۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳

افشاگري چالنگي عليه مديران صداي آمريكا

کد خبر : ۵۶۵۹۵
به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، چالنگي كه جمعه هفته گذشته حكم اخراج خود را از مسئولان شبكه صداي آمريكا دريافت كرده بود در صفحه فيس بوك خود مديران اين شبكه را تهديد به افشاگري كرد تا اينكه در يك مقاله تمامي پشت پرده اخراج خود از صداي آمريكا را برملا كرد.
چالنگي در اين مقاله با اشاره كردن به برنامه تفسير خبر كه زماني اجراي آن را بر عهده داشت عنوان مي‌كند: يكي از دلايل تعليق و سپس اخراج من از VOA سوال از مديران اين شبكه به خاطر كم كردن زمان برنامه و سپس گرفتن اين برنامه از من بوده است.
فضاي حاكم بر شبكه صداي آمريكا آكنده از تبعيض و فساد اداري بود و من در يك جلسه كه با مسئولان ارشد صداي آمريكا داشتم اين مورد را به آنها گفتم. سوء مديريت در بخش فارسي صداي آمريكا سبب شده است تا وضعيت كنوني اين شبكه مانند فضاي حاكم بر ادارت شوروي سابق شود.
چالنگي در ادامه به كيفيت پايين برنامه هاي صداي آمريكا اشاره مي‌كند و دليل ديگر اخراج خود از اين شبكه را انتقال انتقادات خود به سطوح بالاي مديريتي در شبكه صداي آمريكا عنوان مي‌كند و مي گويد : مديران سطوح بالاي مديريتي در صداي آمريكا به من قول دادند كه به خاطر اظهارات من هيچ انتقام جويي از من صورت نگيرد اما مديران بخش فارسي از جمله رامين عسگرد تحمل اين انتقادات را نداشتند.
مجري با سابقه و اخراجي صداي آمريكا در مقاله خود چندين بار به تامين منابع مالي شبكه وابسته به سازمان سيا توسط ماليات دهندگان آمريكايي نيز اشاره كرده و معتقد است بخش فارسي شبكه صداي آمريكا پول ماليات دهندگان را حيف و ميل مي كند.
نظرات بینندگان
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۴
۶
کسانیکه که در خدمت به دشمنان نظام جمهوری اسلامی از همه چیز خود میگذرند و نوکر حلقه به گوش انان میشوند ! عاقبتی جزء این در انتظارشان نسیت و اینگونه به اصطلاح افشاگری های مذبوحانه کمکی به انان نخواهد کرد ؟چرا که این قبیل افراد حکم دستمال کاغذی را دارند !