۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۰

روزه سیاسی و تجمع دانشجویان تهرانی

اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی کشور به همراه تشکل‌های حوزوی در راستای حمایت از زندانیانی که برای دفاع از حریم آزادی اعتصاب غذا کرده‌اند، مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع خواهند کرد.
کد خبر : ۵۹۱۹۴
به گزارش صراط به نقل از فارس، اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی کشور به همراه تشکل‌های حوزوی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در اعتراض به سکوت مجامع بین‌المللی و در راستای حمایت از زندانیانی که برای دفاع از حریم آزادی اعتصاب غذا کرده‌اند، تجمع خواهند کرد.  
 
تجمع روز "همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان" ساعت 17دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار خواهد شد.  همچنین این تشکل‌ها از اقشار مختلف جامعه نیز دعوت کرده‌اند تا همراه با آنها روزه سیاسی گرفته و در این تجمع حاضر شوند.  
 
لازم به ذکر است که در چندین شهر از کشورهای دیگر دنیا نیز تجمعاتی مشابه در این روز برگزار خواهد شد.  متن کامل بیانیه به این شرح است:  حکام ظالم و ستمگر چه به نام کفر و چه به نام اسلام، یارای ایستادگی در برابر ارده‌های پولادین انسانی را ندارند. این شاید قاموس الهی است زمانی که شکم بارگی و شهوت پرستی به ارزش‌های انسانی تبدیل شده‌اند، مردان و زنانی استوار به میدان بیایند تا نه برای آزادی خود که برای آزادگی بشریت دست از طعام بشویند.  آفرین به این چنین عزم‌های استواری که کفر و نفاق را به زانو در آورده‌اند.
 
هنوز خضر عدنان ـ مجاهدی که 67 روز در زندان‌های اشغالگران قدس دست از خورد و خوراک شسته بود ـ طعم آزادی را نچشیده؛ روح مقاومت در هنا شلبی شیر زن اسیر در بند رژیم غاصب حلول کرد و او را به ده‌ها روز اعتصاب غذا کشاند. هرچند امروز هر دوی این مجاهدین از بند رها شدند و نتیجه مقاومتشان 1600 زندانی فلسطینی را به اعتصاب غذای همزمان کشاند لکن به این محدود نماند و فراتر از مرزهای کفر گرایبان گیر حکام منافق و سرسپرده منطقه نیز شد و در عبدالهالی الخواجه زندانی زندان های بحرین ظهور کرد.  
 
امروز بعد از گذشت بیش از 2 ماه اعتصاب غذای الخواجه، صدای بسیاری از جهانیان در اعتراض به پایمال شدن حقوق انسانی در بحرین بلند شده است، با این وجود کمترین واکنشی از سوی دولت بحرین رخ نداده است! همانگونه که پایمردی زندانیان در بند رژیم اشغال‌گر قدس به کابوسی هراسناک برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است، پایمردی الخواجه نیز در کوس رسوایی آل خلیفه دمیده است.  
 
دفاع از انسانیت، حد و مرز جغرافیایی و مذهبی نمی‌شناسد؛ ما دانشجویان و تشکل‌های مردمی و حوزوی ایران اسلامی در حمایت از تمامی زندانیانی که برای دفاع از حریم آزادی و کرامت انسانی دست از غذا شسته‌اند روز یکشنبه را تحت عنوان «روز همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان» اعلام کرده و ضمن بر پاداشتن روزه به امید آزادی این زندانیان، ساعت 17 مقابل دفتر سازمان ملل متحد به سبب چشم پوشی از این همه ظلم و جنایت و پایمال شدن حقوق انسانی تجمع خواهیم کرد.  
 
جنبش عدالتخواه دانشجویی  جنبش دانشجویان جهان اسلام  اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل  دفتر تحکیم وحدت  جامعه اسلامی دانشجویان  اتحادیه بین‌المللی امت واحده  جمعیت طلاب حامی بیداری اسلامی  مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم  موسسه گفتگوی دینی