۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶

ماجراي‌‌هديه‌رئیس‌جمهوربه‌خبرنگاران

با اینکه هر لحظه بر تعداد خبرنگاران در طبقه همکف و لابی ساختمان کوثر افزوده می‌شد، تازه کارمندان معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری به سر کار خود می‌آمدند. نکته جالب آنکه بسیاری از آنها اطلاعی از اتفاق امروز و وظیفه‌ای که باید در قبال خبرنگاران انجام می‌دادند، نداشتند!
کد خبر : ۵۶۶۶۶

مهر: وعده محمود احمدی‌نژاد به خبرنگاران برای پرداخت هدیه سرانجام محقق شد، البته به شیوه‌ای کاملاً متفاوت از آن چیزی که اعلام شده بود.

با اینکه معاونت مطبوعاتی ارشاد چندی پیش در اطلاعیه‌ای از خبرنگاران خواسته بود با ثبت نام در سایت سمان (وابسته به این معاونت) از «کلیه تسهیلات حرفه خبرنگاری به ویژه هدیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز خبرنگار سال 90» بهره‌مند شوند، سایت اطلاع‌رسانی دولت دو روز پیش در اطلاعیه‌ای عملاً برنامه‌ریزیهای محمدزاده و همکارانش را به هم زد و همه را غافلگیر کرد.

در این اطلاعیه، از خبرنگاران خواسته شد برای دریافت این هدیه به صورت حضوری به نهاد ریاست جمهوری مراجعه کنند!
 
در فرهنگ‌های لغت، مقابل واژه «هدیه» آمده است: «تحفه، سوغات و ارمغانی که به رسم تحبیب و بزرگداشت به کسی بدهند، یا برای او بفرستند». اما گویا این تعابیر هنوز به نهاد ریاست جمهوری نرسیده است و برخی دولتمردان توجهی به معنای لغوی کلمات و این قییل مسائل ندارد!
 
به هر حال و پس از اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، از ساعات اولیه صبح امروز تعداد زیادی از خبرنگاران برای دریافت هدیه ریاست جمهوری به ساختمان کوثر (معاونت اجرایی) مراجعه کردند که با صحنه‌های جالبی رو به رو شدند.
 
با اینکه هر لحظه بر تعداد خبرنگاران در طبقه همکف و لابی ساختمان کوثر افزوده می‌شد، تازه کارمندان معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری به سر کار خود می‌آمدند. نکته جالب آنکه بسیاری از آنها اطلاعی از اتفاق امروز و وظیفه‌ای که باید در قبال خبرنگاران انجام می‌دادند، نداشتند!
 
با این اوضاع خبرنگاران، خود دست به کار شدند و فهرستی از اسامی خبرنگاران حاضر را تهیه کردند.
 
اما بعد از گذشت نیم ساعت مسئولان معاونت اجرایی از آنها خواستند که به نمازخانه بروند و آنجا بنشینند نه در لابی ساختمان کوثر! اقدامی که کارمندان این معاونت دلیلی برای آن نمی‌آوردند.
 
البته اکثر خبرنگاران اعتراض خود را نسبت به این شیوه برخورد آن هم برای تقدیم یک «هدیه» نشان دادند هر چند بودند افرادی هم که به دستوارات کارمندان واحد مربوطه بدون اینکه نسبت به آن توجیه شده باشند، عمل می‌کردند!
 
استفاده از فقط سه نفر کارمند برای بررسی اطلاعات خبرنگاران و تائید پرداخت به آنها، آن هم در زمانی که هزاران نفر برای دریافت هدیه ثبت نام کرده‌اند کاری غیراصولی و نامعقول به نظر می‌رسید اما مسئولان مربوطه این کار هم مبادرت کردند.
 
به هر حال بعد از این کش و قوس‌های فراوان پرداخت هدیه به خبرنگاران آغاز شد و نیازی به توضیح مجدد نیست که ازدحام خبرنگاران و شیوه پرداخت هدیه به هیچ وجه نه در شان رئیس جمهور بود نه در شان خبرنگاران.
 
گفتنی است مسئولین از ورود عکاسان و تهیه گزارش تصویری از نحوه پرداخت هدیه به خبرنگاران ممانعت بعمل آوردند.
 
با این حال امسال هم مانند دو سال قبل بسیاری از خبرنگاران که با مدارک شناسایی خود و کارت خبرنگاری‌شان به معاونت اجرایی نهاد ریاست جهوری مراجعه کرده بودند، با این پاسخ رو به رو شدند که «نام شما در لیست نیست» و مثل سال‌های قبل از دریافت هدیه محروم شدند.
 
برخی می پرسیدند، آیا نمی‌شد با واریز این هدیه به حساب خبرنگاران، کاری در شان خودتان و جایگاهتان و همچنین در خور جایگاه خبرنگاران انجام می‌دادید و با این کار جلوی حرف و حدیث‌هایی را که در آینده به وجود خواهد آمد، بگیرید؟!
 
آیا به راستی برای پرداخت 300 و یا 400 هزار تومان، باید اینگونه اصحاب رسانه برخورد شود؟!

نظرات بینندگان
szs
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
ازآن برخوردرئیس جمهور با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظاربیشتر وبهتر ازاین نداشته باشیدو...............