۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳

شرط انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان مهمانی که در واحدهای مقصد تحصیل می کنند در صورت داشتن معدل بالای ۱۷ می توانند منتقل شوند.
کد خبر : ۵۸۲۱۶
آقای دانشجو در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه آئین نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان در این خصوص به زودی تنظیم و اعلام می شود، افزود: در این آئین نامه سیاست کلی این است که دانشجویی که در غیر از محل اقامت دائم والدین و یا همسر خود تحصیل می کند بتواند خود را به واحدهای محل اقامت والدین و یا همسر منتقل کند.
وی درباره چگونگی انتقال گفت: ابتدا دانشجو به صورت مهمان منتقل می شود و دو ترم به این صورت تحصیل می کند و چنانچه دارای عملکرد قابل قبول علمی و فرهنگی و معدلش بالای ۱۷ باشد می تواند منتقل شود.
رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: چنانچه دانشجو پسر باشد و معدل وی کمتر از ۱۷ شد باید به واحد مبداء برگردد و اگر دختر باشد و معدلش بین ۱۵ تا ۱۷ شد می تواند به صورت مهمان دائم در واحد دانشجویی مقصد تحصیلش را ادامه دهد اما مدرکش را واحد دانشگاهی مبداء صادر خواهد کرد.
دانشجو اضافه کرد: در غیر این صورت هم نقل و انتقال شرایط ویژه ای دارد که اعمال می شود.

حداکثر ۲۰ درصد تخفیف شهریه دانشگاه ازاد با شرط معدل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: برای دانشجویان این دانشگاه در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر ۲۰ درصد تخفیف در شهریه با در نظر گرفتن معدل آنها در ترمهای دوم به بعد در نظر گرفته شده است.
فرهاد دانشجو افزود: برای همه دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی در بدو ورود و در ترم اول ۲۰ درصد تخفیف در شهریه تحصیلی در نظر گرفته شده است و این رقم در ترمهای آینده با توجه به معدل آنها محاسبه خواهد شد.
وی گفت: در ترمهای دوم به بعد در صورتی که دانشجو موفق به کسب معدل ۱۶ شود ۴ درصد تخفیف و در صورتیکه موفق به کسب معدل ۱۷ شود ۸ درصد ، معدل ۱۸ دوازده درصد و معدل ۱۹ شانزده درصد تخفیف خواهد داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به عنوان نمونه دانشجویی که در دوره ناپیوسته کارشناسی باید پنج تا شش میلیون تومان شهریه پرداخت کند می تواند با استفاده از حداکثر تخفیف یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شهریه را پرداخت نکند.
دانشجو با بیان اینکه این مقدار تخفیف ها پس از ایجاد منابع مالی جدید امکان پذیر است گفت: هر سال درصدی به حقوق و مزایای کارکنان و استادان افزوده می شود همچنین هزینه های آب ، برق ، گاز نیز متوجه این دانشگاه است از طرفی ۹۹ درصد بودجه دانشگاه از طریق شهریه ها تأمین می شود و اگر قرار باشد منابع مالی از طریق شهریه ها تامین شود راهی جز‌ افزایش شهریه ها در هر سال وجود ندارد.
وی افزود: از این رو می توان با اقداماتی از جمله ایجاد بانک دانشگاه آزاد و گردش مالی منابع این دانشگاه ، افزایش ارزشی ایجاد کرد و یا با تجاری سازی نتایج تحقیقات و ارتباط با صنعت برای دانشگاه درآمد بوجود آورد و جلوی افزایش شهریه ها را گرفت و آن را کاهش داد.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: البته این اقدامات مستلزم گذشت زمان ۲ تا ۳ سال است.
دانشجو افزود: با مقداری صرفه جویی در هزینه ها قصد داریم دانشجویان شیرینی تخفیفها را از مهر امسال بچشند.
وی علت ارایه تخفیف ها را با در نظر گرفتن شرط معدل دغدغه دانشگاه برای ارتقاء کیفیت آموزشی بیان کرد و گفت: با این روش اکثر دانشجویان موفق به دریافت ۱۰ درصد تخفیف خواهند شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کسب معدل ۱۷ در دوره کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه کار دشواری نیست و ۶۰ تا ۷۰ درصد دانشجویان موفق به کسب این معدل می شوند.
دانشجو گفت: در مرحله بعد قصد داریم تخفیفها شامل دانشجویان دوره دکترا با توجه به تولیدات علمی آنان شود.
وی افزود: در دانشگاه آزاد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو داریم همچنین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر هیأت علمی و ۵۰ هزار کارمند مشغول فعالیت هستند از طرفی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد از دانشجویان دانشگاه سراسری بیشتر است و امکاناتی که برای کارمندان در نظر گرفته شده کمتر از امکاناتی است که کارمندان دانشگاههای سراسری از آن برخوردار هستند همچنین حقوق استادان این دانشگاه نیز کمتر از استادان دانشگاههای سراسری است که این همه به علت نداشتن بودجه کافی در این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در زمان پذیرش مسئولیت این دانشگاه در تاریخ هشتم اسفند ۹۰ این دانشگاه در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به بانکها ، پیمانکاران و دانشجویان داشت افزود: در صورتی که منابع مالی جدید ایجاد شود آن وقت می توان به تدریج در زمینه شهریه دانشجویان کاری کرد.

تعلیق فعالیت واحد آکسفورد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه واحد آکسفورد این دانشگاه نه از ایران و نه انگلستان مجوز نداشت ، افزود: تاسیس این واحد در انگلستان به تایید مسئولان دانشگاه آزاد رسیده بود اما مجوزهای لازم را نداشت و قرار بود بخشی از کار صورت گیرد و سپس مجوزها اخذ شود.
وی گفت: متاسفانه دولت انگلیس با این موضوع برخورد سیاسی کرد و همزمان با تحریم ها اعلام کرد که باید حساب های بانکی دانشگاه بسته شود از این رو فعلا فعالیت واحد آکسفورد معلق شده است تا مشکل حساب های بانکی حل شود.
دانشجو افزود: با معلق شدن فعالیت واحد آکسفورد، ماموریت همه شاغلان در این واحد دانشگاهی لغو شده است تا این واحد پس از حل مشکل و اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را از سرگیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره حذف کنکور این دانشگاه هم گفت: باید به سمت حذف کنکور در این دانشگاه برویم که در دوره های کاردانی و کارشناسی بخش کمی از این راه طی شده است اما در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز که تقاضا بیشتر از ظرفیت است این کار باید کارشناسانه تر صورت گیرد.
دانشجو افزود: مدرک دانشگاه آزاد اسلامی باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد که برای این مهم در توسعه کمی دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد باید به شاخص های کیفیت دقت مضاعفی شود.
وی گفت: به دنبال افزایش پذیرش دانشجو در دوره های دکتری و کارشناسی ارشد هستیم با این شرط که واحدهای مربوط، کیفیت آموزشی خود را به اندازه کافی بالا ببرند.