۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
فتنه در حوزه علميه

پايگاه مهدی هاشمی در بيت منتظري

افرادي مثل اكبر گنجي با تشويق تمرد از فرماندهي دفاع مقدس و رفتارهاي افراط گرايانه مثل ضرب و جرح زنان بدحجاب و... به جلب همراهي نيروهاي حزب اللهي به تنگ آمده از وقاحت بدحجابان، مشغول بودند!
کد خبر : ۵۸۶۴۹
"صراط" - با بروز اولين رفتارهاي عنادآميز بني صدر و تغيير نظر شهيد محمد منتظري نسبت به وي، مهدي هاشمي و ياران اصفهاني اش ـ كه به طور عمده در دفتر آقايان منتظري و طاهري فعال بودند ـ چاره اي جز فاصله گرفتن از بني صدر نداشتند. اين امر باعث ادامه حضور مهدي هاشمي و باند او در مجموعه نيروهاي خط امام شد و به اين ترتيب عضويت مهدي هاشمي در شوراي فرماندهي سپاه در زمان حذف نيروهاي حامي بني صدر نيز ادامه يافت.

به گزارش سرویس سیاسی صراط اما بركناري مهدي هاشمي از سپاه به دنبال فرمان حضرت امام، وي و گروه با نفوذش را وارد عرصه جديدي از فعاليت هاي مخرب كرد. مهدي هاشمي پس از بركناري از عضويت در شوراي فرماندهي سپاه و مسئوليت واحد نهضت هاي آزاديبخش اين نهاد انقلابي، سلاح ها و امكانات اين واحد را به مراكزي در اصفهان، قم و تهران منتقل كرد و بيش از پيش به پي گيري خواسته هاي خود از طريق ايجاد پايگاه هاي غيررسمي در ميان برخي از نيروهاي رزمنده سپاه و بسيج و اعمال نفوذ بر بيت افرادي همچون آقايان حسينعلي منتظري و سيدجلال الدين طاهري همت گماشت.

در كنار سيطره نانوشته مهدي هاشمي بر بخشي از سپاه منطقه اصفهان و به خصوص نوعي شبه خودمختاري عوامل وي در سپاه فلاورجان و... در تهران نيز افرادي مثل اكبر گنجي با تشويق تمرد از فرماندهي دفاع مقدس و رفتارهاي افراط گرايانه مثل ضرب و جرح زنان بدحجاب و... به جلب همراهي نيروهاي حزب اللهي به تنگ آمده از وقاحت بدحجابان، مشغول بودند!

اولين برخوردها براي حذف اين جريان از سپاه منطقه اصفهان با تلاش هاي متقابلي براي حذف نيروهاي مخالف باند مهدي هاشمي از استانداري اصفهان، با استفاده از نفوذ آقاي سيدجلال الدين طاهري (امام جمعه وقت اصفهان) همزمان بود. مهدي هاشمي همچنين دامنه تلاش هاي خود را با چينش همفكرانش در مديريت مدارس تحت سرپرستي آقاي منتظري و نيز دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم توسعه داده بود. اين امكانات در خدمت ايجاد فضاي تنش بين طلبه هاي پرشور از يك سو و مراجع و جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مركزيت حزب جمهوري اسلامي از سوي ديگر قرار داشت. مهدي هاشمي و يارانش در اين ميان از يك امكان مهم ديگر نيز برخوردار بودند و آن به صحنه آمدن كسي بود كه با رايزني هاي گسترده، اجماع ناصوابي براي تعيين آقاي منتظري به قائم مقامي رهبري ايجاد شده بود.
مهدي هاشمي در اين مورد مي گويد: جمع مشورتي آن زمان ما عبارت بودند از من، اخوي، آقاي شريعتي، آقاي سعيدي [سعيديان فر] و احيانا آقاي عبدالله نوري و چون يك جهان بيني خطي بر همه ما به خصوص من حاكم بود و همه چيز را از ديد اختلاف دو خط رايج در مملكت نگاه مي كرديم (خط چپ و خط راست) در هر مقطعي به حسب حوادث و رويدادها مانند انتخابات و... تلاشمان بر اين بود كه از پايگاه بيت آقاي منتظري و از شخص معظم له به نفع تفكرات سياسي و خطي خود كه آن را حق مطلق مي دانستيم، سوءاستفاده نماييم. از باب نمونه در جريان يكي از سمينارهاي ائمه جمعه كه در قم برگزار مي شد تصميم گرفته شد كه طوماري به امضاي ائمه جمعه خدمت حضرت امام ارسال گردد و اختلافات حزب را در شهرستان ها با ائمه جمعه مطرح و گناه آن را به گردن آقاي [آيت الله] خامنه اي و هاشمي بيندازد (در اين تصميم نقش آقاي شريعتي و اخوي بيشتر از اين بود) لذا آقاي شريعتي، آيت الله طاهري را توجيه كرد و ايشان موافقت كردند و اخوي نيز با آقا [منتظري] مراتب را هماهنگ ساخت و طوماري تنظيم شد كه در وسط كار بعضي ائمه جمعه زبان به اعتراض گشودند و قضيه خنثي شد.1

