۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳

تقدیر آیت‌الله جنتی از شهردار تهران

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سیل تهران همه ما را غافلگیر کرد، گفت: شهردار تهران همه تلاش خود را به کار بست تا برای کسی اتفاقی نیفتد و تا جایی که در جریان هستم شهردار تهران چند روز نخوابید و این سیل را به خوبی مدیریت کرد.
کد خبر : ۵۹۱۷۶
مهر: آیت الله احمد جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به شعار امسال به عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: در خطبه های امروز، آقای علی لاریجانی بیاناتی را در این خصوص مطرح کردند اما باید پیش از اینها به این مقوله پرداخته شود. معتقدم باید تا آخر سال تریبون ها، رسانه ها، مجامع و رسانه ملی به تولید ملی بپردازند حقیقتا مسئله مهمی است.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد با تحریم اقتصاد ایران را فلج کند، افزود: آنها می خواهند با تحریم ها ما را ذلیل و فلج کنند در صورتی که الان آمریکا در اقتصاد با مشکلات عدیده ای روبرو شده است و به مشکل برخورده اما اگر تولید ملی را جدی بگیریم می توانیم از مشکلات به راحتی عبور کنیم . اقتصاد را حل می کنیم، تورم را حل می کنیم، تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد اما همه این موارد نیاز به همت دارد .
 
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: نباید پرداختن به شعار امسال را به یکدیگر واگذار کنیم باید کمر همت را ببندیم و این باید مورد توجه سران سه قوه و آحاد مردم قرار گیرد.
 
آیت الله جنتی گفت: مردم می توانند با نخریدن اجناس خارجی در تحقق شعار امسال نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند.
 
وی همچنین از سرمایه گذاران خواست تا سرمایه های خود را در داخل کشور خرج کنند نه اینکه آنها را به بیرون از مرزها ببرند.
 
دبیر شورای نگهبان در ادامه افزود: البته باید مسئولین اجرایی نیز این اجازه را بدهند که سرمایه گذاران سرمایه های خود را در داخل کشور خرج کنند از این رو مسئولین و مدیرانی که خدمتگزار مردم هستند می توانند مردم را به خوبی تشویق کنند تا سرمایه های خود را به داخل کشور بیاورند و در داخل خرج کنند نه اینکه به کشورهای خلیج فارس پناه ببرند.
 
آیت الله جنتی گفت: بنده در این باره با آقای احمدی نژاد صحبت کردم اما وی قبول نداشت در صورتی که این واقعیت است با اینکه بنده مسئولیت اجرایی ندارم ولی خیلی از افراد تذکراتی را به اینجانب می دهند و بنده نیز فقط می توانم به مسئولین سفارش کنم.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دستگاه قضایی نیز برای تحقق شعار امسال نقش تاثیرگذاری را می تواند ایفا کند، افزود: اگر دستگاه قضایی متوجه شد که نهادی تسهیلاتی را برای تولید ملی ارائه نمی دهد باید با آن برخورد کند.
 
آیت الله جنتی همچنین افزود: باید توجه داشت که در تولید ملی باید اجناس خوب و با کیفیتی را ارائه کرد و اجناس داخلی باید قابل رقابت با اجناس خارجی باشند نه اینکه به اسم تولید ملی اجناسی که از کیفیت پایین برخوردار هستند را ارائه دهیم.
 
وی گفت: اگر هر کالایی بد تولید شود آن کالا به نفع تولید کننده نیست بنابراین باید مراقب تولیدات نیز باشیم.
 
خطیب نماز جمعه با اشاره به اینکه رئیس جمهور اعلام کرده است که از بخش کشاورزی و صنعت حمایت خواهیم کرد، افزود: باید در این دو حوزه نیز کار جدی کرد حقیقتا باید در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری شود البته نیروهای کار نیز نقش تاثیرگذاری دارند.
 
 خطیب نماز جمعه تهران فرهنگ سازی در رسیدن به تولید ملی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: باید نخریدن اجناس خارجی فرهنگ شود واگرهر کس  به خرید کالاهای خارجی روی بیاورد در اصل عملی زشت را مرتکب شده است همچنین باید قیمت کالاها کاهش پیدا کند ضمن آنکه باید مبارزه با قاچاق را نیز جدی گرفت.
 
آیت‌الله جنتی همچنین به حوادث اخیری که در تهران رخ داد اشاره کرد و افزود: سیلی که اخیرا در تهران آمد همه ما را غافلگیر کرد اما واقعا شهردار تهران همه تلاش خود را به کار بست تا برای کسی اتفاقی نیفتد و تا جایی که در جریان هستم شهردار تهران چند روز نخوابید و این سیل را به خوبی مدیریت کرد. بنابراین جا دارد همین‌جا از مدیریت ایشان تشکر کنم.
 
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه سخنان خود  به انتخابات دور دوم مجلس نهم اشاره کرد و گفت: انتخابات مرحله اول برگزار شد و برخی از نامزدها توانستند وارد مجلس شوند اما دور دوم باید برگزار شود.
 
جنتی افزود: نمایندگان راه یافته به مجلس در اردویی با آرمان های امام (ره) و شهدا پیمان بستند که این اقدام خوبی بود و امیدوارم افرادی را که این پیمان را نبسته اند هر چه زودتر با آرمان های شهدا، ولایت و مردم پیمان ببندند.
 
وی گفت: نمایندگان می توانند در زمینه تولید ملی کارهای زیادی را انجام دهند.
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به مذاکره اخیر ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و با بیان اینکه در این گفتگوها موفقیت های خوبی را داشتیم افزود: طرف مقابل حاضر شد حق ایران در غنی سازی را بپذیرد البته پیش از این مقام معظم رهبری اعلام کرده بودند که تولید سلاح هسته ای حرام است و سخنان معظم له به گوش آنها رسیده بود و متوجه شدند که رهبری هر گونه تولید سلاح هسته ای را حرام می داند.
 
جنتی خطاب به غربی ها گفت: اگر می خواهید جلب اعتماد کنید و مردم حق شما را باور کنند تحریم ها را لغو کنید .
 
جنتی در پایان سخنانش روز ارتش را به نیروهای نظامی تبریک گفت و با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس سرفراز بیرون آمد، گفت: در حال حاضر نیروهای نظامی و ارتشی با اخلاق و ظایف خود را دنبال می کنند و حقیقتا مردم از انها راضی هستند.
نظرات بینندگان
فروغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۱
اقای جنتی همه حرفهای شما متین امادرمورد اقای قالیباف ونخریدن اجناس خارجی واقعا گل گفتید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: نباید پرداختن به شعار امسال را به یکدیگر واگذار کنیم باید کمر همت را ببندیم و این باید مورد توجه سران سه قوه و آحاد مردم قرار گیرد.

((ازطرف مردم خیالتان راحت باشد چون مردم درجهت تولید ملّی خودشان استادند))
ی بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
چه داستان جالبی! شهردارتهران بخاطر بی توجهی به هشدارهای مسئولین درخصوص عواقب خاکبرداری های غیرکارشناسانه سه روزنمیخوابد ،مورد تقدیر قرار میگیرد. اما سربازان گمنام امام زمان چندروز بی خوابی میکشند بزرگترین امتحان "انتخابات" نظام را بدون کوچک ترین تقلبی انجام میدهند اما دریغ از.....