۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱

دستگیری یک وبلاگ نویس در سمنان

پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم مورد نظر در مخفی‏گاهش دستگیر و کیس رایانه وی که متصل به اینترنت بود، جمع‏ آوری شد و برای بررسی بیشتر به پلیس فتا انتقال یافت.
کد خبر : ۵۹۱۸۰

رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی و دستگیری فردی که در وبلاگش به مقدسات توهین می‏کرد، در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع ‏رسانی پلیس استان سمنان، سیدعلی میراحمدی امروز گفت: طرح سراسری شناسایی و مبارزه با عاملان توهین به مقدسات در فضای مجازی با جدیت از سوی ماموران پلیس فتا در استان سمنان پیگیری می‏شود.

وی افزود: در همین خصوص و با پیگیری‏های به عمل آمده، شناسایی عامل یا عاملان راه‏اندازی وبلاگی که در آن به مقدسات اهانت می‏شد، در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان سمنان اضافه کرد: رد زنی‏ها در فضای مجازی سرانجام نتیجه داد و "ر-ج" فردی که در وبلاگش در یکی از شهرهای سمنان اقدام به توهین به مقدسات می‏کرد، شناسایی شد.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم مورد نظر در مخفی‏گاهش دستگیر و کیس رایانه وی که متصل به اینترنت بود، جمع‏ آوری شد و برای بررسی بیشتر به پلیس فتا انتقال یافت.

میراحمدی گفت: در 24 ساعت فعالیت شبانه‏روزی عوامل بخش فنی پلیس فتا و همچنین کار علمی انجام شده در آزمایشگاه ادله دیجیتال، مستندات اساسی در خصوص جرم صورت گرفته به دست آمد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان از اعتراف متهم به بزه انتسابی خبر داد و افزود: متهم در اثر اغفال یک ایمیل ناشناس اقدام به نشر مطالب موهن کرده و با توجه به اینکه ارسال کننده ایمیل نیز متهم به معاونت در جرم است، اقدامات ماموران برای شناسایی فرد مور نظر ادامه داد.