۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲

فضای حاکم بر آمریکا در سال انتخابات

سفیر اسبق لبنان در واشنگتن تاکید کرد: سیاست آمریکا در خاورمیانه بر دو اصل حفظ منابع نفتی و حمایت از امنیت اسرائیل تمرکز دارد که هرگز با تغییر دولتها، تغییری در آنها ایجاد نمی شود.
کد خبر : ۵۹۲۶۵

به گزارش خبرگزاری مهر، "ریاض طباره" در گفتگو با العالم با اشاره به دو اصل تغییرناپذیر سیاست آمریکا در خاورمیانه اظهار داشت: شدت حمایت از اسرائیل با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش می یابد و طی آن رقابتی میان نامزدها در راستای اعلام پشتیبانی از رژیم اسرائیل ایجاد می شود.

وی افزود: افزایش اظهارات حمایتگرانه اوباما از اسرائیل طی هفته های اخیر در همین راستا ارزیابی می شود.

با اشاره به قرارداد تسلیحاتی جدید  و کمک 30 میلیارد دلاری آمریکا به تل آویو افزود: اگر به روابط واشنگتن و تل آویو بنگریم، اختلافاتی میان آنها در موضوع هسته ای ایران مشاهده می کنیم، بر همین مبنا آمریکا در نظر دارد با این چنین اقداماتی اسرائیل را راضی نگه  دارد.

طباره افزود: فضای سیاسی موجود از کنگره تا دولت آمریکا همگی طی سال برگزاری انتخابات (2012) کاملا به نفع اسرائیل است و هیچ مانعی در برابر آن وجود ندارد.

وی با رد احتمل ماجراجویی یکجانبه تل آویو علیه ایران افزود: اسرائیلی ها حتی در یک جنگ بدون اجازه واشنگتن وارد نشده اند و آنها اصولا قبل از ورود به هر درگیری بزرگ و سرنوشت ساز از آمریکا اجازه می گیرند.

این شخصیت برجسته لبنانی با رد احتمال ورود آمریکا به جنگ علیه ایران افزود: واشنگتن خواهان وقوع این مسئله نیست اما برخی معتقدند در صورت آغاز جنگ از سوی اسرائیل علیه ایران، ایالات متحده آمریکا نیز مجبور به ورود به آن می شود.