۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴

وزیر زودتر ازهمه پیام نوروزی داد

وزیر راه و شهرسازی در پیام نوروزی خود گفت:در سال 91 ساخت یک میلیون واحد جدید در دستور کار است و تلاش می‌شود در مجموع تا پایان سال 92، سه میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در سطح کشور تحویل بهره برداران شود.
کد خبر : ۵۶۵۰۰

به گزارش صراط به نقل از فارس به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی،علی نیکزاد در پیام نوروزی خود آورده است: پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)) و با سلام و صلوات به روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی و با آرزوی سعادت و سلامت و طول عمر برای مقام معظم رهبری ،نوروز میراث ارزشمند نیاکان فرهنگ پرور ماست،‌رستاخیز طبیعت و پیام آور تحول و تازگی است و ما را به تاملی دوباره در خویشتن خویش فرا می خواند.

نوروز به آدمی پیام می دهد، پیام دوباره زنده شدن ، پیام معاد، پیام تحول درافکار و رفتار ، پیام تدبر و تفکر موسم روح افزای بهار ، سنت دیرین نوروز و حلول سال نو بر همه مردم عزیز ایران اسلامی خجسته و مبارک باد.

خداوند متعال را سپاسگزارم که توفیق داد در سال 1390، سالی که ازسوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی مزین گردیده بود، در حوزه راه و مسکن با کار و همت جهادگونه برگ پرافتخار دیگری در کارنامه درخشان دولت خدمتگزار به ثبت رسانیم.

وزارت راه و شهرسازی در پی ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در اوایل سالجاری با مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی تشکیل و به عنوان وزارتخانه پیشگام در طرح چابک سازی بدنه دولت همراه با اصلاح ساختار سازمانی خود جایگاه شایسته ای در عرصه خدمت به نظام اسلامی و مردم عزیز کشورمان کسب کرد.

سالی که گذشت در پرتو عنایات حق تعالی و تلاش همکاران، فصلی نو برای راه و شهر سازی کشورمان محسوب گردید.فصلی که با همت متخصصان و نیروهای کار آمد تغییر محسوسی در شاخص های عملکردی بوجود آورد وسرشار از موفقیت در قلمرو صنعت حمل و نقل و مسکن و شهرسازی بود ودستاوردهای ارزشمندی در این عرصه ثبت گردید،که بخشی ازآن در دهه مبارک فجرامسال شامل افتتاح219192 واحد مسکن مهر(شهری و روستایی) ، 32 پروژه بیمارستانی و مرکز بهداشتی و1781پروژه در بخش حمل ونقل با اعتباری بالغ بر3/2583 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

از آنجا که مسکن همواره دغدغه اصلی و اساسی دولت ها و مردم بوده است واقدامات صورت گرفته در‌ گذشته تاثیرات محدودی براین بخش داشته ،طرح مسکن مهر به منظور تاثیر گذاری مستقیم بر بازار مسکن و حل مشکل مسکن دهک های میان درآمدی و کم در آمدطرح ریزی و اجرا گردید و براساس آن کار ساخت 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز گردید و حدود 700 هزار واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.

در سال 91 نیز ساخت یک میلیون واحد جدید در دستور کار است و تلاش بر این است در مجموع تا پایان سال 92، سه میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در سطح کشور تحویل بهره برداران گردد.

در بخش شهرسازی نیز در راستای ترویج الگوی معماری ایرانی اسلامی و در سایر بخشها از قبیل عمران وبهسازی بافت فرسوده ،احداث ساختمانهای دولتی و عمومی و پروژه های بیمارستانی ،استفاده از فن آوریهای نوین،جلب سرمایه گذاری خارجی اقدامات ارزنده ای صورت پذیرفته است.