مهدي هاشمي در جاي ديگر به ناراحتي و عكس العمل شديد مرحوم آيت الله مشكيني به اين اقدام وي و دوستانش اشاره مي كند. اين فضاسازي ها نقش بسياري در دو دستگي در صف روحانيت داشت. دوستان مهدي هاشمي بسياري را متقاعد كرده بودند كه مشكل اصلي در طرف مقابل است. خاطره روز جمعه 11 آبان 1363 آقاي هاشمي رفسنجاني خواندني است:

عصر آقايان سيدمحمد خاتمي وزير ارشاد اسلامي، محمد عبايي خراساني، اسدالله بيات، جعفري لنگرودي، هادي خامنه اي، مهدي كروبي و محمدعلي هادي نجف آبادي آمدند. نگران پيشرفت خط محافظه كار به تعبير آن ها از طريق جامعه مدرسين حوزه علميه قم و حزب جمهوري اسلامي و جامعه روحانيت مبارز تهران و انزواي آقاي منتظري بودند و در اين باره چاره جويي مي كردند.2
آنچه اين افراد از آن به عنوان انزواي آقاي منتظري ياد مي كردند، درگيري شوراي مديريت حوزه علميه به محوريت مرحوم آيت الله محمّد فاضل لنكراني و نيز جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با آقاي منتظري بر سر تلاشي بود كه باند مهدي هاشمي براي توسعه تسلط خود بر حوزه از طريق مدارس تحت پوشش آقاي منتظري انجام مي دادند. مهدي هاشمي مي نويسد:

ما قصد داشتيم با تسلط بر حوزه، جريان حزب الله كشور را تند كنيم و نيروهاي پراكنده را اشباع نماييم كه همزمان با اين كار، فقيه عالي قدر [آقاي منتظري] اعلام كردند كه مدارس رسماً وارد صحنه شوند و ما فكر كرديم با بهره گيري از اين مدارس به نحو احسن انديشه هايمان را در كشور عملي كنيم... اخوي [هادي هاشمي] در يك مقطع كه آقا به شوراي مديريت پرخاش كرده بودند صريحا مي گفت: »بايد مدارس جديد را به گونه اي گسترش دهيم كه جايگزين شوراي مديريت حوزه علميه قم شده يا حداقل آنان مجبور شوند موجوديت مدارس را با برنامه هاي جديد بپذيرند.3

به گفته مهدي هاشمي در اين مقطع »آقا هادي (هاشمي) معتقد بود كه يك حركت خصمانه اي را مسئولين، عليه آقا (منتظري) شروع كرده اند.»4 به اين ترتيب، آشكار است كه منشأ تلقي و تحليل گروه ملاقات كننده با آقاي هاشمي رفسنجاني در آبان 1363 كجا بوده است. شگفت آور و پندآموز است كه مهار تحليل و عنان سياسي كساني كه پرچمدار دفاع از خط امام در برابر مخالفان خيالي امام در جامعه مدرسين و... بودند، در دست باند مهدي هاشمي قرار داشت كه امام خميني درباره آن ها به آقاي ري شهري چنين فرموده بودند:

در مورد فعاليت اين ها ـ مهدي هاشمي و جريان او ـ كنترل داشته باشيد و آن ها را زير نظر داشته باشيد. اين ها بايد قلع و قمع شوند.5

