۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵

تداوم سریال‌گرانفروشی با بستنی

فصل گرم سال کم کم از راه می‌رسد و طرفداران پر و پا قرص انواع بستنی را به بازار می‌کشاند، غافل از اینکه شرکت‌های تولیدکننده بستنی به مغازه‌داران اعلام کرده‌اند که از امروز (شنبه) قیمت انواع بستنی افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۵۹۲۳۸
مهر: فصل گرم سال کم کم از راه می‌رسد و تقاضا برای برخی از کالاها در بازار افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل بازار خرید و فروش این کالاها گرم است. یکی از کالاهای که معمولا با فرارسیدن فصل گرم سال تقاضا برای آن افزایش می‌یابد، بستنی است.

بستنی اگرچه یک کالای مهم و ضروری مورد نیاز در سبد خانوارها به شمار نمی‌رود، اما همواره از سوی مردم مورد توجه بوده و به نظر می‌رسد تغییرات قیمتی آن، بدون مجوز دستگاههای ذی‌صلاح در امر قیمتگذاری و نظارت بر قیمتهای اعمالی، نکته‌ای حائز اهمیت باشد.

مغازه‌دار: بستنی 800 تومانی از امروز 1000 تومان

یکی از مغازه‌داران که به فروش کالاهای مورد نیاز مردم می‌پردازد با انتقاد از گرانی‌ها در بازار، گرانی از دو هفته قبل در بازار شروع شده و حتی اجناسی که فروخته‌ایم را نمی‌توانیم با همان قیمت جایگزین کنیم، بنابراین باید برای ادامه کار، سرمایه جدیدی را وارد کرده تا بتوانیم اجناسی را خریداری کنیم که تا دو هفته قبل، قیمت آنها تغییری نداشت.

وی می‌افزاید: تولیدکنندگان و شرکت‌های پخش کالا که مدام با ما در ارتباط هستند، هر روز فاکتوری جدید صادر می‌کنند که در آن، قیمت تعدادی از اقلام افزایش یافته است، نمونه آن هم بستنی است که شرکتهای پخش اعلام کرده‌اند که از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه قرار است قیمت آن، تا 25 درصد افزایش یابد.

به گفته وی، قیمت یک نوع بستنی در دی ماه همزمان با تصویب دولت برای قیمت شیر خام و رسیدن آن به 690 تومان؛ از 650 تومان به 800 تومان افزایش یافت و حال بعد از گذشت تنها چند ماه، مجدد قیمت از روز شنبه قرار است که به 1000 تومان افزایش یابد.

او می‌گوید: با این اوصاف مشخص نیست که قیمت سایر کالاها چگونه افزایش خواهد یافت. وقتی که یک کارمند 1000 تومان از درآمدش را باید برای فرزندش تنها یک بستنی بخرد.

سازمان حمایت: تخلف است، برخورد می‌کنیم

این افزایش قیمت در حالی در بازار اتفاق می‌افتد که محمد قبله، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‎گوید که قیمت فرآورده‌های لبنی از جمله بستنی، اجازه افزایش قیمت ندارد.

وی می‌افزاید: قیمت بستنی اگر از روز شنبه افزایش یابد و بدون مجوز باشد، حتما با آن برخورد می‌شود.

در این میان زمزمه‌ها حکایت از افزایش قیمت شیر خام در روز جاری از سوی استانداری‌ها دارد که بر این اساس، اگر قیمت شیر خام مجدد برای گذشت تنها 3 ماه افزایش یابد، حتما قیمت بستنی و سایر فرآورده‌های لبنی نیز افزایش خواهد یافت.

حال این مردم می‌مانند و بگیر و ببندهایی در بازار که حتی یک ریال هم سود برای آنها ندارد، چراکه آنها باید جنس را خریداری کرده و نیاز روز خود برطرف کنند، اگر جریمه‌ای هم صورت می‌گیرد، به طور قطع منافع آن به جیب مصرف‌کننده متضرر نمی‌رود و تا مسئولان به خود بجنبند و بازار را کنترل کنند، هزاران تومان از جیب مصرف‌کننده رفته است.
نظرات بینندگان
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۲
یه دلمون به بستنی خوش بود اونم دیگه بودجه مون نمیرسه :(((( دیگه آدم دلشو به چی خوش کنه تو این دنیا ؟! مرگ بهتر از این زندگی بی بستنیه :((
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز