۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷

انتقاد شدید امام جمعه تهران از عربستان

کد خبر : ۵۶۵۹۹
 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس آیت‌الله امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی تهران در آخرین نماز جمعه سال نود، اظهار داشت: امیدواریم سال آینده برای همه احسن الحال باشد یعنی طبق روایات از غیبت، تهمت، دروغ و قول لغو اجتناب شود.

وی گفت: باید در این ایام اعمال و رفتار سال گذشته خود را محاسبه کنیم. باید به جامعه و مردم گرفتار کمک شود؛ کسانی که از نظر مالی وضع خوبی دارند باید کمک کنند. البته دولت و مجلس هرکدام وظایف خود را دارند. کمک کردن به مستمندان آثار دنیایی بسیار مثبتی دارد.

امام جمعه موقت تهران  ادامه داد: دنیای امروز در شرایط تأسف‌آوری قرار گرفته است؛ قدرت‌ها و حکومت‌هایی که مسلمان نیستند به هیچ دینی معتقد نیستند. امروز مسیحیت تبدیل به مسیحیت صهیونیستی شده است و در دنیا به جان هم افتاده‌اند، البته منظور من قدرت‌هاست من به دین مسیحیت و یهود و پیروان واقعی آنها جسارت نمی‌کنم.

امامی کاشانی تصریح کرد: این قدرت‌ها می‌دانند که اسلام و قرآن می‌تواند دنیا را متحول و اداره کند، بنابراین به سراغ اسلام آمده‌اند و با آن دشمنی می‌کنند. اگر علمای اسلام در دنیا اسلام را خوب عرضه کنند همه می‌پذیرند و این حقیقت است، لذا می‌بینیم که مثلاً در افغانستان قرآن را آتش می‌زنند؛ درود بر مردم افغانستان که به این مسئله واکنش جدی نشان دادند.

وی گفت: آمریکایی‌ها، برای اینکه این مسئله قرآن‌سوزی را تحت الشعاع قرار دهند و افکار را منحرف کنند سربازی را ‌فرستادند و ۱۶ نفر را به خاک و خون ‌کشیدند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود به موضوع بحرین اشاره کرد و گفت: حرکت در بحرین همان حرکت در مصر، تونس و.. است و مبنای آن اسلام است؛ دولت‌ها این حرکات را به نفع خود مصادره و منحرف می‌کنند در حالی که ندای مردمشان ندای دین است و این حرکت تا آمدن منجی عالم حضرت ولیعصر ادامه دارد. ولی عربستان می‌گوید این حرکات برضد اعراب و اسلام است.

امامی کاشانی افزود: در کشور ایران بسیار باید شکر کنیم که در انقلابمان امام داشتیم. امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ این نوع رهبری در جای دیگری نیست.

وی خاطرنشان کرد: عربستان می‌گوید حرکت مردم بحرین علیه‌السلام است که باید پرسید کدام اسلام؟ اسلامی که آمریکایی‌ها می‌گویند؟ اسلامی که در برابر قتل مسلمانان و آتش زدن قرآن سکوت می‌کند؟ آیا این دین شماست؟ این وضع دولت‌ها و حکومت‌ها است.  اما این جنبش روز افزون و همه‌گیر خواهد شد تا به دست امام زمان(عج)اوضاع اصلاح شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه دوم با اشاره به سالگرد رحلت سیداحمد خمینی فرزند گرامی امام راحل برای ایشان از پیشگاه خداوند متعال، طلب علو مقام و رحمت الهی کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نیز به تشریح دعال تحویل سال نو پرداخت و گفت: سال و احوال ریشه‌ای قرآنی دارند.

وی افزود: عرفا معنای لغوی حال را خطور بی‌اختیار چیزی بر قلب انسان معنا کرده‌اند که ممکن است غم یا شادی باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه اول به حسن ظن به خدا و در نقطه مقابل آن یعنی یأس و ناامیدی از خداوند متعال اشاره کرد و افزود: یأس و نا‌امیدی از خداوند انحراف و سقوط را به دنبال دارد. در میان قشر جوان ناامیدی از خداوند و یأس روی آوردن آنها به مواد مخدر را به دنبال دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقطه مقابل حسن ظن، یأس است که افسردگی یکی از نتایج نا امیدی از حرمت خداوند است و همانطور که امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند یأس از لطف خدا از زمهریر نیز بدتر است.