۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸

کلاهبرداری به بهانه خرید لباس عروس

در آخر از حسابم موجودى گرفتم و با تعجب ديدم كه بيش از 2 ميليون تومان از حسابم كم شده است. به داخل بانك رفتم و كارمند بانك پس از بررسى حسابم گفت كه چند دقيقه پيش خودم اين پول را به حساب آن مرد انتقال داده ام.
کد خبر : ۵۹۲۳۲
كلاهبرداران نامرئى به بهانه خريد لباس عروس 2ميليونى به اجراى نقشه ماهرانه شان دست زدند.

زنى جوان با مراجعه به دادسراى ناحيه 4 تهران از مردى كه با شگردى خاص بيش از 2 ميليون تومان سرقت كرده بود، شكايت كرد.

اين زن كه فكر نمى كرد به اين سادگى سرش كلاه برود، پيش روى بازپرس ايستاد و گفت: روز گذشته مردى به دفترم زنگ زد و خواست كه خدمات اجرايى ازدواجش را برعهده بگيريم. پس از به توافق رسيدن در مورد ميزان پول، قرار شد آن مرد يك ميليون تومان به عنوان بيعانه به حسابم بريزد و امروز براى ساير بخشهاى قرارداد به دفتر بياييد. هنوز يك ساعت نگذشته بود كه مشترى دوباره تماس گرفت و عنوان كرد قادر به انتقال پول به حسابم نيست و بنابراين از من خواهش كرد كه براى پرداخت سريعتر پول به مقابل يكى از دستگاههاى خودپرداز بروم.

من هم مقابل يكى از دستگاهها رفتم و به حر فهاى وى گوش كردم و به سفارش وى از منوى انگليسى استفاده كردم و عمليات بانكى را به پايان رساندم. در آخر از حسابم موجودى گرفتم و با تعجب ديدم كه بيش از 2 ميليون تومان از حسابم كم شده است. به داخل بانك رفتم و كارمند بانك پس از بررسى حسابم گفت كه چند دقيقه پيش خودم اين پول را به حساب آن مرد انتقال داده ام.

با ادعاهاى اين زن پرونده براى رسيدگى در اختيار تيمى از پليس قرار گرفت و كارآگاهان براى يافتن سرنخى از مرد شياد تجسس هاى ميدانى خود را آغاز كردند و در نخستين اقدام حسابى را كه زن جوان به آن پول انتقال داده بود را مورد ردیابی قرار دادند و صاحب حساب به نام علی را شناسايى كردند.

وى در بازجوي ىها ادعا كرد از يكى از دوستان قديمى 3 ميليون تومان طلبكار بوده است و وى نيز روز گذشته از طريق كارت به كارت به حسابش پول واريز كرده بود و او نمى دانسته كه وى از اين زن كلاهبردارى كرده است.

با اظهارات اين مرد پليس براى دست پيدا كردن به مرد شياد موبايل وى را مورد رديابى هاى تخصصى و ويژه قرار داد و متوجه شد وى با مرد جوان ديگرى در ارتباط است، بنابراين كارآگاهان با تعقيب و مراقبت هاى شبانه روزی موفق شدند کامران را در یکی از مناطق شمال تهران دستگير كنند.

كامران در بازجويى ها ادعاى بى گناهى كرد و اظهار داشت رابطه آنچنانى با على ندارد ولى هنگامى كه كارآگاهان سوابق وى را مورد تجسس قرار دادند مشخص شد وى داراى 2 سابقه جعل و كلاهبردارى است.

بر اين اساس در بازجويى هاى فنى، كامران لب به حقيقت گشود و اعتراف كرد: من با على در زندان آشنا شدم و چون على نيز همانند من به جرم جعل و كلاهبردارى دستگير شده بود و از سوى ديگر تحصيلكرده بود و تقريبا به زبان انگليسى مسلط بود در زندان تصميم گرفتيم پس از آزادى از زندان طعمه هاى ساده لوح را شناسايى كنيم و دست به سرقت بزنيم، پس از اينكه آزاد شديم پس از يكماه نقشه مان را عملى كرديم و مى دانستيم كه آخر سال است و بازار عروسى
و عكاسى داغ است. به اين صنوف زنگ مى زديم و با سفارش خدمات عروسى و عنوان كردن مشكل در انتقال پول به حساب آنها، طعمه هايمان را به مقابل دستگاه خودپرداز مى كشانديم و از آنها مى خواستيم منو را به انگليسى تبديل كنند و فرمانها را يك به يك اجرا كنند و به اين ترتيب پو لها به شماره حساب دوستان قديمى انتقال مى يافت و بدون اتلاف وقت از دوستانمان مى خواستيم پولهاى انتقال يافته به حسابشان را به ما بازگردانند و با استفاده از اين شگرد سعى
مى كرديم ردى از خود به جا نگذاريم.

با ادعاى كامران، كارآگاهان با راهنمايى وى موفق شدند پاتوق على در منطقه فرحزاد را شناسايى كنند و در يك عمليات ضربتى وى را دستگير كنند.

على كه از دستگير شدنش شوكه شده بود همانند همدستش ادعاى بى گناهى كرد ولى هنگامى كه متوجه شد كامران به كلاهبردارى ها اعتراف كرده است چاره اى جز بيان حقيقت نديد.

على نيز در بازجوي ىها گفت: پس از اينكه از يكى از ادارات دولتى به دليل جعل سفته اخراج شدم به هر جايى كه رفتم نتوانستم كار پيدا كنم، بنابر اين دست به كلاهبردارى زدم ولى در همان ابتدا دستگير شدم و در زندان با كامران آشنا شدم و با همدستى وى پس از آزادى دست به چندين كلاهبردارى از معلم هاى ساده لوح زديم كه دوباره دستگير شدم. بنابر اين گزارش هر 2 جوان كلاهبردار در اختيار كارآگاهان قرار دارند و به چندين كلاهبردارى اعتراف كرده اند و پليس
در حال شناسايى ساير طعمه هاى آنان است.