۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴

اكران داغ 33 روز درمنطقه كاخ حريري

اكران رسمی فیلم لبنانی '33روز' كه حماسه پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان را به تصویر كشیده است، با حضور غیرقابل پیش بینی مردم در اولین سانس نمایش در سینمای 'كونكورد' بیروت آغاز شد.
کد خبر : ۵۹۲۵۱
به گزارش ایرنا فیلم لبنانی' 33 روز' روز پنج شنبه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و جمعی از چهره های سیاسی، فرهنگی، رسانه ای و هنری این كشور رسما در معروف ترین سینمای بیروت واقع در خیابان كاخ خاندان حریری(نخست وزیر سابق لبنان) به نمایش گذاشته شد.

در مراسم آغاز اكران و برخلاف انتظار عوامل این فیلم،حدود 1500 شهروند لبنانی حاضر شدند كه این امر باعث شد تا تعدادی از افراد ایستاده این فیلم را مشاهده كرده و تعدادی نیز از ورود به سالن و تماشای آن در اولین روز اكران محروم شوند.

فیلم '33 روز' در حالی اكران خواهد شد كه در كنار آن فیلم 'ریسمانی نزدیكتر از رگ' به كارگردانی 'مسعود اطیابی' نیز در لبنان در حال اكران است.

پایگاه رسمی این فیلم در لبنان كه توسط گروه الریحانه ایجاد شده تاكنون 6 سالن سینما را برای اكران این فیلم اعلام كرده‌ است.

سالن‌های 'گراند كنكورد' در وردون بیروت، 'ابراج' در فورن الجباك، 'گراند سینماز' در اشرفیه، 'گراند لاس سیلانس' در انفه، 'گراند صیدا مال' در شهر صیدا و 'آكی 2000' در شهر صور، سالن‌هایی است كه قرار است '33 روز' در آنها به نمایش درآید.

33 روز به كارگردانی 'جمال شورجه' و بازیگری افرادی غیر ایرانی، با همكاری مشترك بنیاد سینمایی فارابی، حزب الله و دولت لبنان تهیه شده و حماسه قهرمانی رزمندگان مقاومت اسلامی طی جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان درسال 2006 میلادی وبه ویژه روستای مرزی 'عیتا الشعب' به شكلی هنری وحرفه ای به تصویر كشیده است.

تصویربرداری این فیلم در روستاهای جنوب لبنان انجام شده و مدت تصویر برداری آن 90 روز به طول كشیده است. در این فیلم از بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش لبنان استفاده شده است.

سفیر كشورمان در مراسم آغاز اكران این فیلم با حضور تمامی هنرپیشگان و عوامل این فیلم (غیر از جمال شوجه)، طی سخنانی با بیان اهمیت كارهای هنری و رسانه ای، در آگاه ساختن ملت های منطقه گفت: كارهای هنری رسانه، بخشی از حركت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه است.

وی ادامه داد: نمایش دادن این گونه كارهای هنری دلیلی بر موفقیت كار رسانه ای مقاومت است كه بستر را برای آگاه ساختن مردم آماده می كنند.

ركن آبادی با اشاره به پیروزی مقاومت درجنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان اظهاركرد: دشمن در این جنگ یكی از هدف های علنی خود را نابودی مقاومت اعلام كرده بود ولی حماسه بزرگ مقاومت اسلامی در شكست دادن رژیم صهیونیستی، اثرات و نشانه های مهمی را در منطقه برجای نهاد.

سفیر كشورمان تأكید: این ایثارگری ها و جان فشانی های مقاومت بود كه راه پیروزی را بر بزرگترین ارتش منطقه همواره ساخت و باعث شد رزمندگان پیروزمندانه سرود فتح را سر دهند.

وی با اشاره به پایداری و استقامت روستاهای جنوب لبنان در جنگ 33روزه گفت: روستای 'عیتا الشعب' و 'مارون الرأس' و دیگر روستاهای مقاوم لبنان، شاهد حجم ایثارگری‌ها و پیروزی های رزمندگان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بودند.

پیر داغر (اوی)، باسم مغنیه (محمد)، یوسف الخال (یوسف)، كارمن لبوس (ام عباس)، نسرین طافش (حنان)، كنیدا علوش (نسرین)، دارین حمزه (هانا) از جمله بازیگران این فیلم هستند.

'حنان ترك' كه دو سال پیش به دلیل انتخاب حجاب اسلامی از سوی دولت مصر دچار محدودیت هایی شده بود، از سوی معاونت سینمایی به جهت حضور در فیلم 33روزه لبنان به دست اندركاران پروژه معرفی و برای ایفای نقش اول فیلم انتخاب و حتی قرارداد نیز با نامبرده امضاء شده بود اما یك روز قبل از حضور در فیلم از پرواز نامبرده جلوگیری و وی به اداره استخبارات مصر احضار می شود.

فیلم كه پیشتر، 'جنوب آسمانی' نام داشت بر اساس فیلمنامه 'عروس لیطانی' نوشته جواد شمقدری و شهاب ملت خواه ساخته شده و با نمایش مستندی واقعی از ورود دو سرباز ارتش اسرائیل به منطقه جنوب لبنان و دستگیری آن دو از سوی مجاهدان مقاومت آغاز می شود و سپس ، فیلم به روایت نفسگیری از پایداری و استقامت مردم و نیروهای حزب الله در ماندن در روستای مرزی 'عیتاء الشعب' از توابع صور می پردازد .