۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶

دایی:زمین و زمان را از ما گرفتند

سرمربی راه‌آهن تاکید کرد که با زور امتیاز میزبانی در دیدار با تراکتورسازی از این تیم گرفته شده است.
کد خبر : ۵۹۳۲۷

به گزارش صراط به نقل از فارس، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی فردا با تراکتورسازی گفت: تعریف من از تراکتورسازی چیزی را عوض نمی‌کند. تراکتورسازی تیم بسیار خوبی است و با توجه به شرایطی که دارد یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر است. آنها تماشاگران فهیمی دارند که جزو پرشورترین هواداران فوتبال کشورمان هستند. قلعه‌نویی نشان داده با هر تیمی که کار کرده نتایجی خوبی می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط‌مان در جدول نیاز مبرم داریم که در این بازی پیروز شویم. تمرینات خوبی انجام داده‌ایم و می‌خواهیم سه امتیاز بازی را بگیریم. پیش از این گفته بودم 6فینال پیش رو داریم که خوشبختانه دو فینال را برده‌ایم و دنبال پیروزی در چهار فینال دیگر هستیم.

دایی در مورد اینکه با میزبانی در ورزشگاه تختی کنار آمده‌اید یا نه گفت: با این میزبانی کنار نیامده‌ایم، مجبوریم و زور است که کنار بیاییم. اگر من میزبان هستم من باید زمین مسابقه را تعیین کنم، اما یکسری تصمیم‌ها گرفته می‌شود که جانب‌داری از تیم خاصی را نشان می‌دهد. طبق برنامه ما باید امروز بازی می‌کردیم و تمام برنامه‌های تمرین‌مان را برای امروز هماهنگ کرده بودیم؛ این که در چه جلساتی تمریناتمان فشرده باشد و در چه جلساتی سبک‌تر تمرین کنیم اما تصمیماتی گرفته می‌شود که پشتش تفکر حرفه‌ای و تفکر کسی که از فوتبال سر در بیاورد نیست.

دایی تصریح کرد: هم زمین و هم زمان را از ما گرفتند. ما تیمی نبودیم که بگوییم تیم میهمان فقط 10درصد از ظرفیت ورزشگاه را در اختیار داشته باشد، اصلاً تمام سکوهای ورزشگاه برای تیم میهمان. اگر بحث مسائل امنیتی که باید بگوییم ورزشگاه اکباتان بهتر کنترل می‌شود. ورزشگاه تختی بی‌دروپیکر است و تا دلتان بخواهد راه در رو دارد. ما چه میزبانی هستیم که نه زمین مال ماست نه زمان، روز بازی را هم عوض می‌کنند.

سرمربی راه‌آهن افزود: طبق آیین‌نامه فدراسیون باید دو یا سه بازی آخر هم زمان باشد. و این مسأله هیچ ربطی به بازی ما با تراکتور ندارد. در ضمن مگر فقط تیم‌های بالای جدول باید بازی‌هایشان هم‌زمان باشد؟ تیم‌های آخر جدول هم شرایط حساسی دارند. ما هم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و برای فرار از سقوط می‌جنگیم. چرا بازی تیم‌های انتهای جدول هم‌زمان نیست؟ شهرداری دیروز بازی‌اش را برده و این مسئله می‌تواند به تیم‌های دیگر استرس وارد کند و امروز هم سایر تیم‌های پایین جدول بازی می‌کنند و فقط ما باید فردا بازی کنیم.

 

وی اضافه کرد: قانون را نگاه کنید می‌گوید دو یا سه بازی آخر لیگ باید همزمان باشد، اما مسائل دیگری پشت ماجرا است، اینجا تنها جایی است که زور می‌گویند و زور است. اگر ما تیم راه‌آهن را به میدان نفرستیم، سایر تیم‌های پایین‌ جدول خوشحال می‌شوند که ما بازی نکنیم.

دایی با اشاره به وضعیت تراکتورسازی گفت: من آذری هستم و تراکتورسازی را دوست دارم. مطمئن هستم تراکتورسازی با حضور در آسیا باعث خواهد شد که در تمام بازی‌های این تیم در ورزشگاه تبریز جای سوزن انداختن نباشد. این مسئله خیلی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند اما من از تصمیم‌گیرندگان تغییر میزبانی راه‌آهن گلایه دارم.