مهدي هاشمي بهره چنداني از دانش حوزوي نداشت، اما پس از اخراج از سپاه تلاش كرد تا به ياري دوستانش و به كارگيري عالم بلند پايه اي مثل آقاي منتظري در جهت اهداف خود به تأثيرگذاري بر بنياني ترين كانون در نظام جمهوري اسلامي بپردازد. او و همراهانش تصور مي كردند كه با ايجاد يك موج منفي هيجان آلود مي توانند بخشي از طلاب جوان را به گونه اي تربيت كنند كه شالوده هاي بينشي و روشي روحانيت در هم شكسته شود. مهدي هاشمي در اولين روز سال تحصيلي با گروهي از طلاب مدارس تحت سرپرستي آقاي منتظري در سال 1361، از شكل گيري يك فقاهت غير مردمي در حوزه، در طول تاريخ سخن گفته و مخالفت بخش هايي از روحانيت با روش هاي اقتصادي تمركزگرا و طرفداري از مالكان و سرمايه داران را داراي «ريشه هاي واقعا سياسي و اقتصادي و نه صرفا مبتني بر فهم از اسلام» دانسته بود.6 طلبه اين مدارس از روز اول با ذهنيتي پراز كينه نسبت به ميراث غني وكهن روحانيت شيعه مواجه مي شد. اين گرايش مهدي هاشمي، در واقع به پيشينه فكري او كه از آبشخور فكر افراد منحرفي همچون سيد محمدجواد غروي7 و برخي از آثار ناپخته مرحوم دكترعلي شريعتي سيراب شده بود، باز مي گشت. او به اذعان خودش سال ها بود كه تحصيلات حوزوي و پيوستگي با طبيعت حوزه و فقه سنتي را كنار نهاده و از حدود سال هاي 1345 و 1346 كليه دفاتر و اوراق و تقريرات فقه و اصول و فلسفه و عقايد محصول چند سال درس و بحث و مطالعه شبانه روزي اش را پاره پاره كرده بود و اين را رمزي براي مبارز بودن تلقي مي كرد.8

