۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

همه چيز به نفع وزارت !

فعاليت مجدد بازنشسته‌هاي ورزشي در قالب طرحي يك فوريتي به مجلس ارائه شد؛ طرحي كه در صورت راي آوردن، مي‌توانست فوتبال را از دردسري كه وزارت ورزش براي آن تدارك ديده بود نجات دهد.
کد خبر : ۵۶۵۶۳
به گزارش صراط به نقل از جوان آنلاین تمام اميد جامعه فوتبال براي فرار از تعليق و بازي‌اي كه براي رئيس فدراسيون در آورده‌اند، به مجلسي‌ها بود كه آنها هم در بين درگيريهاي خودشان براي پرسيدن سؤالاتشان از رئيس‌جمهور، با بي‌توجهي از كنار اين ماجراي مهم گذر كردند تا آخرين اميد جامعه فوتبال براي نجات اين رشته از تعليق نا اميد شود
فعاليت مجدد بازنشسته‌هاي ورزشي در قالب طرحي يك فوريتي به مجلس ارائه شد؛ طرحي كه در صورت راي آوردن، مي‌توانست فوتبال را از دردسري كه وزارت ورزش براي آن تدارك ديده بود نجات دهد. اما براي ساكنان بهارستان گويا اين مسئله از درجه اهميت چندان بالايي برخوردار نبود، چراكه روز گذشته پس از رأي‌گيري از نماينده‌ها طرح يك فوريتي فعاليت مجدد بازنشسته‌ها به تصويب نرسيد و مجلس شوراي اسلامي با اكثريت آرا طرح را رد كرد و به صورت طرح عادي در دستور كار خود قرار داد. با اين اتفاق بار ديگر كليد حل مشكل اخير فوتبال و فدراسيون‌هاي ورزشي را به دستان سازمان بازرسي و وزارت ورزش داد؛ وزارتي كه مدتي است كمر به نابودي فوتبال بسته است و قصد كوتاه آمدن از مواضع خود را هم ندارد.
مجلسي‌ها معتقد بودند با وجود اين همه جوان تحصيل كرده بهتر است باز نشسته‌ها كنار بروند و نيروهاي تحصيلكرده و جوان وارد ورزش بشوند و نبايد شرايط حضور بازنشسته‌ها را مجدداً فراهم كنيد. در حالي كه به دليل حساسيت اين مسئله و بازنشسته بودن كفاشيان و بركناري او به اين دليل كه منجر به تعليق فوتبال مي‌شود، انتظار مي‌رفت نمايندگان با وسواس بيشتري به اين ماجرا بپردازند، نماينده‌ها خيلي زود از اين ماجرا گذشتند و در آخر تنها لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر حل مسئله باز نشسته‌ها توسط دولت به شكل مناسب گفت:«اميدوارم دولت موضوع بازنشسته‌هاي ورزشي را به شكل مناسبي حل كند و مشكلات فدراسيون‌ها مرتفع شود. » در حالي كه نه ابراز اميدواري لاريجاني و نه اعتراض مخالفان اندك اين مسئله نمي‌تواند مانع از اتفاقي شود كه به زودي بر سر فوتبال ايران خواهد آمد .
در حالي كه تنها اميد جامعه فوتبال و مردم براي نجات فوتبال از خطر تعليق به نمايندگان مجلس بود، نمايندگان مجلس به يك فوريت طرحي كه حاصل آن حمايت از فدراسيون فوتبال و جلوگيري از تعليق فوتبال ايران بود راي ندادند. قرار بود يك فوريت اين طرح به منظور حمايت از علي كفاشيان و جلوگيري از تعليق فوتبال ايران تصويب شود. اما نمايندگان مجلس رأي به يك فوريت ندادند تا رسيدگي به اين موضوع به صورت عادي اعلام وصول شود.
اما به نظر مي‌رسد با توجه به گاف بزرگي كه چند روز پيش از سجادي رو شد، وزارت ورزش در خصوص برنامه‌هاي ناخوشايندي كه براي فدراسيون فوتبال دارد و ديگر براي وتو شدن آن حتي نمي‌توان به مجلس هم اميدوار بود، اندكي تعمل كند.
بعد از افشاگري‌اي كه در خصوص صحبت‌هاي سجادي در روز رأي‌گيري براي مشخص شدن رئيس فدراسيون فوتبال صورت گرفت، برخلاف خود سجادي كه دست به شلوغ كاري زده، وزارت ورزش هنوز واكنشي در اين خصوص از خود نشان نداده و فعلاً سياست سكوت را در اختيار گرفته است. به طوري‌ كه حتي گفته مي‌شود اين سكوت ناشي از نارضايتي و عصبانيت مسئولان وزارت ورزش از گاف سجادي است؛ عصبانيتي كه شايد حتي براي آرام كردن اوضاع، ماجراي كنار گذاشتن سجادي را به ميان بكشد.
وزارت ورزش به رغم تلاشي كه براي كنار گذاشتن كفاشيان انجام مي‌دهد، سعي دارد اين مسئله را به افكار عمومي ديكته كند و جا بيندازد كه دخالت و مخالفتي با انتخاب كفاشيان به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال نداشته و از هيچ كانديداي خاصي نيز حمايت نمي‌كرده و مطرح شدن بازنشسته بودن كفاشيان و لازمه كنار گذاشتن او از رياست فدراسيون فوتبال نيز تنها از سوي سازمان بازرسي و براي اجراي قانون است كه مطرح شده است و هيچ ربطي به اين مسئله ندارد كه كفاشيان گزينه وزارت نبوده و بر خلاف خواست وبرنامه‌هاي عباسي و وزارت ورزش راي آورده است.
به همين دليل اين احتمال وجود دارد كه با افشاي صحبت‌هاي سجادي، همه ماجرا به گردن او انداخته شود و وزارت براي آنكه خود را از اين ماجرا مبرا اعلام كند، اقدام به كنار گذاشتن سوري سجادي كند، چراكه در اين صورت، عباسي مي‌تواند بي‌طرفي خود را ثابت كرده و خود را از اين ماجراي حساس كنار بكشد.
با اين وجود كنار گذاشتن صوري سجادي هم نمي‌تواند در اصل ماجرا تغييري كند و پر واضح است كه سازمان با وجود يا عدم وجود سجادي، همچنان به راه خود مي‌رود. همان راهي كه همه مي‌دانيم پايان آن به تعليق دوباره فوتبال مي‌انجامد. با اين وجود وزارت همچنان بي‌توجه به اين مسئله مهم، همچنان به مواضع خود تأكيد دارد و با اين توجيه غير منطقي احتمال تعليق فوتبال را روز به روز پر رنگ‌تر مي‌كند و حال، افشاي صحبت‌هاي سجادي بهترين فرصت براي استفاده است و وزارت مي‌تواند با اندكي تأمل ، از اين آب گل آلود ماهي گرفته و در حالي كه تمام تقصيرات را به گردن بقيه مي‌اندازد، همچنان به راه خود برود !
و حال، با توجه به آنكه مجلسي‌ها هم در بين دلمشغولي‌هاي خود، رسيدگي به ماجراي فدراسيون را در ليست كارهاي غير ضروري خود قرار داده‌اند، بايد انتظار اتفاقاتي بد را براي فوتبال داشت. اتفاقات بسيار بدي كه حال پاي مجلس هم در آن گير است و ديگر عباسي تنها كارگردان اين نمايش ناگوار نيست.