» و « گشت ارشاد» در مورد آن به یالثارات می‌گوید: شنونده یا خواننده این سخنان امام به واقع با حذف واژگانی که موید بُعد تاریخی این سخنان باشد تصور می‌کند مختصات ترسیم شده از سینمای رژیم شاهنشاهی در این سخنان، در واقع در زمان حال و در وصف سینمای کشور ایران بُعد از ۳۳ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ادا شده است!

البته‌ اندازه و نسبت مظاهر فساد در سینمای امروزجمهوری اسلامی ایران با آنچه در دوره طاغوت در جریان بود به حرمت پسوند نام جمهوری اسلامی در مهار نسبی به سر می‌برد، اما هراز گاهی و باگذشت زمان، با پیشرفتی خزنده و البته ارتجاعی به استانداردهای پیش از انقلاب خود نزدیک می‌شود.

حرکت ارتجاعی سینما و اهالی آن در ایران اسلامی درحالی ادامه دارد که این بار هم مثل دوره ستم‌شاهی به‌وسیله بودجه دولتی هدایت و حمایت شده و البته این بار به دست منسوبین نظام جمهوری اسلامی درپستهای دولتی توزیع می‌شود(!)

سینمای امروز بخشی از هشدار رهبری درمورد غفلتهای اخلاقی است

آنچه در سینمای جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد در واقع بخشی از پشتوانه اعلام نگرانی و نارضایتی مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ بهمن سال جاری است که در بیان نقطه ضعفهای موجود پس از انقلاب اسلامی فرمودند:«یکی دیگر از ضعفهای ما این است که ما به موازات علم، به موازات پیشرفتهای علمی، پیشرفت اخلاقی و تزکیه‌ اخلاقی و نفسی پیدا نکرده‌ایم؛ این عقب‌ماندگی است. البته امروز در مقایسه‌ با قبل از انقلاب، به‌مراتب و مراتب بهتر است - در این هیچ شکی نیست - اما باید پیشرفت می‌کردیم. در علم پیشرفت کردیم، در سیاست پیشرفت کردیم؛ باید در معنویت و در تزکیه نفس هم پیشرفت می‌کردیم. در قرآن هر جا تزکیه و تعلیم از زبان پروردگار است، تزکیه مقدم است بر تعلیم؛ آن هم تعلیم کتاب و حکمت - «یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة» فقط یک جا از زبان حضرت ابراهیم، تعلیم مقدم است. بنابراین ما از تزکیه‌ اخلاقی و نفسی غفلت کردیم.»

با امکانات خودی به فرهنگ اسلامی حمله می‌شود

دکترمحمدصادق محمد صادق کوشکی در ادامه گفت‌و‌گو با یالثارات می‌افزاید: ما در حالی به هجمه همه جانبه دشمن در جبهه فرهنگی روبه‌رو هستیم که در این سوی سنگر مسئولین خودی نیز در حکم جاده صاف‌کن مهاجمین عمل می‌کنند. آنان، هم به هشدارها بی‌توجهند و هم به تعبیر رهبری نخواسته‌اند جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن را باور کنند.ودرنتیجه کار به جایی رسیده که هجوم به فرهنگ اسلامی امروز با استفاده از امکانات موجود در جبهه خودی انجام می‌شود.

۱۳ فیلم با موضوع خیانت؛ در جشنواره فیلم فجر امسال

در جشنواره فیلم فجر امسال حدود ۱۳ فیلم به شکل مستقیم با موضوع خیانت زن و شوهر اکران شد.این درحالی است که امروز مدتهاست موضوع عفاف و حجاب در سینمای کشور رها شده و البته پذیرفته شده فرض می‌شود که کسی اهتمامی به اصلاح آن ندارد. اهالی سینما امروز از هر حیث از رعایت حجاب گرفته تا روابط بین محرم و نامحرم در آزادی کامل به سر می‌برند. در جشنواره فیلم فجر امسال برخی از بانوان که هوس کشف می‌کردند مانعی را در مقابل خود نمی‌دیدند و البته توجه و امتیاز بیشتری را نیز ازسوی مسئولین به سوی خود جلب می‌کردند.

