۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰

واکنش سیدحسن‌خمینی به یک خبر

"سید محمد حسن مخبر" از شاگردان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با ارسال یادداشتی به "انتخاب"، ضمن انتقاد شدید از بی اخلاقی های مرسوم در فضای سیاسی ایران، انتشار اخباری در مورد کاندیداتوری نوه امام (ره) در انتخابات ریاست جمهوری را "تعجب برانگیز" خوانده است.
کد خبر : ۵۹۳۴۰

به گزارش انتخاب  وی در این یادداشت به سئوال کوتاه خود از حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مورد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و پاسخ نوه امام (ره) را چنین منتشر کرده است: هر کسی از ظن خود شد یار من / وز درون من نجست اسرار من سپس افزودند : این خبرها هیچ حظّ و بهره ای از واقعیت ندارند.

متن کامل این یادداشت در پی می آید:

صبح امروز خبری در روزنامه ها منتشر شد که تعجب مرا بر انگیخت. خبری که مکرراً در جوامع مختلف سیاسی و حتی در میان مردم مطرح شده است؛ خبری مبتنی بر کاندیداتوری استاد معظمم و یادگار ارزنده امام (س) حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری دهم.

با توجه به آنچه از استادم می شناختم و سابقه انتشار چنین گمانه زنی هایی برای پرسش از چند و چون ماجرا بعد از درس خدمتشان رسیدم و از ایشان درباره آنچه در جراید خوانده بودم سؤال کردم.

عادت ایشان چنینی است که در محیط درس سخن از مسائل سیاسی بر زبان نرانند و شاید به همین دلیل بود که نگاهی عمیقی به من کردند و پس از سکوت کوتاهی لبخندی مهربان زدند و در جواب بیتی از مولوی را زمزمه کردند که :

هر کسی از ظن خود شد یار من / وز درون من نجست اسرار من سپس افزودند : این خبرها هیچ حظّ و بهره ای از واقعیت ندارند .

و من در این اندیشه فرو رفتم که چرا برخی دوستان فعال در حوزه سیاست و رسانه، یادگار ارزنده امام را به اقتضای استحسانات و احتمالاتی که خود می پسندند، می شناسند و می شناسانند؟ گروهی او را در کسوت ریاست جمهوری می خواهند و گروهی دیگر آن می کنند که نشاید!

آیا روا نیست که درباره بیت شریف امام خمینی(س) عموما و حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن آقای خمینی، این یادگار گرانقدر امام خصوصا، دست از گمانه زنی برداریم و به جای استحسان های خود ساخته مان اسرارشان را از درون بیان ، اندیشه و سیره ایشان جستجو کنیم ؟