مجموع طلابي كه در چهار مدرسه منسوب به آقاي منتظري يعني مدارس امام صادق(ع)، رسول اكرم(ص)، بعثت و امام باقر(ع) تحصيل مي كردند، بالغ بر 1200 نفر بود؛ اما تلاش مي شد كه از همين استعداد در جهت پشتوانه سازي براي اقليتي از روحانيت كه بر حول بيت آقاي منتظري حلقه زده بودند استفاده شود. مهدي هاشمي اعتراف مي كند، محصول عملي جهت گيري اين مدارس، مسايلي مثل رشد غرور و مطلق انديشي در طلاب و وابستگي بي چون و چراي آنان به تحليل هاي مهدي هاشمي و تأكيد بيش از حد برسياست، تهي شدن از معنويت و قداست و بروز اضطراب و دلهره فكري - رواني در طلاب (كه آن ها را از ترس انزوا و بدنامي به وابستگي بيش از حد به مسئولان مدارس مي كشاند) بود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 . از جدايي تا رويارويي، صص 313و314.
2 . به سوي سرنوشت، ص 364.
3 . بن بست، جلد 4، اداره ي اطلاعات استان اصفهان، صص 92و93.
4 . همان.
5 . محمّد محمّدي ري شهري، خاطرات سياسي، ص 28.
6 . بن بست. ج اوّل، اداره ي كلّ اطّلاعات استان اصفهان، بهمن 1377، ص 182.
7 . براي آشنايي اجمالي با نظرات غروي رجوع كنيد به: مرتضي صفّار هرندي، نقش آفرينان عصر تاريكي. (نيمه پنهان، ج 37)، ص 238.
8 . پرونده مهدي هاشمي، جلد 7، ص 3، به نقل از بن بست، جلد اول، ص 207.
نظرات بینندگان
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۱۷
۳۲
خدا رحمت کنه آقای منتظری رو ... حیف اونهمه علم فقهی که داشتن یک شخصیت ساده اندیش خرابش کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برو بابا .تو نمي خواد در باره ايت الله منتظري نظر بدي .خدا ميدونه كه كي درسته كي نا درست
منظورم از برو بابا ميدوني چيه كه .
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
1- چشم مامان
2- یعنی تو باید نظر بدی ؟
3- پس تو فضولی نکن
4- منظورت از برو بابا احتمالا از تعلیمات منزل شماست !!
تهرانيان
|
Iran (Islamic Republic of)
تعليمات منزل شما اقا ممل هم ديديم .راست ميگه ناشناس براي چي به مرجع تقليد عده ائي كه دستش از دنيا كوتاهه بد و بيراه ميگي .حاضري تو مجلس ختم خودت همه فحش و لعنت بدن؟
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
تهرانیان عزیزاگه چشم + سواد + شعور توام با انصاف داری یه بار دیگه نوشته منو بخون و بعد واسه خودت بباف
من نوشتم خدا رحمت کنه آقای منتظری رو اینو که میدونی یعنی چی ؟ یعنی خدا بیامرزدش !
اینکه در واقع بنده ذاتا شخصیتی داشته باشم زودباور و نسبت به اطرافیانم توان شناخت عمیق رو نداشته باشم و شخصی این واقعیت رو به من بگه توهینه ؟ حالا اگه شخصیت دارای این خصوصیات فردی باشه که دارای مقامات عالیه دینی و حتی حکومتی باشه و با نظر و فکر اون خیلی از وقایع اتفاق می افته و خیلی از وقایع اتفاق نمی افته ، بنظرت موضوع کمی حساس و مهم نمیشه ؟ آیا برخی افراد مریض و ناراحت نمیتونن از جایگاه اون بنده خدا سوء استفاده بکنن و نظر خودشونو اجرا کنن ؟ تهرانیان این خیلی مهمه حضرت امام خمینی به این نتیجه مهم رسیدن و ایشون رو از جانشینی خودشون عزل کردن و صد البته به مقام عالی علمی و فقهی ایشون اشاره کردن و از بابت این نگرش سطحی به اطرافیانش منجمله مهدی هاشمی جنایتکار ابراز تاسف کردن ...
با این تحلیل شما یعنی امام خمینی هم به آقای منتظری توهین کرده دیگه !! چون بخاطر نگرش آقای منتظری ، ایشون رو از جانشینی رهبری عزل کردن !
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا به آدم عقل داده و معیار تا راه راست رو انتخاب کنه و ببینه کی راست میگه و کی دروغ غفلت و نادانی خودت و به عهده خدا نگذار
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
مملی جون تو در قواره ای نیستی که بتونی در مورد یک فقیه و مجتهد نظر علمی و شخصیتی بدی
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
حبیب من که نظری ندادم ، شخصی که نظردهنده بود ایشون رو عزل کرد از جانشینی رهبری !! و من صرفا نظر ایشون رو تکرار کردم ... ضمنا حالا شما که نظردهنده با صلاحیت هستی نظر بده ما روشن شیم !
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
حبیب این قسمت از نامه امام به منتظری: براي اينكه در قعر جهنم نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمكتان كند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۳۳
۱۱
خوب که چی؟ منتظری مرد .دست از سر مرده ها هم برنمی دارین..
30000000000میلیارد اختلاس چی شد؟
وضعیت بنزین چی میشه...اینهمه گرونی مردم رو به کجا می خواهد ببره....
برو دنبال مسایل اساسی و به روز باش.
جراتش رو نداری؟
جنم نداری؟
عرق نداری؟
پس دهنت رو ببند و اینقدر چرت و پرت ننویس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا 3000میلیارد نه 300000000میلیارد
دوما چطوره بگیم به خاطر 3000 میلیارد کشور رو تعطیل کنیم
چطوره بگیم به خاطر 3000از انرژی هسته ای دست برداریم