دایی تأکید کرد: تصمیم‌گیرندگان هر روز یکج ور حرف زدند و مصاحبه کردند. ابتدا به ما نامه دادند و بعد بهروان به ما می‌گوید من خبر ندارم اما بعد مصاحبه می‌کند و می‌گوید بهترین تصمیم را گرفته‌ایم. او بهترین تصمیم را برای خودش و تراکتورسازی گرفته است و این بدترین تصمیم برای راه‌آهن بود.

دایی با اشاره به هزینه‌های میزبانی در ورزشگاه تختی تهران گفت: من از خدا می‌خواستم که فردا در تبریز بازی کنیم، حداقل هزینه‌مان نصف می‌شد. اکنون همه باشگاه‌ها مشکل مالی دارند. ما دو جلسه در ورزشگاه تختی تمرین کرده‌ایم و بابت این دو جلسه و بازی باید 18میلیون تومان پول بدهیم. 5-6میلیون‌تومان پول هتل‌مان می‌شود و در مجموع حدود 23میلیون تومان باید پول بدهیم، در حالی که اگر در تبریز بازی می‌کردیم کل هزینه ما 12میلیون تومان می‌شد.

وی گفت: وقتی زمین ما را به زور عوض می‌کنند چرا ما باید پول بدهیم، آیا یک نفر جوابگو هست؟ بعد هم می‌گویند بهترین تصمیم را گرفته‌ایم، بهترین تصمیم را برای فکرها و لابی‌هایی که می‌کنید گرفته‌اید.

دایی در مورد اینکه چرا این مسائل را پیش از این مطرح نکرده است گفت: چقدر باید این مسائل را مطرح کنیم. ما همه جوره اعتراض کرده‌ایم، اما آیا در این 4-5 سال مردم و مطبوعات یک پاسخ درست و حسابی گرفته‌اند؟ هیچکس پاسخگو نیست،

دایی در مورد اینکه ممکن است چنین تصمیماتی که باعث تغییر میزبانی به زور می‌شود تبعاتی از سوی AFC داشته باشد گفت: چه عواقبی؟ سهمیه ما از چهار سهمیه به دو و نیم سهمیه کاهش پیدا کرد چون تفکرش حرفه‌ای نیست و تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که درست نیست.

وی در مورد مصدومان و محرومان راه‌آهن گفت: ما یکی دو بازیکن مصدوم داریم و علیرضا عباس‌فرد که در بازی‌های گذشته برای ما خیلی زحمت کشید محروم است.

دایی در مورد شایعه سرمربی‌گری در سایپا برای فصل آینده پس از ملاقات آرش کوشا گفت: تا موقعی که تعهد دارم با فرد دیگری صحبت نمی‌کنم. ملاقات من با کوشا هم بعد از نشست خبری بود که در باشگاه سایپا برگزار شد. کوشا از دوستان قدیمی من است و همیشه به من لطف داشته است. آن نشست هم با حضور خبرنگاران و عکاسان برگزار شد و پنهانی نبود. موقعی می‌توان گفت که من می‌خواهم به سایپا بروم که قرار پنهانی در جایی دیگر بگذارم. اکنون چه چیزی دارم که بخواهم از مردم آن را پنهان کنم.

سرمربی راه‌آهن در مورد کیفیت بد زمین ورزشگاه تختی تهران گفت: زمین ورزشگاه اکباتان در حال حاضر کیفیت خوبی دارد و یکی از بهترین زمین‌های فوتبال کشورمان است. ما در زمین ورزشگاه تختی غریبه هستیم. در حالی که تراکتورسازی یک بار در آن زمین بازی کرده و از آن شناخت دارد، در بازی فردا ما میهمان هستیم نه میزبان.

دایی در مورد اینکه مسئولان استان تهران به تیم‌های نفت و راه‌آهن بی‌توجه هستند گفت: متأسفانه کلان‌شهر بودن تهران و بزرگی این شهر باعث شده چنین مسائلی اتفاق بیفتد. در شهرهای کوچک، استاندار، نمایندگان مجلس و تمام کسانی که زور دارند از تیم حمایت می‌کنند اما در تهران یک مورد به من نشان بدهید که چنین اتفاقی افتاده است. در حق مردم تهران کم‌لطفی می‌شود. پرسپولیس و استقلال تنها تیم‌های تهرانی نیستند، راه‌آهن و نفت تهران هم تهرانی هستند و باید همه تیم‌ها را به یک چشم نگاه کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در مورد بی‌برنامه‌گی‌های فدراسیون فوتبال در قبال تیم ملی گفت: من به عنوان کسی که دلسوز فوتبال است بارها حرف‌هایم را زده‌ام و مسئولان باید پاسخگو باشند، اما در زمان سرمربی‌گری ‌من در تیم ملی اوضاع خیلی بدتر بود و یک دهم توجه کنونی به تیم ملی نمی‌شد.

