۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷

احمدی‌نژاد از 20 نمره «صفر» گرفت!

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تإکید بر این موضوع که احمدی‌نژاد به هیچ یک از سئوال‌ها پاسخ نداد، گفت: من نمره قابل قبولی به ایشان نمی‌دهم. اینکه بیاییم با لحنی صحبت کنیم که عده‌ای در خارج از کشور هورا بکشند این مکانیزم شایسته‌ای نیست و من به احمدی‌نژاد از صفر می‌دهم.
کد خبر : ۵۶۵۲۶
همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات و پاسخ‌های احمدی‌نژاد به نمایندگان گفت: احمدی‌نژاد با اجرای قانون عناد دارد و به مجلس پاسخگو نیست.

علی عباسپور تهرانی فرد در مورد شیوه پاسخگویی رئیس جمهور به سؤال نمایندگان مجلس گفت: ایشان به سؤال‌ها پاسخ ندادند. ضمن اینکه در صحبت‌هایش تضاد وجود داشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تإکید بر این موضوع که احمدی‌نژاد به هیچ یک از سئوال‌ها پاسخ نداد، گفت: من نمره قابل قبولی به ایشان نمی‌دهم. اینکه بیاییم با لحنی صحبت کنیم که عده‌ای در خارج از کشور هورا بکشند این مکانیزم شایسته‌ای نیست و من به احمدی‌نژاد از صفر می‌دهم.

این نماینده مجلس هشتم که یکی از امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور بود، افزود: احمدی‌نژاد با اجرای قانون عناد دارد. اینکه رئیس جمهور عنوان کند، «چرا از من می‌پرسید بودجه فرهنگی کجا خرج شده؟ شما نمایندگان عضو شورای برنامه ریزی هستید. من که عضو نیستم!» نشاندهنده طفره رفتن احمدی‌نژاد از پاسخگویی است.

وی با تاکید بر این موضوع که این نوع ادبیات حتی عامه پسند هم نیست، گفت: بار‌ها اشاره کرده‌ایم که رئیس جمهور باید جایگاه این مقام را درک کند و بر این اساس سخن گوید. رئیس جمهور شخص دوم کشور بعد از رهبری است و باید نکاتی از اخلاقیات رهبری در ایشان متبلور شود، نکته‌ای که متأسفانه مورد توجه احمدی‌نژاد قرار نگرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس به هدف مورد نظر خود دست یافت؟، اظهار کرد: اولا یک بحث این بود که بالاخره دولت پذیرفت به مجلس پاسخگو باشد و این را می‌توان به عنوان مهم‌ترین دستاورد سؤال از رئیس جمهور که پس از یک سال به ثمر رسید، ذکر کرد.

وی تصریح کرد: قرار بود نشان داده شود که دولت نسبت به قوانین توجه لازم را ندارد و این در قالب سؤال‌ها مطرح شد و متاسفانه رئیس جمهور با شوخی از آن‌ها عبور کردند و این نشان می‌دهد که رئیس جمهور خودش را در مقابل مجلس پاسخگو نمی‌داند.

این نماینده مجلس هشتم با اشاره به گفته رئیس جمهور که نمره بیست را نمایندگان مجلس خواستار شده بود، تأکید کرد: رئیس جمهور به هیچ یک از سؤال‌ها پاسخ ندادند و با شوخی از کنار همه آن‌ها عبور کردند و با جرأت می‌توان گفت که احمدی‌نژاد در آزمون امروز «صفر» گرفت.

عباسپور افزود: ایشان در مورد سؤال قانون هدفمند کردن و اینکه چرا این قانون باعث شد بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شوند، هیچ پاسخی نداد و توهین آمیز و طعنه آمیز سخن گفت. احمدی‌نژاد همچنین در قبال گرانی‌های وسیع و کمر شکن سکوت کرد و صحبت را مثل همیشه به زمانی که با مردم صحبت می‌کند موکول کرد در حالی که مجلس خانه مردم است.