چطوره بگیم ما که کشاورزی بدی داریم دیگه به هسته ای چکارداریم؟
هرچیز جای خودش
اگه اینها گفته نشه چند وقت دیگه ازش یه قدیس میسازن در حد لالیگا
امام که استادش بود بهش نامه نوشت و گفت (برای دوری از اتش جهنم از سیاست دوری کن) که نکرد
دنیا دنیا بیان از این بنده خدا تعریف بکنن من میگم همون جمله بالایی (برای دوری از اتش جهنم از سیاست دوری کن) که نکرد
ایرانی خطاب به ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صفرهاش بیشتر از اینه که شما گذاشتین....
...........
حالا مسایل کل مملکت حل شد که بیخ ....... مرده ها رو گرفیتن؟؟
اصل کار شما شفاف سازیه مرده است یا زنده ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۲۰
۴۷
لعنت خدا بر منتظری مطرود
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
هر چند رفتاراشو قبول ندارم اما به تو هم منفی میدم ... خدا انشالله از سر تقصیرات هممون بگذره
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
درسته ساده لوح بود ولي دستش از دنيا كوتاهه اينجوري لعنش نكن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا زورتون به هاشمي نميرسه چرا به انساني فريخته كه دستش از دنيا كوتاهه دري وري ميگين .مثل رئيس جمهورتون نباشيد پشت كسي كه نيست از خودش دفاع كنه بگم بگم راه بياندازيد .ملعون ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نظر همه محترم .اما ازتاریخ درس بگیریم .بااموات هم کاری نداشته باشیم که نشان عزت نفسمان هست .بامنطق وبردبار باشیم.شیطان از او دست کشیده شما نمی خواهی از او دست بکشی ؟همچین میگی که از خودت خاطر جمع هستید؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
لعنت به هرکی به مراجع توهین کنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسف برای صراط که این نظر موهن رو منتشر کرد.رهبری در مورد مرحوم منتظری فرمودند فرمودند:ایشان فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند
میرمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
لعنت خدا وبندگان مومن او برشما ناشناس ........... ........ شما وامثال تو کوچکتر وحقیر تر ازآنیدکه مقام والای مرجع بزرگوار را درک کنید
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۲۹
۸
خدا می دونه کی مطروده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اونهایی که منفی دادند احتمالاً معتقد هستن که خدا نمیدونه کی مطروده !
سيد علي مقدم
|
Germany
|
۱۷:۲۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۹
۳۴
بار الاها بر عمر و عذت رهبر معظم انقلاب بيفزاي و بر عذاب منتظري ملعون و هودارانش بيشتر بيفزاي!!
یزید
|
Germany
سید عزت !
ممل
|
Germany
سید شما از خودت مطمئنی که جات توی بهشته ؟ !!
ناشناس
|
Germany
اتفاقا خداوند متعال منتظر فرمایش جنابعالی بود!
رسول
|
Germany
سید جان اگه ولایی و دوستدار مقام معظم رهبری هستی بهتره به سیره و روش آقایمان عمل کنی ایشون برای آقای منتظری درخواست رحمت و مغفرت از درگاه خداوند کردند نه لعنت
ناشناس
|
Germany
درود بر سیدعلی مقدم
میر مهدی
|
Germany
سید تقلبی ملعون تواحمق تر از آنی که عزت وذلت وغذاب خداوند ومشمولین آن رادرک کنی .انشاا...در دوزخ دوستاند را ملاقات خواهی کرد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۲۴
۱۱
خدا رحمتش کند. ابوذر مظلوم زمانه بود.
شناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
البته بیشتر به اشعری زمانه میومد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جوک خوبی بود بیشتر روش کار کن بیشتر بخندیم
تو طناز خوبی هستی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ابوذر نبود .حسین علی منتظری بود . خدا شماراهم رحمت کند غم اخر تان باشد.
نورا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
از توی عمروعاص بهتر بود!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نورا من ایرانیم وعمرعاص نیستم . انقلابم را دوست دارم .وتابع رهبرم هستم . عمر عاص کشف ..... کرد .این گونه الفاظ .....نیست .
پوریا کوششیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۷
۱۱
هرچی امام گفت.
ایشان ساده اندیش بود و توسط لیبرالها مملکت رو به غربی ها میداد.
والسلام
سعید
|
Canada
|
۰۲:۴۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۴
۳
معنی ارزشها و اسلامی بودن و ولایی بودن طرفداران این نظام رو همین جا میشه فهمید.
آیت الله منتظری حالا مرجع تقلید بودن بکنار یک انسان بودند و بنابر عقیده بخش قابل توجهی از جامعه مسلمان بودند الان هم که ایشان در دنیا نیستند شما هم که هم زمان حیات ایشان و هم بعد از فوتشان اجازه هرگونه جوابگویی از طرف ایشان و بیت ایشان در مورد اتهامات به عموم مردم بسته اید الان هم که لعنت می فرستید با این اوصاف مشخص است که اسلام شما یعنی چه و اعتقاد شما به معاد تا کجاست!