در بخش راه نیز مهمترین وظیفه این وزارتخانه به عنوان متولی حمل و نقل، سیاست گذاری ، برنامه ریزی،‌هدایت و نظارت برای انجام حمل ونقل راحت،‌ سریع ،‌ایمن و بهینه، روان و گسترده در زمینه های ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای است و این وزارتخانه همگام با سیاستهای کلی دولت اقدامات موثری را در شقوق مختلف حمل و نقل سرلوحه برنامه های خود قرار داده است و در این راستا در سال گذشته 541 پروژه با اعتبار ۸۷۵۱۹،۴۶میلیارد ریال انجام شد.

در ایام نوروز امسال جا به جایی حدود 60 میلیون مسافر در کلیه شقوق حمل و نقلی پیش بینی می گردد که برای تسهیل این تعداد سفر ستادی در وزارت راه و شهرسازی برای هماهنگی تمامی زیربخشهای حمل و نقلی تشکیل شده است .

جهت تسهیل در حمل و نقل زمینی فروش بلیت اتوبوس برون شهری و قطار به صورت اینترنتی از 22 بهمن و فروش حضوری از اول اسفند ماه آغاز گردیده و 18 هزار اتوبوس، 33 هزار مینی بوس و 34 هزار سواری کرایه برون شهری آماده خدمت به مسافران در طرح نوروزی هستند.

157 اکیپ راهداری به صورت اکیپ نوروزی متناسب با راه های کشور با شروع طرح نوروزی در جاده ها مستقر خواهند شد.

حدود 1200 گشت راهداری مجهز به موقعیت یاب و 712 اکیپ تعمیراتی و امدادی با امکانات وزارت راه و شهرسازی نیز فعال و به مسافران خدمت رسانی خواهند داشت ونیروهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در تمام پایانه هامستقر خواهند بود .

45 فروند شناور مسافری و تفریحی به غیر از اتوبوس دریایی در ایام نوروز به کارگیری خواهد شد.

به کارگیری 200 رام قطار، 4036 صندلی جدید، و در مجموع استفاده از 80 هزار صندلی در هر روز درخطوط ریلی و همچنین آماده سازی و تعمیر 114 واگن مسافری، تجهیز ایستگاه های قطار، افزایش 45 درصدی پروازهای فوق العاده در مسیرهای داخلی،‌صدور 3066 فرکانس پروازی در مسیرهای خارجی و داخلی ، تشکیل 20 تیم بازرسی برای جلوگیری از تخلفات شرکتهای هواپیمایی جهت سوق دادن مسافرین به سفری ایمن، مطمئن ، همراه با آرامش در ایام نوروزی از دیگر اقدامات این وزارتخانه در بخش حمل و نقل می باشد.

در اینجا لازم می‌دانم از زحمات همه سخت کوشان حوزه مسکن و شهرسازی و همه تلاشگران و خدمتگزاران عزیز شاغل در صنعت حمل و نقل اعم ازجاده ای، ریلی ،هوایی، دریایی و همه کسانی که وظیفه نگهداری و آماده سازی، کنترل حمل ونقل در زمین، دریا و هوا را برعهده دارند و با تلاش مضاعف خود زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم شریف ایران اسلامیمان را فراهم نموده اند تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم در سایه الطاف و عنایات خداوند متعال هم میهنان عزیز با دقت و مراقبت و رعایت نکات ایمنی سفری ایمن و مطمئن در ایام نوروز و سالی توام با سلامتی، ‌سربلندی و افتخار در پیش رو داشته باشند.

امیدوارم در سال آینده نیز به لطف پروردگار منان، ‌شاهد حضور موثر و پرثمر وزارت راه و شهرسازی در عرصه های مختلف تامین نیازهای جامعه اسلامیمان در دو بخش مهم و حیاتی حمل و نقل و مسکن و شهرسازی باشیم و با تکیه بر توان مهندسی و کارشناسی دست اندرکاران خدوم این حوزه در جهت اعتلای اهداف متعالی دولت خدمتگزار توفیق داشته باشیم.


آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.