۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵

سينما از جامعه فاصله گرفته است

جريان سينماي كشور به دليل دوري از دغدغه هاي اجتماعي و جدايي از بدنه جامعه موجبات كاهش اقبال عمومي نسبت به سينما در ميان مخاطبان را فراهم كرده است.
کد خبر : ۵۶۴۹۱
به گزارش صراط دكتر ابراهيم فياضي،استاد جامعه شناسي دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:سينماي جامعه ما از مسائل اجتماع خود فاصله گرفته و حتي در برخي موارد ضد فرهنگ و ضد جامعه خود عمل كرده است.
وي ادامه داد:اگر فيلمسازان كشورهايي مثل تركيه،كره جنوبي و كشورهاي حوزه آمريكاي لاتين دغدغه هاي جامعه خود را به تصوير مي كشند،دليل اصلي اين امر ميل به بازتوليد فرهنگ بومي شان است.
اين استاد دانشگاه افزود:سينما رسانه شنيداري و ديداري پيشرو جامعه است و در مراحل بعد تلويزيون و راديو قرار دارد،ولي سينماي جامعه ما دچار از خود بيگانگي شده و فيلمسازان ما اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.
وي افزود:ما در وضعيت وابستگي فرهنگي به سر مي بريم و اجزاي اين فرهنگ مثل سينما ماهيت بومي خود را از دست داده است.
وي تصريح نمود:مرحوم "جلال آل احمد" نيز در دهه 40 به اين نكته اشاره كرد و به نقد وابستگي فرهنگي پرداخت و هنرمندان جامعه را به بازگشت به خويشتن دعوت كرد.
وي بيان داشت:مردم جامعه ما نيز همواره نسبت به فيلم هايي اقبال نشان داده اند كه دغدغه هاي اجتماعي آنان را به تصوير كشيده و حرف دل آنان را زده اند.

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.