۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۰

سایت تریبون مستضعفین هنوز فیلتر است

کد خبر : ۵۶۵۵۰
به گزارش صراط به نقل از بولتن: با وجود رفع فیلتر چند سایت اصول گرا از جمله صراط، 598 و بی باک، سایت تریبون مستضعفین هنوز رفع فیلتر نشده است در حالی که مسوولان این سایت انتظار دارند که رافت اسلامی نهادهای مسوول که شامل حال این سه سایت شده شامل سایت های اصول گرای دیگر نیز شود.

به گزارش بولتن نیوز، سایت تریبون مستضعفین نیز در راستای حساسیت های نهادهای مسوول یک روز قبل از انتخابات، بدلیل عدم رعایت اصول نگارش فیلتر شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که کمتر از 15 ساعت تا آغاز انتخابات مجلس نهم بیشتر باقی نمانده بود؛ در حالی که این سایت در «مرکز ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایرانی» ثبت شده است و بر اساس قانون در صورت وجود خطا باید قبل از اقدام به فیلتر نمودن، به مدیریت سایت اطلاع داده شود؛ که متاسفانه این عمل انجام نشده است.

البته  این اتفاق برای سایت های صراط نیوز، بی باک نیوز، 598 و جلبک ستیز نیز رخ داده بود و  این سایت ها نیز به دلایل جداگانه ای فیلتر شدند. به نظر می‌رسد عدم اطلاع‌رسانی پیش از اعمال فیلتر سایت های مذکور، به دلیل انجام آن از سوی نهادهای مسوول باشد. در حالی که سه سایت خبری صراط و بی باک و 598 چند روز پیش رفع فیلتر شدند اما همچنان سایت های تریبون مستضعفین و جلبک ستیز نیز با مشکل فیلترینگ مواجهند.

مشکل فیلترینگ چند ماهی است که گریبانگیر سایت های همسو با جریان اصولگرایی و نظام شده است. در اینکه گاها بعضی از مقالات از حیطه تشخیص نویسندگان خارج می شود و مطالبی بعضا از روی حبّ و بغض نگاشته می شود شکی نیست اما براستی برخورد قهری با جوانانی که در خط مقدم جنگ نرم قلم می زنند، تنها راه حل است؟ آیا بهتر نیست مصداق سخن گوهربار رهبر کبیر انقلاب شویم و با جذب حداکثری و دفع حداقلی زمینه ساز پرورش سربازهای علی زمان شویم.

براین اساس بهتر است که روشی قاعده مند و همراه با تشویق و تنبیه بر این رسانه ها حاکم شود تا چنانچه حرکت مثبت و قابل توجهی انجام دادند تشویق شوند و اگر گزارش نامناسبی درج شد بعد از یک مدت و با انجام امور تشویقی، دوباره به عرصه کار و خبر رسانی بازگردند.

به عنوان مثال، قوه قضاییه در گذشته بارها مکانیزم ها و برنامه هایی  برای افراد بزهکار در نظر گرفته بود که اگر چند جز قرآن حفظ کنند یا امور مثبتی را در دوره محکومیت انجام دهند از میزان محکومیت آنها کم شود.
براساس نوع کار فرهنگی باید تشویق فرهنگی و برخورد فرهنگی در نظر گرفته شود وبرای سایت های اصولگرا که چند سال در خدمت به نظام وفاداری کرده اند، باید روشی در نظر گرفته شود که پس از مدتی رفع فیلتر شوند و یا اموری را انجام دهند که مشمول پایان یا کاهش محکومیت خود باشند. آیا بهتر نیست با شناساندن مصادیق توهین در عرصه رسانه و فرهنگ به جوانانی که در این عرصه قلم فرسایی می کنند، موجبات پویایی فضای مجازی را فراهم آوریم؟

نهادهای مسئول  می توانند به جای برخوردهای سلبی و قهری، با عطوفت اسلامی و با گوشزد نمودن موارد تخلف، برخوردهای تنبیهی و تشویقی را جایگزین کند و زمینه همیاری و همکاری فعالان عرصه فضای مجازی را فراهم نماید. این اتفاق می تواند پنجره ای نوین در عرصه فرهنگ و رسانه را به روی جامعه بگشاید. پنجره ای که نوید بخش روزهای خوبی هم برای ضابتین و هم برای فعالان جنگ نرم است.

زیرا حفظ نیروهای ارزشی و کسانی که به کیفیت خبر و تحلیل ها توجه دارند مهمترین راهکاری است که می تواند در دنیایی که میلیون ها رسانه وجود دارد، به حفظ رسانه های بهتر و نزدیک به نظام کمک کند.

امیدواریم نگاه رئوفانه نهادهای مسوول بار دیگر شامل حال سایت های فیلتر شده گردد و پس از این کمتر شاهد فیلترینگ سایت ها باشیم.
نظرات بینندگان
فرهاد کامران نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
۳
۲
فقط جوش همپالکی های خودتان را نزنید. ده ها سایت به ناحق در این مملکت فیلترشده اند که چون خطّشان با شما یکی نبوده، خوشحال شده و تأیید کرده اید. بار کج به منزل نمی رسد ، نوبت شما هم شده و خواهدشد و درزی در کوزه خواهدافتاد! زمانی می توانید به بقای خود امیدوار باشید که آزادی بیان حق را برای همه بخواهید.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بازتاب رو هم فیلتر کردن!
چرا صداتون در نمیاد!؟
جلبک ستیز از اسمش معلومه چقدر چیپه!!!
سعید
|
CANADA
|
۰۱:۲۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
کجاست اون برادر ارزشی که می فرمودند در ایران فقط سایت های مستهجن و آلوده فیلتر میشوند. نکنه این سایت و سایت های دیگه برادران ارزشی که فیلتر شدند هم مستهجن بودند!
ناشناس
|
CANADA
|
۰۷:۴۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
مگر تریبون چه کار خطائی کرده است که نیاز به نگاه رئوفانه داشته باشد؟!! این چه ادبیاتی است؟ اگر جرمی مرتکب شده است اعلام کنند والا ......... فیلترش کردند. به خاطر اینکه گفته اند بالای چشم فلانی ابرو است باید بروند غلط کردم بنویسند تا مورد رافت قرار بگیرند؟ شما هم رفتید همین کار را کردید که از فیلترینگ در آمدید؟ ذلت هم حدی دارد...