تشویق رسمی به اشاعه فحشا

محتوای غالب سینمای امروز کشور کسب وجهه از راه تمسخر ارزشهای نظام اسلامی است که البته به لطف مسئولین سینمایی وزارت ارشاد بدترین‌های آن از نظر اشاعه فحشا و توهین به مقدسات مفتخر به اکران نوروزی شدند تا از بهترین موقعیت در جذب مخاطب و فروش بهره‌مند شوند.

اکران نوروزی از چند نظر در کشور ما مهم است؛ اول اینکه این اکران خانوادگی است زیرا جز معدود وقت‌هایی است که خانواده‌ها می‌توانند به صورت دسته جمعی با هم به دیدن فیلم‌ها بروند و آثار مورد نظرشان را ببینند؛ زیرا وقت فراغت بیشتر است و سینما‌ها مخاطبان بیشتری را پوشش می‌دهند.

بر این اساس تصمیم معاونت سینمایی وزارت ارشاد برای اکران عمومی دو فیلم زندگی خصوصی وگشت ارشاد در ایام نوروز را تنها می‌توان در راستای تشویق سازندگان این فیلم‌ها و سوق دادن بقیه اهالی سینما به این سمت و سو ارزیابی کرد!

دکترای فقه و طلایه‌داری استیضاح مهاجرانی

این روند مسموم در حالی با شتاب و بوسیله امکانات بیت المال رو به پیشرفت است که دست‌اندرکاران وزارت ارشاد و شخص وزیر ارشاد به عنوان کسی که دکترای فقه دارد و زمانی در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی طلایه دار استیضاح مهاجرانی بوده، داعیه دار تدین و نشر ارزشهای اسلامی است.

جانفشانی سیاسی آری؛ فرهنگی نه

محمد صادق کوشکی در ادامه و با توجه به اظهار بی‌اطلاعی مجلس شورای اسلامی از محتوای فیلمهای زندگی خصوصی و گشت ارشاد و البته اعطای مجوز اکران عمومی نوروزی به آن می‌گوید: برخی از نمایندگان مجلس در مقابله به مثل‌های سیاسی احساس تکلیف شرعی مضاعف می‌کنند اما در قبال تاراج ارزشهای اسلامی و لجن‌مال کردن پایه‌های حیثیت نظام جمهوری اسلامی بی‌تفاوت هستند. این درحالی است که برخی از این افراد در کسوت روحانیت و مربی اخلاق قرار دارند و آماده هر گونه جانفشانی برای افشاگری در مورد رقبای سیاسی خود هستند و در مقابل نسبت به اشاعه فحشا با استفاده از بودجه بیت‌المال و مجوز وزیر ارشاد جمهوری اسلامی در سینما بی‌تفاوتند.

مراجع و علما و مردم به صحنه بیایند

کوشکی درپایان عنوان کرد: امیدواریم در راس همه، مراجع و علما و در پی آنان مردمی که به جریان اصولگرایی رای داده‌اند از نمایندگان خود که بسیاری از آنان هنوز محتاج رای مردم متدین در مرحله دوم انتخابات هستند بخواهند که راه اشاعه فحشای رسمی را سد کنند.
نظرات بینندگان
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
شماها عادت دارین صورت مساله رو پاک کنید چون ادم های بی سوادی هستین...اگه تدبیر داشتین پلمپ نمی کردین ..افتتاح می کردین
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
شما فقط بلدین گیر بدین اگه خودتون بلدین فیلم بسازین دست به کار شین و فیلم بسازین و گرنه گیردادن و که همه بلدن
7
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
شما خودتان این دولت را سر کار اوردید حالا چطور. شد فاسد