۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۵

رویایی برای فردای ابوموسی+عکس

"ابوموسی ، منطقه نمونه گردشگری می شود" ؛ این خبری بود که هفته گذشته از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام و با استقبال افکار عمومی مواجه شد.
کد خبر : ۵۹۳۶۰

عصرایران : "ابوموسی ، منطقه نمونه گردشگری می شود" ؛ این خبری بود که هفته گذشته از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام و با استقبال افکار عمومی مواجه شد.

با این حال ، ابوموسای امروز ، برغم داشتن طبیعتی بکر و زیبا ، فاقد امکانات لازم برای گردشگری است و حتی مردم خود این جزیره نیز از محرومیتی تاریخی رنج می برند.



از این رو ، تبدیل این جزیره به منطقه نمونه گردشگری ، نه تنها اقدامی سیاسی در برابر ادعاهای ارضی امارات است بلکه گامی بلند در جهت محرومیت زدایی از آن است و لذا اقدامی بسیار ارزشمند به شمار می رود که باید از آن حمایت کرد.

امیدواریم که آنچه درباره ابوموسی تصویب شده ، تب تندی نباشد که زود سرد می شود ؛ این جزیره ، وسعت اندکی دارد و 25 کیلومتر مربع بیشتر نیست. لذا ساخت آن در حد استاندارهای بین المللی ، نه زمان زیادی می برد و نه هزینه ای غیرقابل تحمل دارد و به راحتی می توان با استفاده از توان مردمی آن را به زیبایی هر چه تمام ساخت و به گل سر سبد جزایر خلیج فارس تبدیل کرد تا در آینده ای نه چندان دور ، تصاویری مانند آنچه در زیر می بینید ، نه به عنوان رؤیای ایرانی ابوموسی ، که به عنوان گزارش تصویری از جزیره منتشر شود.



این تصاویر ، از جزایر و نقاط توریستی ایران و جهان اقتباس شده اند ولی دور نیست روزی که عکس های واقعی شبیه این و حتی بهتر را شاهد باشیم ، عکس هایی که هر کدام از ما در سفر توریستی مان به این جزیره ایرانی گرفته ایم.

ابوموسایی که آرزوی ایرانیان است ، سواحلی زیبا با امکاناتی مدرن دارد ، هتل های چند ستاره ، مراکز خرید ، امکانات تفریحات دریایی توریست ها را به خود جلب می کند و در ایام تعطیلات ، کنسرت هایش نوای موسیقی را در آن می پراکند و رستوران هایش بهترین غذاهای دریایی را سرو می کنند و موزه ایران شناسی و خلیج فارس نیز در قلب آن ، بازدید کنندگان را با هویت تاریخی تمدن بزرگ ایران آشنا می کند و بر ادعاهای مدعیانی که چند دهه از عمر تأسیس کشورشان نگذشته خط بطلان می کشد.



همه این ها ممکن است فقط به یک شرط : آنچه این روزها درباره ابوموسی گفته می شود ، مشمول قانون "هزار وعده خوبان یکی وفا نکند" نشود.

این تصاویر، امروز رویاست و فردا می توانند واقعیت باشند و یا اگر با بی همتی مسوولان مواجه شوند ، افسوس شوند و دیگر هیچ ...! به امید تحقق این رویای تصویری:












































نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
چرا كه نه ، همت مي خواد .مگه دبي چي بود . پدر بزرگم تعريف مي كرد كه هفتاد سال پيش براي دوستانشان در دبي از جزيره قشم حلب نفت براي فانوس و برنج سوغاتي مي بردن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
عکس های جزایر باهاماس و حوزه دریای کارائیب رو واسه چی گذاشتن.