هر چه بیشتر فحش و لعنت کنید بیشتر عزیز میشه پس به خودتون رحم کنید.
ممل
|
Canada
آقا سعید نظر بنده رو بعنوان یه پیرو ولایت بالا بخون که مخالفت کردم با این رفتار.
و قطعا این رفتاری هست که مطابق نظر رهبر ما هست ، مبنی بر اینکه این مرحوم رو با احترام در حرم حضرت معصومه دفن کردن. رفتاری توام با جوانمردی و رئوفیت. لذا درست نیست شما بخاطر افراطی بودن برخی ها در اظهارنظر ، ولایی بودن رو تخریب کنین ! اگه میخوای دشمنی کنی لااقل مردونه دشمنی کن.
ضمن اینکه اگه امکان داره شما نوع اسلام خودتونو برای ما تبیین کنین شاید نظر امثال مارو به خودت جلب کنی و ما هم به اسلام شما روی بیاریم ...
رسول
|
Canada
سعید خان اگه میخوای با همون معیار غلط خودت ولایت و ولایی بودن رو معرفی کنی بهتره یه کم انصاف رو رعایت کنی اینهمه حجمه و تهمت در زمان حیات به قول شما این مرجع بزرگوار !!!! از دفتر ایشون به شخص مقام معظم رهبری داده شد چه فحاشیهایی که هنوزم ادامه دارد اما رهبر بزرگوار این مرد بزرگ در عین اقتدار با مظلومیت مثال زدنی میاد پیام تسلیت صادر میکنه برای دشمن خودش و طلب رحمت و مغفرت میکنه از درگاه خدا و بعد هم به تولیت و استاندار قم شخصا دستور میده که ایشون رو هر کجا که خواستند با عزت کامل دفن کنند بدون تعرض به طرفدارها در روز تشیع جنازه آقا سعید فیلم تشیع جنازه ایشون رو دیدی که چقدر جسارت میشه به شخص رهبری توسط اعضای دفتر و طرفدارهای این آقا بله سعید جان انصاف داشته باش حتی در باره دشمنت
مریم
|
Canada
سعید خیلی نامرد و ناجوون مردی البته در قاموس افکار شماها چیزی به عنوان مردی و مردانگی وجود نداره
یوسف
|
Canada
معنی شما برادران ناتنی بی ارزشی رو هم فهمیدیم 1) سیاه نمایی طرف مقابل
2) مظلوم نمایی دروغ پردازانه
3) سفسطه و بزرگ نمایی ایرادات و کوچک کردن خدمات و ارزشها
نورا
|
Canada
رسول ..... با ایل غلط نوشتنت!
هجمه درسته!!!
نورا
|
Canada
مریم تو غیراز فحش دادن وهتاکی خاصیت دیگه ای هم داری!؟
مریم
|
Canada
آره دارم دوست دارم از نزدیک ببینمت و از خجالتت در بیام
رضا
|
Canada
مریم خانم مثلا"از نزدیک می خواهی نورا را چکار کنی نکنه میخواهی گازش بگیری!
مومنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۵
۱
کمی عاقل باشید و دین خود را برای دنیای دیگران نفروشید . صراط مستقیم یعنی در خط خدا و اسلام بودن . آیا خدا و اسلام به ما توصیه کرده اند که اینگونه رفتار کنیم . اسلام دین رحمت است نه خشونت ؛ نه توهین نه تهمت نه دروغ . فردای قیامت حساب وکتاب وجود دارد و ازهمه در مورد رفتارمان سوال خواهد شد . احترام و حفظ آبروی مومن از حفظ کعبه هم بالاتر است . افراط و تفریط ضربه بزرگی به اسلام زده است اندکی فکر کنید بعد نظر بدین
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۸
۴
بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاع یافتیم که فقیه بزرگوار آیت الله آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری رحمه الله علیه دارفانی را وداع گفته و به سرای باقی شتافته اند. ایشان فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند. دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم الشأن گذشت و ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی های زیادی در این راه تحمل کردند. در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره ی آن قرار دهد.

اینجانب درگذشت ایشان را به همه ی بازماندگان بویژه همسر مکرّمه و فرزندان محترم آن مرحوم تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه ای
ناشناس
|
United States of America
بهترین کامنتی که میشد گذاشت
بدون افراط و تفریط
بسیار عالی
ناشناس
|
United States of America
یکباره بالا گفتی مستر .اقا هم براش ارزوی رحمت کرده .منظور شما چی ؟ چی میخواهی بگی ؟ خیلی دلت براش تنگ شده ان شالله فاصله تون کم بشه ودلت گشاد نارحتی ندار ه
اول ببین چی چی نوشته بعد نظر بده مشعل فکررفتم قم از طرف شماوبروبچه ها ایالت تون یه فاتحه می خونیم ایول
ناشناس
|
United States of America
نامه امام به منتظری: براي اينكه در قعر جهنم نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمكتان كند.
مرادبیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
چشمش روشن اکبر هاشمی رفسنجانی
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
مرادبیک گوشت میبرم خین بیاد.
پسرم اون مهدی هاشمی رو نمیگه این مهدی هاشمی که توی این پست حرف ازش زده اعدام شده رفته سینه ی قبرستون حالا مونده این یکی بره سینه ی زندون.