وی با اشاره به پاسخ احمدی‌نژاد در مورد نحوه برکناری منوچهر متکی به همشهری آنلاین گفت: احمدی‌نژاد در بحث برکناری متکی با شوخی مسئله را مطرح کرد و این سفر را ماموریتی از سوی دولت ندانست. در حالی که متکی پیام رئیس جمهور را برده بود و قطعا سفرهایی که وزیر امور خارجه انجام می‌دهد در سایه سیاست‌های کلان دولت است.

این نماینده موافق طرح سؤال از رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: در مسائل فرهنگی ایشان از پاسخگویی به سئوال فرار کردند و گفتند که من چون عضو شورا نیستم اطالذع ندارم در حالی که اعتبارات زیر نظر استانداری‌ها انجام می‌شود و ایشان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این سخنان نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۰۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۹
۱۶
كاملاً پاسخ‌هاي منطقي بود.
در مورد فرهنگ، مگر مجلس چه كرده؟
در مورد مترو، چرا مجلسيان با آگاهي، رئيس جمهور را مجبور كردند صفر بودن حساب ذخيره ارزي را علناً بيان كند؟
در مورد خانه نشيني11 روزه هم، سخن رئيس جمهور نشان داد از اقدامش پشيمان است. وقتي كسي پشيمان است مي‌گويد" اي بابا، من اينكاره نيستم..."
ناشناس
|
Russian Federation
آقای عباسپور با وجود نماینده هایی مثل شما که از طرف دانشگاه آزاد طرح وقف رو در مجلس مطرح و تصویب کردید من هم بودم مثل احمدی نژاد شاید هم بدتر باهاتون رفتار می کردم چون از اون موقع دیگر مجلس در راس امور نیست.

با این که از جئاب های احمدی نژاد عصبانی هستم اما یه جورایی بهش حق می دم شما قبه مجلس رو با مصوبات مسخره تان ریختید پس توقع احترام نداشته باشید.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۱۱
۲۲
ولی ملت بهش 20 میدن
نیازی به نظر جناب رییس کمیسیون نیست
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۷
۱۱
بینم این جناب آقای عباسپور همون جنابی نیستند که خیلی محکم و قاطع توسط مردم رد صلاحیت شدند؟؟؟
جناب عباسپور به استناد همین رد صلاحیت حضرتعالی توسط قاطبه مردم ، نظر شما خیلی هم مهم نیست ! مردم حد اکثر نمره قبولی رو به رئیس جمهور ولائیشون دادند و اگر هم خیلی نگران بازتاب و انعکاس دفاعیه ایشون بودید ، با ایشون مشورت میفرمودید و سوالها رو خود ایشون طرح می نمودند !
به هر حال طرح سوالات تفتیش عقایدی ، با عنایت به اینکه نزدیک به پنج قرن از قرون وسطی گذشته ، درخور یک چنین جوابی هم هست !
حق یار
مریم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۸
۵
ملت هم صفر میدهند. قبلا هم صفر داده بودند.
تهراني ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۷
۵
اونم زيادشه
احم del
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
من خودم به ایشون رای دادم ولی الان میگم این سوال نبود بلکه توجیه اقدامات گروهک انحرافی توسط رئیس جمهور بود مثل وزرا که از سوال قانع نمیشن وسوال میره توی کمیسیون از ایشون هم باید همین جوری سوال بشه نه اینکه بیاد وکلیشه ای چند تا مطلب که چه عرض کنم جوک بگه وبره اگر واقعا توراه نمیاد استیضاحش کنید تا ایشون فکر نکنه مردم بهش چک سفید دادند وکلای مجلس نماینده همین مردم هستند واونا نباید از اعمال هیچ راهکار قانونی در باره متخلف حالا هرکی میخواد باشه صرف نظر کنند البته شرط کافی ولازم آنهم نظرات ولایت است که حرف آخر را میزنند اگر تا حالا کسی ملاحظه کرده بخاطر ایشون بوده ولی به رئیس جمهور منتخبم میگم شما جواب اعتماد مردم وپشتوانه رهبری را از خودت که کم نظیر بود را خوب ندادی ومدیونی وباید بخاطر این تقصیر جواب مردم را بدی بالاخره بعد از ریاست جمهوری باید به این سوالها جواب بدی اونوقت دیگه ......؟؟؟؟؟؟؟!!!!