سرمربی راه‌آهن در مورد نتیجه کمیته انضباطی با مس سرچشمه، تاکید کرد: اگر نتیجه لازم را در این مورد نگیریم به AFC و فیفا شکایت می‌کنیم. این بازی باید تکرار شود. طبق کدام قانون نتیجه بازی را تغییر ندادند؟ ما اکثراً قانون‌گریز هستیم و آیین‌نامه را هم به عنوان راه فرار می‌گذاریم تا وقتی نتوانستیم پاسخگو باشیم از آن استفاده کنیم.

دایی در مورد اینکه کمیته انضباطی می‌خواهد دوباره در این مورد جلسه بررسی بگذارد عنوان کرد: از این جلسه نا امید نیستیم اما باید تصمیمی کارشناسی گرفته شود و یکی از افراد باشگاه راه‌آهن را هم صدا کنند. طبق قوانین موجود فیفا و همچنین قوانین مملکت خودمان ما باید حق دفاع داشته باشیم اما متأسفانه کسی را از باشگاهمان نمی‌خواهند تا توضیح بدهد که چرا خواهان تکرار بازی هستیم. ما می‌خواهیم یکی از ما در کمیته انضباطی باشد تا از راه حقوقی و قانونی از باشگاه راه آهن دفاع کند.

سرمربی راه‌آهن در مورد وضعیت خصوصی‌سازی این باشگاه گفت: سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند و سازمان خصوصی‌سازی گفته فعلا نه!

 

وی در مورد اینکه سازمان خصوصی‌سازی گفته مدارک باشگاه راه‌آهن نقص دارد اظهار داشت: این هم جزو جواب‌هایی است که می‌دهند تا شما را از این مسأله دور کنند.سازمان بورس اشتباه بزرگی کرده و خودشان باید آن را حل کنند. آنها اول باید راه‌آهن را به باشگاه تبدیل و سپس در بورس آن را واگذار می‌کردند اما راه‌آهن بدون تبدیل شدن به باشگاه در بورس واگذار شده که این مشکل اصلی است.

وی ادامه داد: آنها اشتباه کرده‌اند نه ما سازمان بورس گاف بزرگی داده است. موقعی که می‌خواهند پول را بگیرند مدارک کافی است اما وقتی که می‌خواهند حق مالک واقعی را بدهند طولش می‌دهند. خواهش می‌کنم شما این مسائل را بررسی کنید، چرا این باشگاه را در بورس گذاشته‌اند و چرا زمانی که پول گرفته‌اند مدارک و پرونده کامل است و مشکل قانونی نداشته‌ایم.

دایی با انتقاد از شعار خصوصی‌سازی باشگاه خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه که می‌گویند می‌خواهیم باشگاه‌ها را خصوصی کنیم عمل می‌کنند و می‌خواهند افراد خصوصی را فراری بدهند. شما نگاه کنید ترکیه چگونه باشگاه‌هایش را خصوصی کرد و دولت آن کشور چه کمک‌هایی انجام داد. در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد چون کسی دلش نمی‌سوزد. کسی برای جوانان که می‌خواهند سالم زندگی کنند نگران نیست. چند باشگاه ما خصوصی شده است؟ استیل‌آذین که به لیگ یک رفت و اکنون در این لیگ دست و پا می‌زند. استقلال اهواز هم همین مشکل را دارد.

به گزارش فارس در پایان نشست خبرنگار شبکه خبر که دیر به نشست آمده بود از علی دایی خواست خلاصه‌ای از صحبت‌هایش را تکرار کند اما دایی گفت: من صحبت‌هایم را کرده‌ام و خبرنگاران هم یادداشت کردند. من که شومن نیستم بخواهم دوباره این مسائل را تکرار کنم.